Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eniten lapsuksia?  (Luettu 10072 kertaa)

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Eniten lapsuksia?
Mikä on teillä oleva/ollut kones tai laite jossa on ollut selkeitä suunnitteluvirheitä tai lapsuksia tai käyttöä haittaavia ratkaisuja?
Kun noiden koneiden kans pelailee enemmän ja vähemmän niin aina sattuu silmään jotain ääliömäisyyksiä.

Raktoreissa on useasti suodattimet hankalissa paikoissa, usein on tullut myös metsävarusteissa vastaan itselle aika isojakin nurkat suoriksi tyyppisiä ratkaisuja. Countyssä piti katkaista traktori että sai hihnan vaihdettua. Valmettiin tarkoitetuissa pohjapanssareissa ei ole reikiä että sais suodattimet vaihdettua. Chevyssä on polttoainesuodatin ja siirtopumppu auton alla kaiken paskan seassa.

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Eniten lapsuksia?
natikas semmonen ***** juttu ku ottaa kurapohjaa irti niin pitää ottaa kokonaan etukehto irti, kun pohja menee etukehdon sisään ja siä on viä 4 pulttia pohjalle. tottahan näitä tällääsiä typeriä toteutuksia tuloo joka paikas vastaan, yleensä huomaa sitten ku joutuu purkimaan jotain. voi olla pienikin asia niin voi joutua purkamaan pirusti. hyvänä esimerkkinä 03vm sampon 2065 tuulettimen remmi, remmin saa kyllä pois hihnapyöriltä muttei muuten sitten. siinä joutuu purkamaan turhanki palio noin pieneen asiaan nähden.
tä?!?!

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Eniten lapsuksia?
Moottoriöljysuodattimet on kyllä usiasti niin päin, että siististi niitä ei saa irrotettua.
Amazonen ruutassa (hinattava UG) on hydrauliventtiilistö säiliön päällä takana, jonne pitää aina kiivetä vetorattoria vaihtaissa. Kyseessä kun on porukkakone, ja venttiilistä pitää käyä ruuvaamassa ruuvia sen mukaan, millanen h-järestelmä rattorissa on. Mitään rappusia tai työtasoja tuola venttiilin seutuvilla ei ole.
Kronos 5000:n venttiilipöytä on tukevassa laatikossa. Suojaa hyvin sivuilta ja alhaalta ja kerää kaiken ylhäältä tippuvan moskan ja lumen...
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Eniten lapsuksia?
Mikä on teillä oleva/ollut kones tai laite jossa on ollut selkeitä suunnitteluvirheitä tai lapsuksia tai käyttöä haittaavia ratkaisuja?


Uudemmis valtrois moottoriöljyn mittatikku - ennen se oli semmoinen kaarevassa putkessa oleva, hyvin hollilla, nyt suora tökki moottorin kyljes. Etenkin jos ek, niin siellä letkujen seassa.

Samaten peräöljyn mittatikku typerästi pikaliittimien alla, vaikea tarkistaa öljy sotkematta tikkua.

Elhon ypv:ssä aikanaan peräpurkajan laakerien rasvanipat sojotti runkoa päin.

Vanhemmis Ålö kuormaimis rasvanipat sisäpuolella, rasvaa ne nyt sitten sieltä välistä.

Nivelakselien rasvanipat, miksi ihmeessä yleisesti nivelristikon putken puolella, kun yhtähyvin voisi olla tumpin puolella. Tai vielä parempi jos on niinkuin joissakin uudemmissa, suoraan sivulle päin haarukan kupissa.

Yleensäkin päivittäisis huoltokohteis olevat hamat ärsyttää eniten. Ei se tietysti haittaa jos ei huolla koneita....

