Jos lähdetään linjalle että voimaa löytyy niin paljon kuin tarvitaan, niin sitten se vaijerin toinen pää ei kyllä saa olla missään tekemisissä enää traktorin kanssa. Eli ei mihinkään traktorin koukkuun tms ellei halua ensitöikseen keräillä traktorin kappaleita.
Tukivoiman pitää kohdistua vain ja ainoastaan siihen maatukeen ja vinssin runkoon, traktori antaa vain hydraulipaineet tai pyöritysvoimaa ja siirtää keksintöä tarvittaessa.
Eikä ne vedettävätkään kestä mitä tahansa. Tuossa lumiaurakuski kertoi että kun oikeasti iso pyöräkone jostain louhokselta oli käynyt nyppäämässä auton ojasta ylos ja veti (ja nosti?) vähän vinosti, tietty jotta auto tuli ojasta ylös eikä vaan tullut ojaa pitkin, niin auton runko jäikin pysyvästi kieroksi kun koppi kenottaa tasamaalla somasti kallellaan... :-/ Autossa oli ilmeisesti sorakuorma päällä siellä ojassa.
Kunnon kaivinkoneen telamoottorista tai vastaavasta säteismäntäkoneesta vaihteineen löytyy kyllä voimaa, mutta sellaista ei ole helppoa löytää halvalla ja ehjänä.
Yksi 'helppo' tapa olisi yksinkertaisesti iso pitkä sylinteri, vaikka 3 m iskulla mutta se ei ole halpa. Eikä kevyt jos se on iso. Lisäksi ketjua tms pitää sitten lyhentää pätkä kerrallan homman edetessä. 150 millinen työntäisi 35 t / 200 bar. Pitäisi riittää useimpiin tilanteisiin joita tavalliselle immeiselle vastaan tulee. Suohon kadonneet 70 tonnin autonosturit ovat sitten toinen juttu.
Tuurilla ja sopivista 'romuista' saattaa saada jotain loihdittua inhimilliselläkin hinnalla, mutta jos tekee hyvän ja luotettavista osista niin ei sitä ilmaiseksi saa.