• Tavallinen aihe

Aihe valtra 8450 ht  (Luettu 18637 kertaa)

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
valtra 8450 ht
Elikkäs traktorin vaihto olis kohta ajankohtainen ja tuossa on tullu katteltua 8450 ja 8550 valtroja ht malleja,eli minkäslaisia tyyppi vikoja ja muita vaivoja näissä on ollut ja minkälaisilla tuntimäärillä niitä ilmenee?
Kone saisi olla liikenneversio.
Olisko lie kysyttyjä koneita kun ei oikein meinaa olla vaihtokoneina tarjolla ja tässä on tullut seurattua jo pitkin syksyä kyseisiä malleja.
Siis laittakaapas käyttäjäkokemuksia kehiin kyseisistä malleista, kiitos jo näin etukäteen.

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: valtra 8450 ht
ne on paljon ajettuja ja kysyttyjä koneita. kestävyys on yksi syy toinen on se että niihin tulee ajettua tunteja paljon. mulla itellä on 8550 raskaassa käytössä yksinkertainen kone vähän paikkoja mitkä voi mennä rikki ajokytkin pakka ja voimanoton kytkin pakka erikoisvahva on tullut vaihdettua. tehoa on laitettu matalakierroskoneen välijäähdytin sarjalla. 185 hv pto. ei savuta vielä yhtään. käyttöön nähden remontit on olleet kohtuu pieniä. kone on ollut suolla ja maatalouskäyttössä. voin suositella jos perusvarmaa ja tehokasta konetta etsit. polttoaineen kulutus on yllättävän pieni. 250 litran tankilla ajaa pitkään.

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: valtra 8450 ht
Jokos sulla on paljon tunteja kertynyt siihen koneeseen?
Entä onko sulla etukuormaajaa siinä?
Onko siihen muuta tehty ku tuo cooleri satsi laitettu?

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: valtra 8450 ht
stanadynen jakajapumppu näissä on ongelma. herkkä hajoamaan ja perso löpölle. tähän löytyy kyllä lääke...

carraron teollisuusakseli toinen murheen paikka. huoltamalla silläkin pärjää, etenkin jos ei ek:ta tai isoja paripyöriä edessä.



Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: valtra 8450 ht
Stanadyne kestää normaalisti 5000-10000h. Kannattaa vaihtaa bossilaiset ruiskuosat suosiolla, maksaa itsensä polttoainekuluissa äkkiä takaisin ja ihan eri veturi sen jälkeen.
Mulla kans carraron akselilla, öljynvaihto napoihin 250 - 500h välein ja muistaa rasvata niin pärjää hyvin, 5000h menty ilman mitään murheita. Ketterämpi Carraarolla kuin danan akselilla jos sitä arvostaa. Nevalla Carraro ei kestä väännättää.

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: valtra 8450 ht
Minä olen kans kuullut että tuo carraron akseli ei ole paras mahdollinen, mutta vastaavalla danan akselilla olevia koneita ei ole tullu vastaan montaakaan, vaikuttaako tuo vuosimalli miten tuohon etuakseli merkkiin?
Etukuormainkoneita pääasiassa olen kattellut.
Onko ainut lääke nuihin pumppu häiriöihin/ongelmiin rivipumpun vaihto jakajapumpun tilalle vai onkos muita konsteja? ::)

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: valtra 8450 ht
Ei tarvitse rivipumppua alkaa värkätä jos ei halua, Boschin jakaja käy suoraan alkuperäisen paikalle. Parin tunnin homma vaihtaa..

Joihinkin 8000 sarjaisiin on vaihdettu dana särkyneen akselin tilalle. Taitaa 90% olla vielä carraaroja ettei ne niin heikkoja ole kuin yleisesti luullaan.

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: valtra 8450 ht
Suomieheltä kuultua: Ongelmia pääasiassa vaihteistossa, syyläreissä ( siivikot irti ), tuulilaseja rikki,hydraulipumppuja, ja jonkun verran pakkaongelmia sekä jokunen Carraro poikinut. Moottori muutoin luja.......

