Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Poissaolot  (Luettu 4073 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Poissaolot
Tossa listalla oli erikoista hoitsujen ja lääkärien erot. Lekurit kai joutuu olemaan tekemisissä sairaimpien kanssa ja vois kuvitella ett taudit tarttuu herkimmin....

Ehkä hoitsujen on helpompi mennä työterveysasemalle jossa tutut tyypin antaa aina kivasti saikkua....

Mä taas katsoin että kaikki "asiantuntijat" on listan alapäässä, eli terveimpiä  :D
Fiksut eivät sairastu hölmöihin tauteihin
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Poissaolot
Tossa listalla oli erikoista hoitsujen ja lääkärien erot. Lekurit kai joutuu olemaan tekemisissä sairaimpien kanssa ja vois kuvitella ett taudit tarttuu herkimmin....

Ehkä hoitsujen on helpompi mennä työterveysasemalle jossa tutut tyypin antaa aina kivasti saikkua....

Mä taas katsoin että kaikki "asiantuntijat" on listan alapäässä, eli terveimpiä  :D
Fiksut eivät sairastu hölmöihin tauteihin

Tai kyse on siitä kenen on helpointa hakea saikkua......työterveysasemalle kun kunnan työntekijä menee niin varmasti saa saikkua mutt kuka sinne menee sitä hakemaan. Pitääkö työyhteisö pinnarina kun oma työtaakka kasvaa.....Joskus tuota itsekin sivusta seurannut....

Jätkä

  • Vieras
Vs: Poissaolot

Kipeenä sitä joutuu viljanviljelijäkin aina duunia tekemään  >:(
Viljamiehelle ei edes kirjoiteta sairaslomaa, oon joskus talvella pyytänyt, kun just silloin olis sattunut olla jotain hommiakin, kun flunssa iskee. Kun on terve, ei just silloin ole mitään tärkeetä tekemistä.  :-\

 Kyllähän se viljamiehellekkin lainmukaan on kirjoitettava sairraslomatodistus talvellakin, jos kerran ei ole kykenevä työhön.

https://www.laakariliitto.fi/edunvalvonta-tyoelama/liiton-ohjeet/laakarintodistus/

Melalla on karenssipäiviä neljä, ennen kuin korvauksia aletaan maksamaan.




jeep

  • Vieras
Vs: Poissaolot
Tossa listalla oli erikoista hoitsujen ja lääkärien erot. Lekurit kai joutuu olemaan tekemisissä sairaimpien kanssa ja vois kuvitella ett taudit tarttuu herkimmin....

Ehkä hoitsujen on helpompi mennä työterveysasemalle jossa tutut tyypin antaa aina kivasti saikkua....

Mä taas katsoin että kaikki "asiantuntijat" on listan alapäässä, eli terveimpiä  :D
Fiksut eivät sairastu hölmöihin tauteihin

Tai kyse on siitä kenen on helpointa hakea saikkua......työterveysasemalle kun kunnan työntekijä menee niin varmasti saa saikkua mutt kuka sinne menee sitä hakemaan. Pitääkö työyhteisö pinnarina kun oma työtaakka kasvaa.....Joskus tuota itsekin sivusta seurannut....
No, voi voi.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Poissaolot
Tossa listalla oli erikoista hoitsujen ja lääkärien erot. Lekurit kai joutuu olemaan tekemisissä sairaimpien kanssa ja vois kuvitella ett taudit tarttuu herkimmin....

Ehkä hoitsujen on helpompi mennä työterveysasemalle jossa tutut tyypin antaa aina kivasti saikkua....

Mä taas katsoin että kaikki "asiantuntijat" on listan alapäässä, eli terveimpiä  :D
Fiksut eivät sairastu hölmöihin tauteihin

Tai kyse on siitä kenen on helpointa hakea saikkua......työterveysasemalle kun kunnan työntekijä menee niin varmasti saa saikkua mutt kuka sinne menee sitä hakemaan. Pitääkö työyhteisö pinnarina kun oma työtaakka kasvaa.....Joskus tuota itsekin sivusta seurannut....
No, voi voi.

Siis sairas ja työkyvytön ovat määrittelykysymyksiä.....mä olen aikoinaan joutunut töihin kuumeessa kun se katsottiin turvalliseksi ja ei siitä mitään aiheutunut.....

Siis hakeekx nyt porukka saikkua ihan liian helpoilla perustella....

