Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:  (Luettu 4327 kertaa)

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328

http://www.talouselama.fi/uutiset/ei+mennyt+kuin+stromsossa++yle+teiden+halvasta+hengenpelastajasta+tulikin+hankala+ja+kallis/a2299617

 Eipähän tuotakaan ois kokeilematta voinu "huomata": Pitkään ei keskikaiteita ehditty kuitenkaan rakentaa, kun huomattiin, ettei niiden toteutus ollutkaan halpaa tai yksinkertaistakaan. Poikkisuuntaiset liittymät nostivat kustannuksia, samalla liikenne tiellä hidastui. Ohittamisesta tuli vaikeaa tai jopa mahdotonta, joissakin tapauksissa ohittaminen kiellettiin kokonaan.

 Hyvin suunniteltu on jo melkein kokonaan tuhlattu!
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
kitkarenkaiden kieltäminen olisi paljon halvempi hengenpelastaja.

jos laitetaan faktoja pöytään, niin suomessa myytävistä talvirenkaista noin joka viides rengas on kitkarengas. siis keskimäärin tiellä vastaantulevista autoista yksi auto viidestä on varustettu kitkarenkailla, mutta kuolemaanjohtaneissa onnettomuuksissa onnettomuuden aiheuttaneista autoista kolme autoa neljästä on varustettu kitkarenkailla.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
kitkarenkaiden kieltäminen olisi paljon halvempi hengenpelastaja.

jos laitetaan faktoja pöytään, niin suomessa myytävistä talvirenkaista noin joka viides rengas on kitkarengas. siis keskimäärin tiellä vastaantulevista autoista yksi auto viidestä on varustettu kitkarenkailla, mutta kuolemaanjohtaneissa onnettomuuksissa onnettomuuden aiheuttaneista autoista kolme autoa neljästä on varustettu kitkarenkailla.


Jatketaan uutista...joita käyttivät lähes poikkeuksetta rattijuopot lisäksi renkaat oli ajettu "loppuun" =ei riittävää urasyvyyttä.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
kitkarenkaiden kieltäminen olisi paljon halvempi hengenpelastaja.

jos laitetaan faktoja pöytään, niin suomessa myytävistä talvirenkaista noin joka viides rengas on kitkarengas. siis keskimäärin tiellä vastaantulevista autoista yksi auto viidestä on varustettu kitkarenkailla, mutta kuolemaanjohtaneissa onnettomuuksissa onnettomuuden aiheuttaneista autoista kolme autoa neljästä on varustettu kitkarenkailla.


Jatketaan uutista...joita käyttivät lähes poikkeuksetta rattijuopot lisäksi renkaat oli ajettu "loppuun" =ei riittävää urasyvyyttä.



mutta voidaanko tuon jatkumon mukaan sitten päätellä, että rattilainen liikenteeseen lähtiessään valitsee sen loppuunajetuilla kitkoilla varustetun auton, vai onko kitkarenkaiden ostajakunta jo uusien renkaiden ostopäätöstä tehdessään luettavissa taipuvaisemmaksi rattijuoppouteen ::)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
Älä viitti.

Olisit ja varmaan luitkin uutisen loppuun asti.

Iltapäivälehden otsikointi oli taas raflaaava.

Tutkituissa onnettomuuksissa kitkarenkaat olivat huomattavasti kuluneemmat kuin nastarenkaat.

Rattijuopot ajaa useimmiten vanhoilla kitkarenkailla (ei tarvii vaihtaa renkaita).


navettapiika

  • Vieras
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
Joopa joo, kitkatkin toimii, mutta siihen pitää löytyä aivotkin kuskille.. kitkoilla 20 vuotta takana. ;D

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:

http://www.talouselama.fi/uutiset/ei+mennyt+kuin+stromsossa++yle+teiden+halvasta+hengenpelastajasta+tulikin+hankala+ja+kallis/a2299617

 Eipähän tuotakaan ois kokeilematta voinu "huomata": Pitkään ei keskikaiteita ehditty kuitenkaan rakentaa, kun huomattiin, ettei niiden toteutus ollutkaan halpaa tai yksinkertaistakaan. Poikkisuuntaiset liittymät nostivat kustannuksia, samalla liikenne tiellä hidastui. Ohittamisesta tuli vaikeaa tai jopa mahdotonta, joissakin tapauksissa ohittaminen kiellettiin kokonaan.

