Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hei fiksummat!  (Luettu 2217 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
hei fiksummat!
kehtaisko joku fiksumpi hieman valaista miuva noista joustikkaan piikeistä...      mikä erottaa noita ; agrilla novaa ja tavon pystypiikkiä ja mikä on ero noilla keslan ja potilan piikeillä, edelleen pysty.   mulla on tuo kjellfriin skraba ja siihen pitäis laittaa muutama uusi piikki ja todennu nyt muutaman vuoden aikana että tuo pystypiikki ei nosta läheskään niiin paljon kivestä kuin tavallinen halpis.     hinta erot noilla piikeillä on aika messevät, kun tosa grenen luettelosta kattelin.           skarapassa näkyy olevan noita 45 leveitä 10 millisiä ja ne ei taivu taaksepäin läheskään niin kuin nuo halvat jyrkät s-piikit.                  en ole kysynny saabiko tuolta kjellfriltä enää piikkejä kun ei äkeitä enää moneen vuoteen..

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: hei fiksummat!
Mie en noista oikeen muuta tiedä kun että tosiaan se pystypiikki ei nosta kiviä kun ei ole sellanen koukkumainen, eikä samoiten jää niin herkästi kivien taakse jumiin ja katkea. Noi suorat piikit paukkaa poikki jos ne pääsee kiven takaa laukeamaan ilman vastustusta, eli ne sinkoaa eteenpäin. 10 vuodessä täälä kivikoissa hölmöyttäni oon yhen agrilla novan särkenyt kun raiviolla ajattelin kiven ylite nostaa äkeen ja siitä sit pääs vapaasti potkasemaan kun takimmainen piikki kuitenki siihen kiveen osu.

Kerran pääs karkaamaan vauhdissa äkeen nurkka pellon laidalla olevaan vanhaan kiviraunioon (tai mitä ne nyt onkaan mitä ennenvanhaa peltojen reunoihin tekivät) meni et senkun kivet ja kipinät sinkoili mut siitäkää paukutuksesta ei ykskää piikki hajonnu :).  Noissa kai on jonkinmoisena ideana että se jousi on leveä ja ovat vastaavasti ohuempia kun normaalin s-piikin jousiosa.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: hei fiksummat!
Mulla on halvalla myynnissä n. 30kpl Potilan käytettyjä 45x10mm piikkejä, jäivät sänkiäesprojektista yli.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
Vs: hei fiksummat!
mikä mahtaa olla halpa?       ja missäpäin?