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: Eniten lapsuksia?
joissain nivelaksiloissa on ristikon nippa yhressä ristikon tapin pääs siinä rasvakupis nopia löytää ja rasvata samas aksilas oli teflon pinnoitetut putket tosi hyvät
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Eniten lapsuksia?
Yhdessä nimeltä mainitsemattomassa traktori mallissa on kopin alla hydrauliputket ja jarru etkut laitettu sillein että jos meinaa uudet sijoittaa entisten paikalle on parempi nostaa koko koppi pois.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Eniten lapsuksia?
PTU-7: Ei mitään kannatinrautoja pohjakuljettimen ketjuille rungon poikkipalkkien yli, jonnekka sitten vähänkin löysänä takertuu kolista kiinni.
Venäläinen imupainevaunu: kaksi pikku kompuraa parempi ,kuin yksi iso: saat tuplasti vikoja samalla imuteholla.
Fahr/D-F puimureissa moottoriöljyn suodatin parhaassa paikassa, ettei vahingossa tulisi öljyt vaihettua liian tiuhaan.
Jukon N25 kylvölannottimen säiliöiden muovikannet, ja etuosaan laitettu heinäsiemenlaatikko on mukava "pelkokerroin", että millonka rusahtaa. Toinen hauskuus tulee kovassa tuulessa, joka paiskoo niitä muovisia kansia ylös, niin kun variksen siipiä.

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Eniten lapsuksia?
Mikä on teillä oleva/ollut kones tai laite jossa on ollut selkeitä suunnitteluvirheitä tai lapsuksia tai käyttöä haittaavia ratkaisuja?


Uudemmis valtrois moottoriöljyn mittatikku - ennen se oli semmoinen kaarevassa putkessa oleva, hyvin hollilla, nyt suora tökki moottorin kyljes. Etenkin jos ek, niin siellä letkujen seassa.

Samaten peräöljyn mittatikku typerästi pikaliittimien alla, vaikea tarkistaa öljy sotkematta tikkua.

Elhon ypv:ssä aikanaan peräpurkajan laakerien rasvanipat sojotti runkoa päin.

Vanhemmis Ålö kuormaimis rasvanipat sisäpuolella, rasvaa ne nyt sitten sieltä välistä.

Nivelakselien rasvanipat, miksi ihmeessä yleisesti nivelristikon putken puolella, kun yhtähyvin voisi olla tumpin puolella. Tai vielä parempi jos on niinkuin joissakin uudemmissa, suoraan sivulle päin haarukan kupissa.

Yleensäkin päivittäisis huoltokohteis olevat hamat ärsyttää eniten. Ei se tietysti haittaa jos ei huolla koneita....
joo tämä on kyllä niin ihme älyn väläys laittaa nipat sisäpuolelle, itekki joudun kasesta konepellin avaamaan että nosto sylinterin alapään nipan saa rasvoohin.
tä?!?!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Eniten lapsuksia?
Jontikan kurottaja. Pieni akku ahtaassa kotelossa, pitkät ohuet piuhat, jo nollakelillä toivoton saada käymään. Moottorin päällä monenlaisialetkuja jotka täristävä moottori hankaa puhki. mm ilmanputsarin koppa hankaantui puhki (onneksi jo takuuaikana). Ilmatessa irroitettava suutinputket ja käsipumppu on hankalassa paikassa. Takaakseli keinusa rasvat tulivat nipankohdalta suorinta tietä ulos, vaikka nosti takapään ilmaan. Hydrauliikan imusiivilän puhdistukseen joutuu irroittamaan polttoainetankin Ovenkahva ensimmäisenä tyrkyllä ja lasissa kiinni. Kolmasti putosi lasi laakasiilon seinään.  :( Suunnanvaihtovivun vaihtoon saa purkaa koko ohjauspylvään. Hytti on ilmastoinnista huolimatta kesällä kuuma ja talvella kylmä. Kauhan vakain ylivakaa, eli kauhaa joutui kääntämään nostaessa kokoajan selälleen, muuten se kippasi. Jarrut on off tyyppiä. Ors liittimiä joutui jatkuvasti kiristämään, erityisesti varustelukossa. Varustelukon letkutukset arassa paikassa.
Onneks ollu vuoden poissa.  ;D
Mystinen kesälaatumies

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Eniten lapsuksia?
tunturi polokupyörässä on istun päen persettä
Elämä on parasta kometiijjaa