 Hyvin suunniteltu on jo melkein kokonaan tuhlattu!

   Totuushan on että liikennesäännöistä piittaamattomat autoilijat tulevat suomelle erittäin kalliiksi. Jos näitä ei olisi, niin poliisin voimavarat voitaisiin ohjata tärkeämpään. Esim. ylinopedet voitaisiin poistaa tekniikalla. Auto kulkisi sitä nopeutta, kun tie sallii. Nopeusliikennenmerkkejäkään ei tarvittaisi. Auto saisi nopeuden satelliitista. Ohittaminen olisi mahdoton koska auto ei suostuisi ohittamaan. Ajettais jonossa samalla nopeudella kaikki. Bensaa säästyisi ihan hitosti.  10 vuoden päästä ihmistä ei päästetä auton rattiin ,koska se on turvallisuusriski. Autokorttiakaan ei tarvita. Säästyy resursseja, kun ei tarvitse valvoa ajolupia.  ;D

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
Totuus on, että valtaosa kuolemaan johtaneista kolareista ajetaan katsastamattomalla autolla kesärenkailla ja tukevasti humalassa kaikkien lain sallimien nopeusrajoitusten yläpuolella, joten se että meiltä jotka emme tälläistä harrasta, meille se ei vaikuta ja ne jotka harrastaa, ei näistä kiristyksistä välitä pätkän vertaa, ei se olisi niitä kumminkaan pelastanut  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
Totuus on, että valtaosa kuolemaan johtaneista kolareista ajetaan katsastamattomalla autolla kesärenkailla ja tukevasti humalassa kaikkien lain sallimien nopeusrajoitusten yläpuolella, joten se että meiltä jotka emme tälläistä harrasta, meille se ei vaikuta ja ne jotka harrastaa, ei näistä kiristyksistä välitä pätkän vertaa, ei se olisi niitä kumminkaan pelastanut  :o

  Onkos sulla jotain tutkimusta lähteeksi. Rattijuopumustilastot osoittaa toista.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
Totuus on, että valtaosa kuolemaan johtaneista kolareista ajetaan katsastamattomalla autolla kesärenkailla ja tukevasti humalassa kaikkien lain sallimien nopeusrajoitusten yläpuolella, joten se että meiltä jotka emme tälläistä harrasta, meille se ei vaikuta ja ne jotka harrastaa, ei näistä kiristyksistä välitä pätkän vertaa, ei se olisi niitä kumminkaan pelastanut  :o

  Onkos sulla jotain tutkimusta lähteeksi. Rattijuopumustilastot osoittaa toista.

Ihan vaan YLE:n tarjoamien ohjelmista saatua tietoa, rattijuopumukset on suurin selkeä syy liikennekuolemiin ja rattijuopot ajaa yleensä myös autoilla, joilla ei saisi liikkua ollenkaan liikenteessä  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
Totuus on, että valtaosa kuolemaan johtaneista kolareista ajetaan katsastamattomalla autolla kesärenkailla ja tukevasti humalassa kaikkien lain sallimien nopeusrajoitusten yläpuolella, joten se että meiltä jotka emme tälläistä harrasta, meille se ei vaikuta ja ne jotka harrastaa, ei näistä kiristyksistä välitä pätkän vertaa, ei se olisi niitä kumminkaan pelastanut  :o

  Onkos sulla jotain tutkimusta lähteeksi. Rattijuopumustilastot osoittaa toista.





TALVIRENKAAT Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat ja ratissa kokenut kuski.

Teknologian tutkimuskeskus VTT:n julkaiseman tutkimuksen mukaan talvikelillä kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa alla on ollut useammin kitkat kuin nastat, kun vertailukohtana ovat erityyppisten renkaiden osuudet.

Kaikkein selvin ero nastallisten ja ei-nastallisten talvirenkaiden välillä oli jäisellä tiellä ajettaessa: kitkarenkailla ajetut onnettomuudet olisivat vähentyneet jopa 83 prosenttia, jos autossa olisi käytetty nastoja.

