Hirviä saisi olla vähintään puolet nykyistä enemmän. Jos ei niiden kanssa pärjää, saa katsella syyllistä peilistä. On meinaan maailman parasta lähiruokaa, ja voisi olla paljon muutakin. Ruotsissa ja Norjassa tääkin asia on älytty jo aikaa sitten, täällä punaniskaiset juntit itkee ja valittaa antiikkisten metsänhoitomenetelmiensä onnettomuutta. Koettakaapa vaikka luontaista uudistamista, kylvöä, raivausta hirvivaaran jälkeen tai kuusen istutusta. Koettakaa luopua kaavoista joista ei seuraa muuta kuin valitusta. Ottakaa siitä mooseksesta irti se potentiaali mikä siinä on, eli pistäkää ne maanne vuokralle, ampujia tulee kyllä jostain päin maailmaa. Itse korjaan puisista metsistäni laatusatoa, ja laidunnan hirviä kesät ja talvet ilman ongelmia, kasvatan sille sopivaa evästä riistapelloilla, jätän haavat, pihlajat ja katajat ja ammun hirvet syksyllä. Valittajille sanoisin että minkäs sille voi jos ei ole kauhoilla annettu...
Heti huomasin että lope ei ymmärrä hirvi ongelmaa ja katsoo asiaa kapeasta oman tilansa näkökulmasta.
Minulla on useita metsäpalstoja ja jopa eri pitäjissä,kaikilla tiloilla ei ole hirvistä riesaa ,mutta joillakin jatkuvasti kun kuuluvat hirvien talvehtimis alueisiin ja kesälläkin on niissä runsas hirvikanta.Hirven liha ei ole niin terveellistä kuin luullaan vaan siitä löytyy cesium ym. tsernobilin saasteet.
Hirvikantaa pitää voimakkaasti pienentää niistä kun ei Suomi vaurastu kun taasen puu on Suomen elinehto.Mitä tulee noihin korvauksiin ja niiden pienentymiseen se johtuu korvaus käytännön tiukentumisesta ei vahinkojen pienentymisestä tällä kannalla on myös kaikki metsäalan toimisto väki.Korvausta et saa jos löytyy koivun risujen kanssa yhteensä 1600 taita hehtaarilta.
Olen erittäin susi myönteinen onhan se tehokas hirvikannan verottaja kun ihmiset eivät sitä näköjään halua.
Lopelle vielä että kaikki konstit on käytössä olleet jo vuosi kymmeniä ,mutta tuhoja tulee se harmittaa .