Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra t: renkaat  (Luettu 22961 kertaa)

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra t: renkaat
jos meinaapi 42"renkaat laittaa 650 leveänä,ni suosittelen ostamaan saman levyiset parittelupyörät  heti rinnalle..jänkhäki kiittää.. :-*
Samaa mieltä, leveämpi parempi. Tuon kokoisen alla 650 jää himpunverran pieneksi, liekö sitten 710 huomattavasti kantavampi.  ??? Uutta tilatessahan ne renkaatkin on halvimmillaan, totta ne paripyörätkin saa kohtuuhintaan sieltä sitten mukaan?  :-[

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Valtra t: renkaat
Täällä nyt keskustelu koskee renkaan leveyttä ja vannekokoa. Kantavuuden vaikuttaa myös profiili. Kantavuus mielestäni lisääntyy, kun profiili kasvaa. Taitaa max. Profiili olla 85. Että 38 tuumainen vanne ja korkea profiili, taitaa olla läpimitaltaan lähellä 42 tuumainen ja matala profiili. Suuri ilmatila vaikuttaa  ajomukavuuteen ja painetta voi nostaa, jos metsätöihin lähtee.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra t: renkaat
Peruskoneen hinnat valtran sivuilta:

T144 Active: 79113 € ALV 0

T174EA:  90323 ALV 0

Jos mehtään meinaa mennä niin tehtaalta saa asennettuna pohjapanssarin joka peittää kaikki tärkeät paikat + polttoainetankin.

Jos pakasta rupeet tollasta hommailemaan ja sitä metsäajoa on oikeasti niin katso kahdesti sen tankin paikkaa. On meinaan kohdassa mihin jostain syystä tosi herkästi osuu kivet ja kannot. Ehkä kannattaa miettiä että onko jotain muuta sijoituspaikkaa tankille tai muuta vaihtoehtoa. Noi tankin rakenteet ei välttämättä kestä koko raktorin painoa kun sopivasti jää nojaamaan.

En tosin tiedä oikeaa ratkaisua asiaan mutta siellä studiossa voisivat jottain kehitellä. Esim nokkasäiliöön polttoaineet tai jotain.
Tai sen pohjapanssarin :)

Tankin alla oleva pohjapanssari ei poista sitä tosiasiaa että se tankki on liian matalalla ja väärässä paikassa.
No jos se on liian matalalla niin ei sillä varmaan sit kannata sinne mehtään lähtee..
Vieläks setka vatkaa samaa soittokelloo? Vai onko puuronkeittäjä vaihtunu????
Mihis sitä vaihtamaan kun pitää pojastakin niin hyvää huolta :D

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Valtra t: renkaat
Itse tulen uusimaan Teehen nykyisten Pirellin 650/65x42 ja Continentalin 540/65x30 tilalle Vredstein Traxion+ 710/70x38 ja 600/70x28. Maanviljelyskäyttöön parhaat mitä saa ja T sarjaan sopivat kuin hanska käteen.

Tuota kokoluokkaa T sarjalaiseen pitäisi sovittaa, takarengas luokkaa 1950mm korkea, jotta renkaat ei näytä ruhoon nähden liian pieniltä. Mikään muu sommitteluerehdys ei tee rattorista niin pahasti rumaa. Jos kuitenkin metsäajo on sulla tähtäimessä, niin joudut pakostakin ottamaan pykälää liaan pienet renkaat, jotta ketjut, varsinkin metsäketjut, mahtuu oikeasti huoletta lokarin väliin. Se tarkoittaa Mega ja N sarjalaisiin oikean kaliiperin rengasta kuten 20,8x38 takana, korkeus luokkaa 1850mm. Positiivista on että nuo koot ovat peruskauraa ja siten edullisia.

Käyttökohteiden kanssa on niin että metsäkäyttöön kunnolliset renkaat kelpaavat vain sinne. Ne pitää myös olla ketjuja kestävät renkaat, ja ne on vähissä. Tie ja metsäkäyttö ei oikein ole mahdollinen yhdistelmä jos pitää olla molempiin hyvä. Tie ja pelto onnistuu useankin merkin renkailla.

