Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe oljysäiliön kunnostus  (Luettu 14984 kertaa)

Köyhäpoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
  • Sääliä saa ilmaaseks, kateus pitää ansaata...
oljysäiliön kunnostus
Olis tuossa vanha 4000 litran öljysäiliö kunnostusta vailla.Mihinkä kannattais viedä maalattavaksi ja laitettavaksi. Onko kokemuksia kannattaako kunnostaa vai ostaako suosista uuden säiliön?

RockBull

  • Vieras
Vs: oljysäiliön kunnostus
Lyöppä kuukkeliin ö säiliön tarkastus, noin tonnin pintaan tarkastus ja pinnoitus jonka jälkeen säiliö on A-luokan kamaa. Vaatii tietysti miesluukun. On myös mahdollisuus että pytty on ehjä jolloin saat siitä virallisen papperin noin 250,ekun hintaan. Jos olet tyhjentänyt säiliötä niin syöpymiä ei ole. Eli vesihän se tuholainen siellä on.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: oljysäiliön kunnostus
Olis tuossa vanha 4000 litran öljysäiliö kunnostusta vailla.Mihinkä kannattais viedä maalattavaksi ja laitettavaksi. Onko kokemuksia kannattaako kunnostaa vai ostaako suosista uuden säiliön?

Olekko aatellu,että hitsaat sinne pohjaan ulkopuolelle kunnollisen paikkauksen vaikka
neljän millin levystä.
Ei maksa paljon,ja palotarkastaja kiittää,ja saat ikäisesi säiliön.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: oljysäiliön kunnostus
http://nikkasenkonepaja.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=51
Tuolla oli säiliöt kunnostuksessa kymmenkunta vuotta sitten. Tarkastus, epoksit sisäpohjaan ja hiekkapuhallus ja maalaus. Pohjat oli kunnossa, vaikka vanhin pytty on vuodelta 1966.
Mystinen kesälaatumies

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: oljysäiliön kunnostus
Ostettiin uusi valuma-altaalla varustettuna.

Säiliön hinta ei ole iso summa verrattuna siihen mitä vuotaminen voi tulla maksamaan.

Vanhat 60-luvun tankit oli käytännössä läpisyöpyneitä mutta ei onneksi olleet vielä vuotaneet. Ulkopuolinen paikkaus taitaa myös syöpyä aika äkkiä jos vanhan säiliön pohjan kautta pääsee vettä levyjen väliin.

Jos säiliöt on altaallisessa katoksessa, voi varmaan kunnostuttaa vanhankin.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: oljysäiliön kunnostus
Jos säiliö on ollut asennettuna kallellaan aavistuksen poispäin säiliön tyhjennyssuunnasta niin mahdolliset syöpymät pohjassa ovat pienellä alalla ja helposti paikattavissa korjauspalalla. Säiliön korjaus aika helppo homma ainakin jos noihin veloituksiin vertaa.

Valuma-altaan saa säiliölle rakenneltua kohtuuvaivalla betonistakin, yleensä kun se säiliön koko tilavuus ei hölähdä kerralla ulos säiliöstä vaan valuma-allas auttaa lähinnä pienten vuotojen havaitsemista.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: oljysäiliön kunnostus
Säiliön korjaus aika helppo homma ainakin jos noihin veloituksiin vertaa.


Minulla on sellainen kuva, että säiliöstä voi rapsaista tyyppikilven pois samantien jos ryhtyy itse kolvailemaan.

Eihän sitä kortilla ajeta, mutta vakuutusyhtiön korvauskäsittely voi olla pikainen...    :-*:'( 
Päälle voi joku viranomaistaho vielä esittää rangaistusvaatimuksen. :'(
 Kallein vaatimus irronnee kuitenkin Ekokemiltä tms.  :'( :'( :'(

Tuli ostettua viime vuosituhannella kuivurille bunkkeriin löpösäiliö edukkaasti: oli ollut kunnan X varavoimalan säiliönä. Ainut vaan, että olivat joutuneet leikkaamaan osiin ulos ottaessa. Minä uunona ostin sen uudelleen kokoonpantuna. Palotarkastaja ähisi ja puhisi, mutta antoi käyttöluvan sillä ehdoin, että käytän paikalla säiliöntarkastajan. Ja tarkastus on uusittava aina viiden vuoden välein.
Slippin 'n sliding

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: oljysäiliön kunnostus
Säiliön korjaus aika helppo homma ainakin jos noihin veloituksiin vertaa.


Minulla on sellainen kuva, että säiliöstä voi rapsaista tyyppikilven pois samantien jos ryhtyy itse kolvailemaan.

Eihän sitä kortilla ajeta, mutta vakuutusyhtiön korvauskäsittely voi olla pikainen...    :-*:'( 
Päälle voi joku viranomaistaho vielä esittää rangaistusvaatimuksen. :'(
 Kallein vaatimus irronnee kuitenkin Ekokemiltä tms.  :'( :'( :'(

Tuli ostettua viime vuosituhannella kuivurille bunkkeriin löpösäiliö edukkaasti: oli ollut kunnan X varavoimalan säiliönä. Ainut vaan, että olivat joutuneet leikkaamaan osiin ulos ottaessa. Minä uunona ostin sen uudelleen kokoonpantuna. Palotarkastaja ähisi ja puhisi, mutta antoi käyttöluvan sillä ehdoin, että käytän paikalla säiliöntarkastajan. Ja tarkastus on uusittava aina viiden vuoden välein.