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Eniten lapsuksia?
tunturi polokupyörässä on istun päen persettä

out sen sitte varmaankin siirtännä että suap istuva putken piälle?
allekirjoittanut

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Eniten lapsuksia?
Vanhassa pyöreäkulmaisessa Ford Mondeossa piti öljynsuodatimen vaihtamiseksi irrottaa oikea etupyörä ja raottaa lokaria. Farkkumallin takaiskarin irrottaminen yläpäästä oli silkkaa tuskaa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Eniten lapsuksia?
Nykyautoissa on tullut vastaan turhimman tuntuiset ja typerimmät suunnittelukukkaset. Enon Relluun olen pariin otteeseen vaihtanut H7 polttimoita (mikähän idea niissäkin kun elinikä on ehkä 50% vastaavasta H3 polttimosta?) ja polttimoiden vaihtamiseksi täytyy irrottaa 2 muoviläppää sisälokarista ja umpion takaa jotta pääsee hirveällä ähellyksellä sovittamaan poltinta paikalleen. Tässä rosessissa on se pelko että lamppu likaantuu tai tulee helposti huonoon asentoon, suoraa katsekontaktia kun ei asennuksen aikana saa kuin umpion lasista.

Erikoisen ikävän asiasta tekee se että koska lampunvaihto on tehty niin hiton hankalaksi ja polttimot on niin paskoja, niin puoliksi valottomia autoja näkee liikenteessä hieman liian usein.

Öljynsuotimen vaihto on moneen autoon tehty tosiaan turhan hankalaksi, Tdi sukuisissa vag koneissa tosin on kopsattu W124 mersun tyylinen suodinkotelo ja sijoitettu se vielä paremmalle hollille moottorin eteen, joten siinä olisi referenssiä monelle valmistajalle joiden tuotteissa öljyt suotimenvaihdossa tirajavat pitkin pohjapanssaria maahan.

Traktoreissa olisi ajateltava öljyn tarkistukset siten, että ne olisi tehtävissa jopa hämärässä ja "käsikopelolla" tai vähintään työvalojen valaistuksessa. Olen aina ihmetellyt miten vähän painoarvoa on annettu niinkin oleellisille asioille kuin öljymäärien tarkistus. Jontikassa taitaa olla suht selkeä mittalasi peräöljyn määrälle, toki sekin saisi olla paremmin suojattu.

Entisestä kuikan 640 kuormaajasta vaihdoin sovitteiden puolet päikseen ja käänsin muutaman tapin toisinpäin kun kyllästyin sisäpuolelta rasvattaviin nippoihin.

Rasvanipat on tosiaan monessa koneessa "huitaistu sinnepäin". Ei ole kiva könytä ylösnostetun lingon alle rasvaamaan akselin etulaakeria ja takalaakerin nippakin oli eskolingossa jossain takapalkin takana hyvin jemmattuna, varsinkin jos lumista linkoa halusi rasvata. Myös perävaunujen keinuakselien rasvanippoja on tullut vastaan aika eksoottisista paikoista, ei ihme jos jäävät rasvaamatta.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Eniten lapsuksia?
Kaverini tuskaili sampon 2085? kivikourun tyhjennyksen kanssa, kivi ei mahdu kivikouruun menemään eikä sieltä pois pöydän ollessa puintiasennossa, ylösnostettuna kyllä, seurauksella että kahtena vuonna peräkkäin on vaihdettu kelat ja jotain muuta pientä, nyt sitten vaihtu koko kone..

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Eniten lapsuksia?
Tuosta polttimon vaihdosta. Vaihdoin 2002 audi a4:seen ajovalopolttimoa ja mietin että olenko oikiasti näin kädetön etten sitä saa vaihdettua... No oli huolto lähellä ja vein auton merkkiliikkeeseen huollettavaksi ja jäin seuraamaan operaatiota. Mekaanikko kierteli aikansa auton ympärillä ja pähkäili että kuinka sen polttimon saa vaihdettua. Sanoin että yritin ensin itse ja epäonnistuin. Seuraavaksi mekaanikko tempaisi koko umpion irti, vaihtoi polttimon ja suuntasi valon...