Kuormaaja toimii normaalisti kun kytken sen tavalliseen hydrauli lohkoon.
Tällöin kun painan venttiililtä kierron pois niin muu hydraulikka alkaa toimia normaalisti.
Tätä on kyselty keslalta ja valtralta.
En kuitenkaan usko että tuo olis niin hölmösti suunniteltu että kun power beyondiin kytketään jotain niin kaikki muu koneen hydrauliikka "kuolee" ..
Ajattelin kuiten kysästä täältäkin että jos jollain olis t tai m sarjan kone missä power beyond että miten muilla toimii.
Yleensä LS-hydrauliikka tehdään niin että pöytä on cc- eli closed center tyyppiä. Tarkoittaa että levossa kun karat ovat keskellä niin öljy ei pääse kiertämään ollenkaan läpi. Eli paluulinja on tällöin 'tukossa'. Ainoa reitti öljylle on jonkin aktivoidun toiminnon kautta. LS-ohjaus (oikeammin sen puute) pitää huolen siitä että pumppukaan ei yritä tuottaa mitään, paitsi pienen herätepaineen. Karaa käytettäessä pöytä antaa LS-linjaan takaisin painetta joka ohjaa pumppua tuottamaan enemmänkin, kysynnän mukaan.
Jos tällaiseen (power beyond) liitäntään kytketään perinteinen ympäripumppaava (=läpikiertävä) pöytä, niin jos tätä pöytää ei käytetä kaikki pumpun tuotto pääsee kiertämään vapaasti paluuseen, eikä muualle toiseen järjestelmään enää saada mitään painetta. Se on vähän sama kuin yhdistäisi pumpun painepuolen paluuseen isolla putkella.
Ainakin Walvoilin joitakin pöytiä muutetaan ympäripumppaavasta CC + LS -käyttöön vaihtamalla sinne päätyyn toisenlainen tulppa.
Siitä jos traktorissa on jokin useamman pumpun systeemi ja erilaisia prioriteetti-, lepuutus- ja tiesmitä-vapaakierto-valintaventtiilejä, en minä osaa sanoa mitään.
Mutta jos yhden pumpun LS-systeemiin laittaa ympärikiertävän pöydän PowerBeyond-liittimiin, niin varmasti ei enää mikään muu hydrauliikka samassa systeemissä toimi kun paine pääsee koko ajan vapaasti karkuun paluuseen (ellei mainittua pöytää oikeasti käytetä).
Tavallisen pikaliittimen kara on systeemiin sopiva, joko se on CC-tyyppiä tai sitten läpikiertävä öljy menee oikeaan paikkaan eli seuraaville mahdollisille tarvitsijoille. Pikaliittimen karaa ei kiinnosta onko perässä yksi sylinteri vai koko pöytä, kiinni ollessaan asialla ei ole merkitystä.
Ainakin osa traktoreiden LS-systeemeistä ei ole puhdasoppisia, koska hammaspyöräpumppu ei kykene säätöön. Näissä tapauksissa tavallisesti siellä on heti pumpun jälkeen väljä vapaakiertoventtili. Pumppu pumppaa kyllä koko ajan mutta virtaus päästetään lepotilassa saman tien takaisin öljytilaan eikä sitä ajeta pidempää reittiä työkoneelle tai edes pikaliittimille saakka . Tuota vapaakiertoventtiliä sitten ohjaillaan erilaisilla ideoilla (mm LS-ohjauksella) tarpeen mukaan. Tämä systeemi on vähän unkeellinen eikä toiminnaltaan oikein vastaa kunnon säätyvällä mäntäpumpulla tehtyä järjestelmää. Aidossa järjestelmässä kaikki karat niin nostolaitteessa, ulkoisessa hydrauliikassa, ek-lohkossa kuin mahdollisissa lisäventtilistöissäkin ovat CC-tyyppiä (öljy ei kierrä yhdenkään läpi) ja kaikilta venttiileltä lähtee yhteys LS-linjaan. Tällöin öljyä liikkuu vain kuin sitä kysytään ja oikea määrä ja paine.