Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe operaattorin vaihto  (Luettu 18135 kertaa)

T-Bone

  • Vieras
Vs: operaattorin vaihto
Tommonen reititin huawei b593 ja on toiminut kohtuullisen hyvin  soneran 3g verkossa ,mutta kun nyt päivitettiin 4g verkkoon yhteys on alkanut pätkimään. Keskinopeus ei ole käytännössä kasvanut vaan on yllättävän hidas varsinkin maanantai aamupäivisin ,iltapäivällä 16-18 vaiheilla sekä erityisesti perjantaisin 16-20 vaiheilla. Pätkimistä tapahtuu silloin kun ilmat vaihtelee ja on sateista .Mokkula hakee yhteyttä osin 3g ja 4g verkon välillä vaikka usein miten ei kuitenkin vaihda valkoisena vilkkumisen jälkeen (hakee verkkoa) vihreään 3g verkkoon vaan katkonkin jälkeen pysyy sinisessä 4g verkossa .

Pääsisitkö tässä kohtaa kokeilemaan 4G-verkkoon pakottamista? Tai tuota Johnin ehdottamaa 3G-pakotusta? Kerrothan miten testissä nämä pakotukset eroavat toisistaan, tuoko helpotusta tilanteeseesi?

Selene@SoneraPartio

Reitittimen salasana wlan key ei kelvannut enkä siten kokeillut enää kolmatta kertaa kun ei tiedä mitä sitten tapahtuu.  mokkulayhteys sulkeutuu kuten väärällä pin koodilla ?

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: operaattorin vaihto
WLAN key:llä ei ole mitään tekemistä reitittimen hallinnan salasanan kanssa.
Hallintaan pääsee piuhalla tai wlanilla kytkeytyneellä laitteella osoitteessa http://homerouter.cpe

Oletustunnus ja passu ovat admin / admin

SoneraPartio

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: operaattorin vaihto
Piki1, omalla asuinalueellani on vastaavanlainen tilanne. Jokin pieni katvekohta parin sadan metrin alueelta. Yhteys tippuu 3G:tlä gprs:ksi.
Olen itse tehnyt ja naapureitani pyytänyt laittamaan palautetta Omien Sivujen kautta, jotta sinne kerääntyisi dataa pohjaksi ja siten näyttäisi osviittaa verkkokehityspuolelle mihin pitäisi saada kuuluvuutta lisää.
Jos haluat, että kurkkaan postinumeron perusteella millaisia kuuluvuuksia alueella on nyt ja kenties mitä mahdollisesti on tulossa niin mielelläni sen teen.

T-Bone, meillä päivittyivät nuo ohjesivut, joten nyt tuo pakotusohje löytyy täältä. Näistä ohjeista haluaisin nostaa seuraavan lauseen, se kun helposti vilistää rivejä lukiessa ohi: "Huomaa, että asetusmuutoksen voi tehdä vain yhteyden ollessa katkaistuna". Olisiko sulla B593S -versio käytössäsi, jossa salasana on "admin"?

Aurinkoa viikonloppuunne   :)

Selene@SoneraPartio
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

T-Bone

  • Vieras
Vs: operaattorin vaihto
Laitoin 3g pakotuksen päälle jo aamupäivällä,katsotaan muutamia  päiviä  miten toimii. Sitten voi kokeilla 4g pakotusta.

Tuli ajatuskatko tuon salasanan suhteen koska se wlan key on se jota tarvitaan ensiksi siihen langattomaan yhteyteen kotona. :)

opelmies jr

  • Vieras
Vs: operaattorin vaihto
Piki1, omalla asuinalueellani on vastaavanlainen tilanne. Jokin pieni katvekohta parin sadan metrin alueelta. Yhteys tippuu 3G:tlä gprs:ksi.
Olen itse tehnyt ja naapureitani pyytänyt laittamaan palautetta Omien Sivujen kautta, jotta sinne kerääntyisi dataa pohjaksi ja siten näyttäisi osviittaa verkkokehityspuolelle mihin pitäisi saada kuuluvuutta lisää.
Jos haluat, että kurkkaan postinumeron perusteella millaisia kuuluvuuksia alueella on nyt ja kenties mitä mahdollisesti on tulossa niin mielelläni sen teen.