Köntys

  • Vieras
Vs: Poissaolot
Siis hakeekx nyt porukka saikkua ihan liian helpoilla perustella....

Siltä vaikuttaa  ???

Kun tätä listaa katsoo, niin näyttää siltä että terveyskeskuksen seinien sisällä töissa olevat, joilla on helppo käydä saikkua hakemassa, on listan kärjessä. Lääkärit ja terkkarit on tuttuja kavereita, jotka kirjoittaa pikku loman tuosta vaan, jos pitää vaikka kampaajalle, ja töihin pitäiskin samaan aikaan, niin eiku päivä saikkua, niin saa kutrit tupeerattua  :-X

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4705
  • Savo savolaisille!
Vs: Poissaolot
Tuolla listalla näyttäisi olevan jonkinlainen korrelaatio koulutustason ja poissaolojen suhteen. Onko paremmin koulutetuilla terveemmät elämäntavat, parempi työmotivaatio, vai mikä selittää tuon eron? ::)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Poissaolot
No johtaja ei voi olla pois koska pulju menee nurin jos johto on poissa,kuis nää taiteilijat onko se jokin ammattiryhmä,pelkkiä  ....................... alle arvostelun.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Poissaolot
Tuolla listalla näyttäisi olevan jonkinlainen korrelaatio koulutustason ja poissaolojen suhteen. Onko paremmin koulutetuilla terveemmät elämäntavat, parempi työmotivaatio, vai mikä selittää tuon eron? ::)

Joskus työskennellyt sairaalassa ja käsitys on ett lähes kaikki sairastavat flunssa ja influenssakautena mutt olennaista on se ett kuka hakee saikkua. Omasta mielestänsä sairas ja esmes kuumeinen ei ole välttämättä työkyvytön......vrt. kertomani....

Viimeksi muokattu: 11.09.15 - klo:20:17 kirjoittanut Luomujussi

Köntys

  • Vieras
Vs: Poissaolot
No johtaja ei voi olla pois koska pulju menee nurin jos johto on poissa,kuis nää taiteilijat onko se jokin ammattiryhmä,pelkkiä  ....................... alle arvostelun.

Mä kans ihmettelin nuota taiteilijoita, onko kuntasektorilla sellasiinkin varaa  ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65903
Vs: Poissaolot
hei, miä katoin et olen ollu just sairaana 22 vuota sitten...   sain jopa viikonlopun lomitajan mitä piti opastaa kädestä pitäen koko päivän joten se siitä!

Köntys

  • Vieras
Vs: Poissaolot
hei, miä katoin et olen ollu just sairaana 22 vuota sitten...   sain jopa viikonlopun lomitajan mitä piti opastaa kädestä pitäen koko päivän joten se siitä!

Tuliko sen hommista mitään, kun pidit sitä kädestä koko ajan  ???  ::)
Mahtoiko olla ilmassa jotain  :D

Jätkä

  • Vieras
Vs: Poissaolot
No johtaja ei voi olla pois koska pulju menee nurin jos johto on poissa,kuis nää taiteilijat onko se jokin ammattiryhmä,pelkkiä  ....................... alle arvostelun.

Mä kans ihmettelin nuota taiteilijoita, onko kuntasektorilla sellasiinkin varaa  ::)
http://www.hel.fi/hki/HKO/fi/Etusivu
Ollaan sairaana kun on oman "bändin" keikka

Viimeksi muokattu: 12.09.15 - klo:11:01 kirjoittanut Jätkä

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: Poissaolot
Karenssipäivässä vouhkataan vain aiheettomista poissaoloista, vaikka erityisesti pientyönantajalle ensimmäinen sairaslomapäivä on kallein. En ole työnantajana oikein ymmärtänyt, miksi sairastamisen kustannukset kuuluvat kokonaan työnantajalle.
Mystinen kesälaatumies

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Poissaolot
Karenssipäivässä vouhkataan vain aiheettomista poissaoloista, vaikka erityisesti pientyönantajalle ensimmäinen sairaslomapäivä on kallein. En ole työnantajana oikein ymmärtänyt, miksi sairastamisen kustannukset kuuluvat kokonaan työnantajalle.
Isoimmilla yrityksillä noi menee vakuutusyhtiön piikkiin . Pienyritykselle kyllä rasite . Noihin jos yhteiskuntta ottais osaa työllisyys paranisi . Pienyrittäjän mahdollisuus palkata työvoimaa paranisi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .