Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yöjuoksu...  (Luettu 8532 kertaa)

navettapiika

• Vieras
Yöjuoksu...
Oli synkkä ja myrskyinen yö.. joo näin alkaa Muumipapan muistelmat, mutta ei tämä juttu juhannuksen yöjuoksusta..
Jos nyt on pikkasen mahan seudulla kiertävää liikehdintää tai muuten olo hiukan epävakaa, suosittelen lukemisen siirtämistä parempaan olotilaan, sillä tämä voi kokeilla herkkää masua liikaa..

Illallahan olikin jo puhetta hyvästä kissa-vuodesta, joten tuvassa käy syömässä muutama narttu ja hoikenneesta olomuodosta olemme päätelleet jossakin olevan kasa karvaisia palleroita. Yhden emon tekeleet ovat vielä tiellä tietämättömällä.. Mutta illalla se taas kotiutui tuohon ruokakipon ääreen ja minä joutessani ajattelin nyt paikallistaa emon kulkemista.
Heitin yöpaidan pois ja puin tilalle muhkean hupparin, sääskisuojaksi, toki myös housutkin.. Saappaat jalkaan ja menoksi. Jokainen joka on joskus yrittänyt seurata narttukissaa tietää, että se ei mene koskaan suorinta reittiä pesälle. Niinpä nytkin kierrettiin talo, talon takaa pusikkoon, sieltä heinälatoon ja ladon toisesta päädystä ulos, lehmihakaan ja sitten pohjanmaan hallin laajalle konekentälle. Siellä se pyörähti ympäri ja minä lietekärryn taa... Se on siinä tien vieressä otollisella paikalla, jatkuvaa käyttöä silmällä pitäen.
Hitaasti kiersin lietekärryn takaa, toiselle puolen ja silloin tallentui verkkokalvoille järkyttävä näky... Naapurin kesävieras oli päättänyt  lähteä iltakävelylle ja tutustumaan paikalliseen maatalouteen. Mutta hätä ei lue lakia, oli tullut pakollisen nesteen poiston aika. Kuinka ollakaan minä yllätin hänet puskapissiltä ja kyllä, komeudessa ei ollut moitteen sijaa.
Hiukan mies häkeltyi, mutta kaupunkilaisena hoiti toimituksen loppuun ja käsi ojossa päivää.. Jos nyt vain sanallisesti, päiväää. Kissa mokoma pääsi karkuun, mutta mies halusikin tehdä lähempää tuttavuutta.
Juttelumme kattoi koko tilamme toiminnan ja paalaus tilanteen..kunnes elukan vaativa ulvonta keskeytti sen, minun oli pakko toivottaa öitä ja palata pihaan..Mutta ei mies noin vähään tyytynyt, vaan pyysi nähdä noin komeasti ulvovan elukan likempää.. Enhän toki voinut kieltääkkään, kun nyt jo melkein kaiken miehestä olin nähnyt, joten pyysin toki käymään pihassa.
Mutta navettakin kiinnosti.. Minä tarjosin haalareita ja kumisaappaita, mies hiukan horjahdellen lisäsi varustuksen ja navettaan.
Hieho siinä punnersi uutta tulokasta maailmaan, mutta olipa toinen sorkka jäänyt jonnekin luitten taa.. Joten pahoitellen ilmoitin suunnitelman muutoksesta ja käskin miestä poistumaan paikalta, mutta on kuulemma sen verran maailmaa nähnyt,ettei yksi poikiminen häntä hätkäytä.. Asia selvä. Mutta se minun asuste ei oikein ollut poi´itus kamppeeksi sopiva, heitin sen tyynesti pois. Joten päälle jäi varsin hemaisevat mustat liivit ja sitten hommiin. Kainaloita myöten hiehon sisuksiin ja mies urhoollisesti seisoi vieressä..
Jalka oikeni varsin näppärästi, onneksi pieni kaveri tulossa. Ja sukkana ulos..
Minä kumarruin vasikan ylle ja pyyhin limat ja kalvot turvan ympäriltä.. ja siitä varovasti nousin ylös ja silloin se räjähti kuin tulivuori.. Iso mies kun sylkee oksennusta samaan tahtiin kuin tulivuori laavaa, ei suunnalla ole väliä. Ensimmäinen laatta osui olkapäähäni, mutta pahaksi onneksemme käännyimme molemmat ja seuraava ryöppy tulikin sitten suoraan rinnuksille..
Järkytykseltäni en sanaa saanut suusta, mutta ennenkuin olin puhumaan kykenevä oli kesävieras  poistunut samaa tietä kuin tulikin..
Ja minä vesiletkulle huuhtelemaan suurimmat sattumat ensihätään pois.  Sitten vähän vähemmillä takaisin navettaan ja vasikka karsinaan.
Palatessani huomasin navetan ovella haalarin ja saappaat, mutta mies oli kadonnut. Tekikö järkytys, tai äkillinen syntymän huuma miehelle kepposet, mutta lopputulos oli kyllä yllätys.
Noo, aamulla jaksoi jo "Maitokahvi" hymyilyttää..odottelen tässä mielenkiinnolla, koska  yöllinen vieras käy  sen vihkisormuksensa noutamassa, mikä siinä oksennusta pidellessä oli sinne navetan lattialle pudonnut...

Ja sen saamarin kissan saa ampua. ;)

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Yöjuoksu...
siinä se taas nähtiin mimmosia hanttapulia ne kaupuntilaiset pohjimmiltaan ovat. tämäkin huithapeli tietysti näytteli niin osaaottavaa ja avuliasta kiinnostunutta,samalla kuvitteli saavansa tuosta kätevästi itselleen kesäkissan, jolla olisi siten  iltojaan viihdyttänyt. tietysti akaltaan salaa.

syksymmällä olisi sitten kuitenkin alkuhuuman ja kännisen kuvitelman mentyä ohi, palauttanut tuon viattoman luontokappaleen piian hoiviin. hlevetti mikä pervo.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Santatukki

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllä Navettapiika on ihan väärällä alalla. Kirjailija tai käsikirjoittajaksi sinun tulee pyrkimän. Juonenkäänteitä ainakin riittää.

sorkkis

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Mielenkiintoinen tarina  ;D
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
eihän tuo ala mikään väärä ole vaan pitää alkaa hyödyntämään tuota sanallista arkkua jolla saabi sitten sivuansiot ansainnan mukaan.                    nuo jotku on kyllä hauskoja seurata noin niin kuin sivusta.   ite joskus naureskellu noita kaupuntisankareita kun käyvät kattelemassa vasikoita!    koolla ei niin väliä, kuten viimeeks semmonen kolmevuotias tuumasi;   komeat amberssonit mutta liivittä kulekiminen ei meillä onnistuis!!!    hetki naurettiin ääneen!

JiiPee42

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Wauuu.    Aitoa juhannusyön taikaa

navettapiika

• Vieras
Ja nyt jäi ne saamarin yrtitkin keräämättä ja uimatta siellä ruispellossa... Taas menee vuosi hukkaan, kun ei tiedän minkä näköseen tässä olisi panostettava. >:(

Maa-Anssi

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eli ei siis pidetty kädestä  :-\
Kuten saamme lukea, maalla sattuu ja tapahtuu!
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

navettapiika

• Vieras
Ei todellakaan, mutta kuka tietää... Varatut olen kyllä luvannut kiertää kaukaa ja tämänkin suhteen ainakin pari metriä on hyvä pitää rakoa, osumatarkkuus ainakin heikkenisi sillä matkalla. ;)

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Ei todellakaan, mutta kuka tietää... Varatut olen kyllä luvannut kiertää kaukaa ja tämänkin suhteen ainakin pari metriä on hyvä pitää rakoa, osumatarkkuus ainakin heikkenisi sillä matkalla. ;)

Juu mut kai se joskus osuu jos riittävästi yritetään....

navettapiika

• Vieras

Juu mut kai se joskus osuu jos riittävästi yritetään....
Niin, kyllähän se sokea kanakin sen jyvän löytää.. ::)

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Minäs päivänä se maitokuski on kulkeilla?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

navettapiika

• Vieras
Ensi yönä, mutta taitaa olla kesälomansijainen ajamassa, kun vääntää niin pirun tiukkaan tuon pesuhatun kiinni. >:(

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Ensi yönä, mutta taitaa olla kesälomansijainen ajamassa, kun vääntää niin pirun tiukkaan tuon pesuhatun kiinni. >:(

Olisko siis ehkä viriili nuorimies puikoissa....

navettapiika

• Vieras

Olisko siis ehkä viriili nuorimies puikoissa....
En minä tiiä, en millään viiti käydä kattomassa puoli kahdelta yöllä..tietysti vois kameran asentaa..