Unto

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 654
Vs: valtra 8450 ht
Ei se stanaryne ny nii huano oo notta ehiää pumppua vaihtamahn kannattaas ruveta, siitäki saa riisselipajalla oikee hyvän ja väkevän. Sääröt vaa pitää olla kohorilla niistä ne on aika nuukia.

Tua 8000 saria on kyllä lujimmasta päästä raktoria.

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: valtra 8450 ht
mulla on noissa kolmessa koneessa stanadynen jakajapumput yhteensä tunteja alkaa olla 16000. ei oo särkynyt, polttoaineen suotimet oon vaihtanut kerran vuodessa tuli tunteja paljon tai vähän ja veden erottimet puhdistettu. vesi se särkee niitä pumppuja rivipumppu ei niin välitä vedesta ja koneet kannattaa tankata aina työpäivän päätteeksi. boschin jakajapumppu maksaa kuitenkin reilu 2000 E. ei kannata toimivaa vaihtaa. carraro etuakseli on vähän heikompi kuin dana lähinnä pääty tiiviste saattaa vuotaa. pikkuremontti ;D. dana akseli on ennen vuotta 2001 valmistetuissa koneissa. carrarokin on vähän yksilökohtainen kaivinkoneessa on carraro kestänyt 15000 tuntia. :D.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: valtra 8450 ht
vaihda dyna-vt ,dyna.4 tai dyna-6,niin muutki näämmä tekee.pääset kepeistä eroon,kyllä keppien kans kerkee leikkin sitte ku ei oo leegoja suus ja omat jalat ei enää kanna.suolahden koneilla ku ajelee niin ennenkuin huomaatkaan niin näin käy.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: valtra 8450 ht
Kyllähän se niin tieten on että säännöllisellä huollolla ja järkevällä koneen käytölllä koneet kestää.
Huollosta tuli mieleen että kenenkä valmistamia öljyjä oletta käyttäneet valtran vai jonku muun valmistajan esim teboil?
Itse olen tähän asti käyttäny valtralta ostettuja öljyjä ja alkuperäisiä suotimia.
Tuosta massikasta sen verran että eivät ole kovin suuressa suosiossa täälä päin en osaa sanoa miksi, vaikuttaisiko huolto palvelut ja varaosien saanti vai mikä?
Enenpi on valmetteja ja john deerejä.
Ja vielä tuosta syöttöpumpusta niin olettako ottaneet kuinka paljon kierroksia koneesta ?
Kannattaako liikennekonetta ruuvata kuinka paljon,kasvaako se nopeus suhteessa polttoaineen kulutukseen nähden kun eikös nuo vakio säädöissäkin kulje päälle 50? ::)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: valtra 8450 ht
8950:stä mennyt yksi napa (laakerin sisäkooli hirtti kiini) 2 kertaa olkalaakerit yksi akseliputki (olkalaakeripesä halkli)
tunteja 10 000h.
huollot tehty tarkasti ajallaan.
nyt akseli tosin siinä kunnossa että 15000h nurkille luulis pääsevän.
-----

8400:ssa on 13600h ja danalle ei oo tehty mitään. edellisetkin 8400:set kesti ongelmitaa 13000h ja 5000h.
-----

rivipumput on toiminu kaikissa moitteetta.
----

kaveri vaihto hajonneen stanadynen tilalle sen jakajabossin, ei tullu 8550:stä ihan 8950:n veronen, mutta parani kyllä. kulutus laski. kesällä laitto, mutta edelleen on vähän säädöt hakusessa, tuppaa ahtopaineet olla aika kovat.
----

näillä löpönhinnoilla ei kannata kierroksia nostaa. ennemmin numeroa isommat pyörät alle ja tiellä 2000r/min ja 50km/h.