T-Bone, meillä päivittyivät nuo ohjesivut, joten nyt tuo pakotusohje löytyy täältä. Näistä ohjeista haluaisin nostaa seuraavan lauseen, se kun helposti vilistää rivejä lukiessa ohi: "Huomaa, että asetusmuutoksen voi tehdä vain yhteyden ollessa katkaistuna". Olisiko sulla B593S -versio käytössäsi, jossa salasana on "admin"?

Aurinkoa viikonloppuunne   :)

Selene@SoneraPartio


Terveiset sonerapartiolle.
Elisan/saunalahen puheli ja nettiliittymis e oo ollu mitää näist ongelmist joita tässäki viestiketjus mainitaa  8) 8) 8)
O kyl joskus ollu soneraki kokeilus n.puolvuot, mut kyl se elisa/saunalahti o vaa 20v soneraa eellä  ;D ;D ;D

opelmies jr

  • Vieras
Vs: operaattorin vaihto
Piki1, omalla asuinalueellani on vastaavanlainen tilanne. Jokin pieni katvekohta parin sadan metrin alueelta. Yhteys tippuu 3G:tlä gprs:ksi.
Olen itse tehnyt ja naapureitani pyytänyt laittamaan palautetta Omien Sivujen kautta, jotta sinne kerääntyisi dataa pohjaksi ja siten näyttäisi osviittaa verkkokehityspuolelle mihin pitäisi saada kuuluvuutta lisää.
Jos haluat, että kurkkaan postinumeron perusteella millaisia kuuluvuuksia alueella on nyt ja kenties mitä mahdollisesti on tulossa niin mielelläni sen teen.

T-Bone, meillä päivittyivät nuo ohjesivut, joten nyt tuo pakotusohje löytyy täältä. Näistä ohjeista haluaisin nostaa seuraavan lauseen, se kun helposti vilistää rivejä lukiessa ohi: "Huomaa, että asetusmuutoksen voi tehdä vain yhteyden ollessa katkaistuna". Olisiko sulla B593S -versio käytössäsi, jossa salasana on "admin"?

Aurinkoa viikonloppuunne   :)

Selene@SoneraPartio

Jaahas jopeki o tehny teille iha mainos jenkan https://www.youtube.com/watch?v=YBLQf__oRUU
Löyty joku soneran miljuuna bisness mainos saksamaalt
https://www.youtube.com/watch?v=NvT7IJQ2e3Q  :o :o :o

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: operaattorin vaihto
sielt lämminilma tapahtumasta vai?   heinosen mokasta?

SoneraPartio

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: operaattorin vaihto
Morosta!

Kiitoksia terveisistä  8) Uskokaa tai älkää, Jopea on tultu joskus kuunneltua!

Olen tämmöinen, joka mielellään haalii ketjuihin asiakkaita, joilla on ongelmia tai palautetta annettavanaan :)
Selvittelen, kerään palautetta talon sisälle ja autan kirjoittamalla tai ohjaan ottamaan oikeaan paikkaan yhteyttä, jos esimerkiksi tarvitaan asiakastietoja tarkempaa tutkimusta varten.
Juuri tänään puhuin taas SoMessa kuuntelun tärkeydestä. Nämä foorumit ovat loistavia paikkoja saada palautetta niin hyvässä kuin pahassa, oppimisen paikkoja tulee tarjolle sekä mikä hienointa, tutustun samalla uusiin ihmisiin. Mielestäni useammankin yrityksen olisi hyvä tehdä näin.