Viimeksi muokattu: 06.09.15 - klo:21:45 kirjoittanut kaaleppi

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra t: renkaat
En tiiä mutta jos käyttö on todellakin tie\ metsä ja peltoajoa on vähän niin yksi vaihtoehto voisi olla kovapalat ja tietenkin mahdollisimman isona. Metsään sitten ketjut niin kulkukykyäkin riittäisi. Muistaakseni noi kovapalat on ihan eri luokkaa kestävyydessä kuin perus peltovyörenkaat.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra t: renkaat
Palarenkaat taisi aloittajalla olla mielessä muutenkin. Sellaiset mä laittaisin jos tiellä ja metsässä vaan ajaa.

Naapuri ajaa juurikin ainoastaan noissa paikoissa palarenkailla ja talvella käyttää joskus ketjuja ja ihan hyvin näyttää renkaat kestäneen ja kone liikkuneen.


Tuota kokoluokkaa T sarjalaiseen pitäisi sovittaa, takarengas luokkaa 1950mm korkea, jotta renkaat ei näytä ruhoon nähden liian pieniltä. Mikään muu sommitteluerehdys ei tee rattorista niin pahasti rumaa.
Nyt aletaan olla asian ytimessä 8)
Muistathan ajattaa sen uuden teekkaris unlimited hallin läpi että saavat laitettua siihen vähän kromia ja urakkatarroja :)

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Valtra t: renkaat
Itse tulen uusimaan Teehen nykyisten Pirellin 650/65x42 ja Continentalin 540/65x30 tilalle Vredstein Traxion+ 710/70x38 ja 600/70x28. Maanviljelyskäyttöön parhaat mitä saa ja T sarjaan sopivat kuin hanska käteen.

Tuota kokoluokkaa T sarjalaiseen pitäisi sovittaa, takarengas luokkaa 1950mm korkea, jotta renkaat ei näytä ruhoon nähden liian pieniltä. Mikään muu sommitteluerehdys ei tee rattorista niin pahasti rumaa. Jos kuitenkin metsäajo on sulla tähtäimessä, niin joudut pakostakin ottamaan pykälää liaan pienet renkaat, jotta ketjut, varsinkin metsäketjut, mahtuu oikeasti huoletta lokarin väliin. Se tarkoittaa Mega ja N sarjalaisiin oikean kaliiperin rengasta kuten 20,8x38 takana, korkeus luokkaa 1850mm.

Eikö T oo kumminki aika sama kuin mega jos ei oo hyttijousia? Ittellä 8150 580/70-42 ja ketjut mutta kabiinia korotin muistaakseni 8 senttiä eikä kovin löysällä voi olla jos meinaa kotia tulla täydellä vauhdilla. Tosin hampaiden paikat pitää muutenkin olla hyvin kiinnitetty täydellä kaasulla kun ketjut ja 3 barin paineet

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra t: renkaat
Palarenkaat taisi aloittajalla olla mielessä muutenkin. Sellaiset mä laittaisin jos tiellä ja metsässä vaan ajaa.

Naapuri ajaa juurikin ainoastaan noissa paikoissa palarenkailla ja talvella käyttää joskus ketjuja ja ihan hyvin näyttää renkaat kestäneen ja kone liikkuneen.


Tuota kokoluokkaa T sarjalaiseen pitäisi sovittaa, takarengas luokkaa 1950mm korkea, jotta renkaat ei näytä ruhoon nähden liian pieniltä. Mikään muu sommitteluerehdys ei tee rattorista niin pahasti rumaa.
Nyt aletaan olla asian ytimessä 8)
Muistathan ajattaa sen uuden teekkaris unlimited hallin läpi että saavat laitettua siihen vähän kromia ja urakkatarroja :)
Jos talvella ajaa paljon niin talveksi voipi palarenkaat hommata.. Mutta kesällä kuluvat kuin ripakuviot ja tieltä ei kannata poiketa kun jää kiinni..

Köntys

  • Vieras
Vs: Valtra t: renkaat
Palarenkaat taisi aloittajalla olla mielessä muutenkin. Sellaiset mä laittaisin jos tiellä ja metsässä vaan ajaa.

Naapuri ajaa juurikin ainoastaan noissa paikoissa palarenkailla ja talvella käyttää joskus ketjuja ja ihan hyvin näyttää renkaat kestäneen ja kone liikkuneen.