– Jos kaikki kitkarenkaita käyttävät vaihtaisivat nastoihin, voitaisiin välttää keskimäärin yksi kuolemaan johtanut liikenneonnettomuus talvikaudessa. Vastaavasti, jos kaikki ajaisivat kitkoilla, kuolemaan johtaneet onnettomuudet lisääntyisivät vuosittain keskimäärin yhdeksällä, VTT:n tutkija Juha Luoma sanoo.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8359
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
Rakennetaan joka tielle keskelle perliiinin muuri, niin ei tarvii edes pitkiä vaihtaa pois.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
Vaan entäs jos määrättäs kesärenkaat ympäri vuotiseen käyttöön, niin lähtis tuolta tien päältä nuo aivottomat suharit huis hiiteen... ::)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26115
  • vastustan
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
Totuus on, että valtaosa kuolemaan johtaneista kolareista ajetaan katsastamattomalla autolla kesärenkailla ja tukevasti humalassa kaikkien lain sallimien nopeusrajoitusten yläpuolella, joten se että meiltä jotka emme tälläistä harrasta, meille se ei vaikuta ja ne jotka harrastaa, ei näistä kiristyksistä välitä pätkän vertaa, ei se olisi niitä kumminkaan pelastanut  :o

  Onkos sulla jotain tutkimusta lähteeksi. Rattijuopumustilastot osoittaa toista.





TALVIRENKAAT Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat ja ratissa kokenut kuski.

Teknologian tutkimuskeskus VTT:n julkaiseman tutkimuksen mukaan talvikelillä kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa alla on ollut useammin kitkat kuin nastat, kun vertailukohtana ovat erityyppisten renkaiden osuudet.

Kaikkein selvin ero nastallisten ja ei-nastallisten talvirenkaiden välillä oli jäisellä tiellä ajettaessa: kitkarenkailla ajetut onnettomuudet olisivat vähentyneet jopa 83 prosenttia, jos autossa olisi käytetty nastoja.

– Jos kaikki kitkarenkaita käyttävät vaihtaisivat nastoihin, voitaisiin välttää keskimäärin yksi kuolemaan johtanut liikenneonnettomuus talvikaudessa. Vastaavasti, jos kaikki ajaisivat kitkoilla, kuolemaan johtaneet onnettomuudet lisääntyisivät vuosittain keskimäärin yhdeksällä, VTT:n tutkija Juha Luoma sanoo.
jaa, mutta jos halvalla alkaa tuleen myyntiin tuota pois kerättyä keskikaidetta niin talkoilla kävisimme veetin pihatelle tekasemassa reunakaiteet ;) ;D 8) ::)

sittenhän on oma lukunsa nämä maasturi ja jenkkipelmehet jotka m+s renkalla vuoden läpi ajelee ::) ::) ::) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
[





TALVIRENKAAT Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat ja ratissa kokenut kuski.

Teknologian tutkimuskeskus VTT:n julkaiseman tutkimuksen mukaan talvikelillä kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa alla on ollut useammin kitkat kuin nastat, kun vertailukohtana ovat erityyppisten renkaiden osuudet.

Kaikkein selvin ero nastallisten ja ei-nastallisten talvirenkaiden välillä oli jäisellä tiellä ajettaessa: kitkarenkailla ajetut onnettomuudet olisivat vähentyneet jopa 83 prosenttia, jos autossa olisi käytetty nastoja.

– Jos kaikki kitkarenkaita käyttävät vaihtaisivat nastoihin, voitaisiin välttää keskimäärin yksi kuolemaan johtanut liikenneonnettomuus talvikaudessa. Vastaavasti, jos kaikki ajaisivat kitkoilla, kuolemaan johtaneet onnettomuudet lisääntyisivät vuosittain keskimäärin yhdeksällä, VTT:n tutkija Juha Luoma sanoo.
[/quote]




Ja saman uutisen viimeinen kappale:


Hieman yllättäen tutkimus paljastaa, että kitkarenkaillaan onnettomuuksiin joutuneet ovat useammin alkoholin vaikutuksen alaisina

kuin nastarenkailla ajavat kuljettajat. He myös ajavat yli 20 km/h ylinopeuksia useammin kuin nastarenkailla ajavat.



Kyseessä sama tutkimus.