Mulle tuli tilatankin vaihdon yhteydessä mieleen että vanhasta löpösäiliö.
Olisi rosterit pellit ympärillä kahdessa kerroksessa.
Tukesilta kylmää vettä niskaan. Se on tyyppihyväksyttävä. Onneksi en kerinnyt tilata löpöä siihen.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

7530

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: oljysäiliön kunnostus
Jos säiliö on ollut asennettuna kallellaan aavistuksen poispäin säiliön tyhjennyssuunnasta niin mahdolliset syöpymät pohjassa ovat pienellä alalla ja helposti paikattavissa korjauspalalla. Säiliön korjaus aika helppo homma ainakin jos noihin veloituksiin vertaa.

Valuma-altaan saa säiliölle rakenneltua kohtuuvaivalla betonistakin, yleensä kun se säiliön koko tilavuus ei hölähdä kerralla ulos säiliöstä vaan valuma-allas auttaa lähinnä pienten vuotojen havaitsemista.

Mites nää valuma-altaalliset, pääseekö vettä laskemaan altaasta pois.vai onko uudet lyhyt ikäisiä kun kondenssi vettä ei saa pois?

Radon

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
Vs: oljysäiliön kunnostus
Säiliön korjaus aika helppo homma ainakin jos noihin veloituksiin vertaa.


Minulla on sellainen kuva, että säiliöstä voi rapsaista tyyppikilven pois samantien jos ryhtyy itse kolvailemaan.

Eihän sitä kortilla ajeta, mutta vakuutusyhtiön korvauskäsittely voi olla pikainen...    :-*:'( 
Päälle voi joku viranomaistaho vielä esittää rangaistusvaatimuksen. :'(
 Kallein vaatimus irronnee kuitenkin Ekokemiltä tms.  :'( :'( :'(

Tuli ostettua viime vuosituhannella kuivurille bunkkeriin löpösäiliö edukkaasti: oli ollut kunnan X varavoimalan säiliönä. Ainut vaan, että olivat joutuneet leikkaamaan osiin ulos ottaessa. Minä uunona ostin sen uudelleen kokoonpantuna. Palotarkastaja ähisi ja puhisi, mutta antoi käyttöluvan sillä ehdoin, että käytän paikalla säiliöntarkastajan. Ja tarkastus on uusittava aina viiden vuoden välein.

Taitaa olla muutenkin vakuutusyhtiöiden kanta aikalailla selvä näissä asioissa, vastuu vuodosta on aina omistajalla, ei tarkastajalla,valmistajalla tai vakuutusyhtiöllä. Tyyppikilvellä voi käytännössä heittää vesilintua joka tapauksessa.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: oljysäiliön kunnostus
15-20vuotta öljysäiliönä palvelua, jonka jälkeen myyntiin ,tai pistää romuksi, vesisäiliöksi yms. Säiliöt mitä itse ostanut, maksaneet uutena  70c-1euron/ tilavuuslitra sis. ALV,(viimesimmän ostin marraskussa) eli ei sitten kannata edes kovimmilla öljyn hinnoilla ostaa täytettä pönttöön, jos uuden hinta ahdistaa. Mutta sehän on tapauskohtaista , mikä kannattaa, ja mikä ei. Jollekin kunnostus saattaa olla järkevämpi vaihtoehto, mutta itse pidän vaihtovälin tiheänä, kun kuitenkin melkosesta ympäristöriskistä kyse.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: oljysäiliön kunnostus
No yhtälailla sitä säiliön kuntoa joutuu tarkkailemaan oli se sitten parivuotta vanha tai 20 vuotta vanha, eli siitä pitäisi tehdä itselleen rutiini vaikkapa ennen uudelleen täyttöä.

Säiliö kestää helposti 30 vuotta jos huolehtii kondenssivesien tyhjentämisestä vaikkapa joka toinen vuosi ja jos säiliölle on tehty katettu suoja jossa mielellään on sitten se valuma-allas vaikkapa betonista.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

mikkocu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: oljysäiliön kunnostus
ite vein tänää 4000 litran 38v vanhan löpösäiliön nikkasen konepajalle kunnostukseen,vaihtavat siihen lisähinnasta 5mm pohjan ja jalaksiin 200mm palkit alle.
pitäis olla "hieman parempaa"työlaatua kun pohjanmaalla? :D
homma kestäne n 1kk.pihalla oli 15 säiliöö jonossa.
kunnostus maksaa n1200+alv-uusi olis ollu 2500e.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: oljysäiliön kunnostus
Ei paljon kunnostella noita muovisia säiliöitä, joita on joka paikassa nykyään tyrkyllä. Takuu maks. 10 vuotta ja that's it.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: oljysäiliön kunnostus
Ihmettlen yhtä juttua. Ostin Äären konepajan tekemän säiliön, eikä siinä ole lainkaan tyhjennystulppaa kondessivedelle. Vanhoista olen laskenut aina parin vuoden välein vettä pois, mutta miten tässä pitäis toimia.