Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Itse järjestetyn lomituksen korvaus verotonta vai verollista tuloa  (Luettu 8180 kertaa)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1037
Sain sukulaispojan lomittamaan sen verran halvalla, että lomituskorvausta jäi omaan massiin. Onko se verotettavaa tuloa, kun se on maksettu lomittajan palkkaamista varten.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908

kihveli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 553
Ei siitä jää verotettavaa kun olet sen maksanut sukulaispojalle ja siihen liittyvät kaikki kulut!
Jos jää, niin olet maksanut liian vähän tai olet sumuttanut lomatoimistoa.
Vai maksoitko pimeästi?

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Nyt on taijettu viilata sukulaispoikaa linssiin. Ei varmaan tarvi toista kertaa kysyä lomittamaan?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Koko korvaus laitetaan verokirjanpidossa tuloksi ja palkkakulut menoksi. Jos jää ylimääräistä se jää automaattisesti tulokseen.
Mystinen kesälaatumies

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Koko korvaus laitetaan verokirjanpidossa tuloksi ja palkkakulut menoksi. Jos jää ylimääräistä se jää automaattisesti tulokseen.
Näin juuri, ei ole ihme jos kaupunkilaiset luulee tukia verottomiksi, kun kerran osa yrittäjistäkin luulee  :o

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Koko korvaus laitetaan verokirjanpidossa tuloksi ja palkkakulut menoksi. Jos jää ylimääräistä se jää automaattisesti tulokseen.
Näin juuri, ei ole ihme jos kaupunkilaiset luulee tukia verottomiksi, kun kerran osa yrittäjistäkin luulee  :o
;D

Melkoisen osuvasti sanottu
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
eihän niissä ole avlia!

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1037
Joo selvähän tuo on ja tarkalleen ottaen on se veroilmoitukseen noin aiemmin merkittykin. Ketään ei ole viilattu linssiin, mutta jokainen saa palkata  itsejärjestetyssä lomituksessa joko yksityisen tahi yrittäjän ja siihen hintaan mihin saa. Tässä näet oli pieni alennus, kait siksi kun  olin ollut hänellä monasti talkoissa. Juu tiedän että vaihtotyö on verollista, mutta jokainen voi tehdä työtä hinnalla jolla tahtoo eikä tässä mistään vaihtotyöstä puhuttu eikä so*****.

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1037
Muilla aloilla saa loman ottaa rahana. Mun  mielestä maajussilla tulisi olla myös tähän mahdollisuus jos tuntee jaksavansa ilman lomaa. Koko lomitus on kerettiläinen muinaisjäänne. Mielestäni loman käytännön järjestely tulisi antaa yrittäjän omaan harkintaan, ja lomittajaksi tulisi hyväksyä myös lomaan oikeutettu samassa yrityksessä työskentelevä, mikäli yrittäjät eivät tahdo olla lomalla yhtä aikaa. Kyllä autokorjaamossakin voidaan lomitus hoitaa ylitöillä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Kaikkein helpoin olis kun laitettais valtiolle tilinumero johon maksetaan vuoden lomakorvaus kerralla ja kukin järjestäköön ihan itse sen lomittajan tilalleen niin halutessaan.

Tokihan tuo lomitusjärjestelmä työllistää mukavasti myös ei lomittajia...

Naturalis

  • Vieras
Muilla aloilla saa loman ottaa rahana. Mun  mielestä maajussilla tulisi olla myös tähän mahdollisuus jos tuntee jaksavansa ilman lomaa. Koko lomitus on kerettiläinen muinaisjäänne. Mielestäni loman käytännön järjestely tulisi antaa yrittäjän omaan harkintaan, ja lomittajaksi tulisi hyväksyä myös lomaan oikeutettu samassa yrityksessä työskentelevä, mikäli yrittäjät eivät tahdo olla lomalla yhtä aikaa. Kyllä autokorjaamossakin voidaan lomitus hoitaa ylitöillä.
Voi hitto mitä paskaa taas kerran tissinkoittajalta. Jos kerran jaksat niin *****ako sitä pitää valtion sulle maksaa?
Koko lomitus alkaa olla tiensä päässä just sun kaltaisten minä itte tyyppien takia....  :o

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Muilla aloilla saa loman ottaa rahana. Mun  mielestä maajussilla tulisi olla myös tähän mahdollisuus jos tuntee jaksavansa ilman lomaa. Koko lomitus on kerettiläinen muinaisjäänne. Mielestäni loman käytännön järjestely tulisi antaa yrittäjän omaan harkintaan, ja lomittajaksi tulisi hyväksyä myös lomaan oikeutettu samassa yrityksessä työskentelevä, mikäli yrittäjät eivät tahdo olla lomalla yhtä aikaa. Kyllä autokorjaamossakin voidaan lomitus hoitaa ylitöillä.
Vuosilomaa ei saa ottaa rahana, se on aina annettava ja pidettävä.
Mystinen kesälaatumies

Kafi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Yrittäjällä vuosiloma?, Jonka joku muu maksaa 8).

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Yrittäjällä vuosiloma?, Jonka joku muu maksaa 8).

Maksaahan duunarinkin vuosiloman joku muu kuin duunari.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!