Olipas paatoksellista... summa summarum, hyvässä tai pahassa olen käytettävissänne  :-*

Selene@SoneraPartio


Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: operaattorin vaihto
mutta kun siitä sun kuuntelusta olis meille maksavillekin asiakkaille jonkinlaista hyötyä.   ite koin ainakin että on niiiiin iso virma että tollanen vanhan kävyn nillitys nyt ei ole ainakaan minkään toimen arvoista, lähetään kahville,    -ootko vielä siinä?                      en nyt ihan sata varma kuin paljon palvelu tässä tapauksessa parani mutta nyt on sentäs jotenkin vakaampi yhteys... tökkii se kuiteskin mutta......                 se ainoa oikea on valokuitu mutta tällä mennään..,

SoneraPartio

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: operaattorin vaihto
mutta kun siitä sun kuuntelusta olis meille maksavillekin asiakkaille jonkinlaista hyötyä.   ite koin ainakin että on niiiiin iso virma että tollanen vanhan kävyn nillitys nyt ei ole ainakaan minkään toimen arvoista, lähetään kahville,    -ootko vielä siinä?                      en nyt ihan sata varma kuin paljon palvelu tässä tapauksessa parani mutta nyt on sentäs jotenkin vakaampi yhteys... tökkii se kuiteskin mutta......                 se ainoa oikea on valokuitu mutta tällä mennään..,

Perustarkoitus Some-kuuntelussa on nimenomaan löytää niitä parannettavia asioita ja tarttua niihin täällä päässä kiinni sekä keskustella auttavasti. Esimerkkinä voisi olla vaikkapa Sonera Viihteen nelosportin siltaus. Toivetta tästä oli ja puhetta ympäri nettiä. Silmät tarkkana luin keskusteluita ja toin vahvasti toivetta esiin täällä. Eihän se ihan yksinkertainen toive ole toteuttaa asap, mutta kyllä, läpi se meni. Voi sitä juhlan päivää kun pääsin kertomaan tästä kirjoittajille.

Monesti olen huomannut, että SoMesta saattaa huomata paikkakuntakohtaisesti esim. verkkovian nostavan päätään. Tarkistelen täällä päässä tilannetta sidosryhmien kanssa ja siten saatetaan päästä käsiksi korjauksiin ennen kuin asiakkaat kerkeävät tekemään vikailmoituksia. Ainakaan sen suuremmin.
Välillä minun kyllä tarvitsee pyytää ketjussa asiakkaita tekemään vika-ilmoituksia, sillä vian aiheuttaja ei silloin ole selkeästi löydettävissä, joten vikailmoituksesta saa sen tarvittavan tiedon löytääkseen juurisyyn.

Samaa mieltä olen kanssasi, ettei nillitys ole minkään toimen arvoista. Ihan asiasta puhutaan. Mutta kerrottakoon, ettei minulta huumorintajua puutu. Kyllä minä nauran mukana keskusteluissa. Tuiskahteluakaan ei kannata minulta odottaa, noh.. kotiolot on sitten toista ;)

Huomenna olen vapaapäivällä (haen pienen koiranpennun kotiin), joten ensi viikon maanantaina taas surffailen netissä :)

Selene@SoneraPartio
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

navettapiika

  • Vieras
Vs: operaattorin vaihto
On se muuten kiva tuo Sonera, mainostaa hyvillä yhteyksillä, mutta meilläkin on yleinen vitsi, miksi Soneralla on halvimmat puhelinyhteydet, kun koko liittymää ei saa tontilla auki, kun pätkii sen verran hyvin..
Niin, että tervetuloa maalle... Sonerankin väki joutuu hommaamaan DNA:n liittymän, että saa soitettua edes omalle firmalle, ettei toimi.. ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: operaattorin vaihto
toi niiiin taivaan tosi!   ja sitten vielä se että;  ilmoita netin kautta että nettisi ei toimi!   siis pitääkö joka soneranasiakkaalla olla joku muu liittymä varalla; elikkä käytössä että saabi soneraa valistaa.   aika skeidaa tuo irmeli vaan syöttää tännekin.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: operaattorin vaihto
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: operaattorin vaihto
voih!   tuota onkin tässä tietoyhteiskunnassa jossa netti on se ainoa tietoväline ja viestin jopa viranomaisiin, ootettu asia.   milloin lie valmis ja kuin mahtaa sitten toimia...?