Someron K-Maatalouden pihalla näkyi edellis syksynä kolmeakselinen Multiva josta oli aisa painunut lavan etureunan kohdalta 15 cm notkolle. Oliskohan otettu kuorma täyteen sahanpurua.
Tiämmä sillä oli kipattu mursketta ja sillain hauskasti mäen rinteessä,että takapainoinen kuorma oli meinannu viedä traktorinkin mennessään...Ei niin kestävää konetta olekkaan, ettei sitä joku ajattelemattomuuttaan rikki sais. joku tässä keskustelussa jo mainitsikin että hyvä ja halpa kone on kaks eri asiaa, ja se pitää ihan vissisti paikkansa.
Eli haluatko vain halvat, kohtuulliset vai oikein hyvät kärryt?..
Jos vertaillaan lavan materiaalia, hitsasus saumojen hyvyyttä, ainevahvuuksia, akseliston kokoa, materiaaleja ja mittatarkkuuksia tai vaikka niin toisarvoisia asioita kuin sähköistyksen viimeistelyä tai maalipinnan laatua kulutuksensestävyydeltään tai työn jäljeltään, niin missään kohtaa ei voi väittää, että Multivalla olisi mitään turhaa nimilisää. Kyllä kilpailu markkinoilla on niin julmetun kovaa, ettei kenelläkään liene sellaiseen varaa.
Ja taas toisaalta, jos jollain merkillä olisi väitettyä nimilisää, niin mistä sellainen nimilisä voisi olla peräisin? Ei kova maine tule paskaa myymällä, vai mitä?
Yksi Turkulaistunut Teuvalainen on sanonut moneen otteeseen, että " Sääliä saa ilimateeks, mutta kateus pitää ansaita"
[/quote]
Väärä oli kuitekin. Mitenkä tuolla selityksellä aisan saa notkolle?
Meikä on kärrännyt 8 m3:n virolaisilla tuhatmäärin soraa, erilaista kivi- ja sekalaisrompetta päälikaupaksi tuhanen kuormaa ja kärryt ei ole millänsäkään. Yksi rengas on vaihdettu vaurion takia. Pohja hiukan lommolla kun on kiviä putoillut kuormattaessa. Kuormat on täytetty sen mukaan kuin reilu sata hepoa kohtalaisesti vetää.