Tuota kokoluokkaa T sarjalaiseen pitäisi sovittaa, takarengas luokkaa 1950mm korkea, jotta renkaat ei näytä ruhoon nähden liian pieniltä. Mikään muu sommitteluerehdys ei tee rattorista niin pahasti rumaa.
Nyt aletaan olla asian ytimessä 8)
Muistathan ajattaa sen uuden teekkaris unlimited hallin läpi että saavat laitettua siihen vähän kromia ja urakkatarroja :)
Jos talvella ajaa paljon niin talveksi voipi palarenkaat hommata.. Mutta kesällä kuluvat kuin ripakuviot ja tieltä ei kannata poiketa kun jää kiinni..

Eli nuota renkaita kannattaa ottaa heti neljä erilaista paria. Talvikumit metsään ja tielle, ja kesäkumit metsään ja tielle   :D
Niin ja tietenkin vielä kaikkia 38- ja 42-tuumaisina  ;D ;D

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Valtra t: renkaat
Lainaus
Metsään kannattaa mennä vain vyörenkaalla jossa lukee Michelin

Kyllä. Kuljettaa ranskanmunkit sinne ja jättää ne metsään. Paskin rengasmerkki maailmassa hintaansa nähden.

Eskoh

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: Valtra t: renkaat
Aiheesta on tullut mukavasti asiallista keskustelua.

Kyllä se taitaa olla niin että on otettava noilla 540/80-38 nokia tri2.
42 palakumit liian kalliit ja näyttää siltä että 42 kumien kanssa ei taida ketjut kunnolla mahtua.

Käyttö tosiaan valtaosin lavetin ja maakärrin vetoa ja jonkin verran metsäajoa, muttei mitään moton perässä ajoa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtra t: renkaat
Palarenkaat taisi aloittajalla olla mielessä muutenkin. Sellaiset mä laittaisin jos tiellä ja metsässä vaan ajaa.

Naapuri ajaa juurikin ainoastaan noissa paikoissa palarenkailla ja talvella käyttää joskus ketjuja ja ihan hyvin näyttää renkaat kestäneen ja kone liikkuneen.


Tuota kokoluokkaa T sarjalaiseen pitäisi sovittaa, takarengas luokkaa 1950mm korkea, jotta renkaat ei näytä ruhoon nähden liian pieniltä. Mikään muu sommitteluerehdys ei tee rattorista niin pahasti rumaa.
Nyt aletaan olla asian ytimessä 8)
Muistathan ajattaa sen uuden teekkaris unlimited hallin läpi että saavat laitettua siihen vähän kromia ja urakkatarroja :)
Jos talvella ajaa paljon niin talveksi voipi palarenkaat hommata.. Mutta kesällä kuluvat kuin ripakuviot ja tieltä ei kannata poiketa kun jää kiinni..

Eli nuota renkaita kannattaa ottaa heti neljä erilaista paria. Talvikumit metsään ja tielle, ja kesäkumit metsään ja tielle   :D
Niin ja tietenkin vielä kaikkia 38- ja 42-tuumaisina  ;D ;D
Mitä sitä köyhäilemään, hankkii ainakin neljä traktoria.
Mikä ton misukka jutun pointti mahtaa olla? Jonkun verran metsässä misukoilla ajaneena, kulutuspinta on todella kova ja liukas ketjut välttämättömät. Kulutuspintaa oli vielä reilusti jäljellä mutta sivut loppuivat, tuskin metsäajojen takia.
pessimisti ei pety!

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra t: renkaat
Misukka on kallis, eikä löydy yhtä rengasta joka sopii jokaiselle vuodenajalle. Kesällä ihan menevät, mutta talvella niin stanan liukkaat. Trelleborgeilla menee kesät ja talvet, eikä tarvitse (eikä edes saa) laittaa kettinkejä.  ;) 8)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Valtra t: renkaat
mihin trelleen ei saa laittaa ketjuja?   ihan uutta mulle...   mutta miähän ajelenkin konteilla joilla ketjut talvella...

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Valtra t: renkaat
mihin trelleen ei saa laittaa ketjuja?   ihan uutta mulle...   mutta miähän ajelenkin konteilla joilla ketjut talvella...

 65km/h malleihin. Ainakaan.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...