Viimeksi muokattu: 27.11.07 - klo:20:46 kirjoittanut retku

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9244
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: valtra 8450 ht
Itte sovin tässä äskettäin vaihtokaupat 6300-> liikennemallin 6850 ht2 turbiinikytkimellä, ilmastoinnilla ja etukuormaimella.

Sikäli koskettaa aihetta että uudessa koneessa on ymmärtääkseni tuo stanan jakajapumppu ja etuakselina siin on teollisuus carraro ilman lukkoa.

Semmosia tiedonmurusia sain tuota konetta koskien että:

Koneella ajettu liki 7000h ja etuakselissa ei ole kuulemma ollut kummempia murheita, maatalouskäyttöä etukuormaimena 960 kuikka. Yksi navan tiiviste vuotaa.
Suokoneissa on ollut ongelmia noiden carrarojen napojen tiviisteiden ja olka-akselin napakuppien kanssa, kun se laakerointi kuluu liiaksi, niin napakuppi halkeaa ja senjälkeen saattaa hajottaa akselinkin kun irtoaa koko napa. Tuon ei pitäisi olla suuri ongelma jos laakerit vaihtaa ajallaan. Tosin paripyörillä ja isolla kuormaimella voi hajota ihan huonouttaankin kuulemma.
Tasauspyörästön hilock lukossa on noissa carraron akseleissa kuulemma sellaista ominaisuutta että niistä ei välttämättä saa tehtyä kovin kestävää. On kuulemma tehty jo syntyjään vähä huonosti, voi käydä mm. siten että peräöljyt vuotavat etuakselikoteloon. Tai sitten kaveri vain sanoi tuon edellisen sen takia kun harmittelin lukon puuttumista etuakselista  ;D

Hitechin kakkosversio on ohjelmointiominaisuuksiltaan monipuolisempi ja toiminnaltaan luotettavampi. 6850:n edellisellä omistajalla oli joskus ollut ykköshitekki ja siinä oli joskus ollut pieniä toimintahäiriöitä. Tämä kakkosversio oli toiminut ongelmitta.

On nuo aika haluttuja koneita, tuo oma 6850 oli laitettu nettiin lauantaina ja bongasin sen sunnuntaina. Soittelin siitä maanantaina ja kävin kattomassa ja tekemässä kaupat tiistaina. Oli kuulemma jo tiistaipäivänä muutkin kiinnostuneet soitelleet. Enkä minä usko että myyjä siinä huijasi, hyvillä varusteilla olevat koneet on haluttuja vaikka tunteja onkin jo mittarissa kohtuupaljon.

Ja vielä tuosta öljymerkistä, uuteen koneeseen en aio etuakseliin laittaa muuta kuin valtran omia öljyjä vastaavia öljyjä/laatuja. Joskus 6300:n etuakselissa oli Teboilin kuraa ja normaalin vaihtovälin aikana öljy oli muuttunut harmaaksi litkuksi joka tuli paineella ulos. Toisin kuin shellin öljy jolle huoltokin lupaa 300h pidemmän vaihtovälin ja tämä öljy oli vielä ainakin silmämääräisesti tarkasteltuna säilyttänyt ominaisuutensa 800 käyttötunnin jälkeen.

Viimeksi muokattu: 28.11.07 - klo:17:56 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: valtra 8450 ht
Minulle kävi kolmen koneen kans niin että kun perjantaina oli koneesta vatkuvat ja tiedot laitettu nettiin, ite bongasin ne lauantaina ja kun maanantaina sitten soitin myyjille niin sanoivat että kaupat tuli lauantaina lyötyä lukkoon.
Eli nämäkin koneet oli kohtuu paljon ajettuja mutta siistejä pelejä hyvillä varusteilla ja myyjätkin sanoi että nuo 8000 sarjan haitekit on kysyttyjä koneita jotka ei vanhene varastossa.
Kyllä mulle näin ens alkuun kelpais ensmäinen malli haitekista ei tarttis välttämättä olla se kakkos malli. ;D