Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:  (Luettu 4286 kertaa)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
sitten kun vielä määrätään, jotta kaikki ajavat samanlaisella nissanilla samanlainen lippihattu päässään ja annetaan vielä vuoronumerot, jolla kurvataan puoliviiden aikaan tepoilille jonottamaan kahvikuppia. silloin on tasapäistäminen tuottanut tulosta ja kaikki ovat yhtä onnellisia.

Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ajaisivat isoilla jenkkiröhnöttimillä torttu päässään. :o
Ainakin parkkipaikoilla olisi hauskaa, kun ruudut jäisivät ennalleen.. ;D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
sitten kun vielä määrätään, jotta kaikki ajavat samanlaisella nissanilla samanlainen lippihattu päässään ja annetaan vielä vuoronumerot, jolla kurvataan puoliviiden aikaan tepoilille jonottamaan kahvikuppia. silloin on tasapäistäminen tuottanut tulosta ja kaikki ovat yhtä onnellisia.

Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ajaisivat isoilla jenkkiröhnöttimillä torttu päässään. :o
Ainakin parkkipaikoilla olisi hauskaa, kun ruudut jäisivät ennalleen.. ;D
Tietä pitäisi leventää läpeensä enemmän, oli keskikaide tai ei.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
sitten kun vielä määrätään, jotta kaikki ajavat samanlaisella nissanilla samanlainen lippihattu päässään ja annetaan vielä vuoronumerot, jolla kurvataan puoliviiden aikaan tepoilille jonottamaan kahvikuppia. silloin on tasapäistäminen tuottanut tulosta ja kaikki ovat yhtä onnellisia.

Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ajaisivat isoilla jenkkiröhnöttimillä torttu päässään. :o
Ainakin parkkipaikoilla olisi hauskaa, kun ruudut jäisivät ennalleen.. ;D
Tietä pitäisi leventää läpeensä enemmän, oli keskikaide tai ei.
Mitä suotta, siinähän ne kuskin ominaisuudet punnittaisiin.. ;D

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
sitten kun vielä määrätään, jotta kaikki ajavat samanlaisella nissanilla samanlainen lippihattu päässään ja annetaan vielä vuoronumerot, jolla kurvataan puoliviiden aikaan tepoilille jonottamaan kahvikuppia. silloin on tasapäistäminen tuottanut tulosta ja kaikki ovat yhtä onnellisia.

Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ajaisivat isoilla jenkkiröhnöttimillä torttu päässään. :o
Ainakin parkkipaikoilla olisi hauskaa, kun ruudut jäisivät ennalleen.. ;D
Tietä pitäisi leventää läpeensä enemmän, oli keskikaide tai ei.
Mitä suotta, siinähän ne kuskin ominaisuudet punnittaisiin.. ;D



nojoo. mutta ajatelkaapa sitten viidenkymmenen vuoden päästä kun täällä meidän ikiomassa kuubassamme sosialismi alkaisi rakoilla, niin olisihan se melkomoinen turistirysä. kaikenmaailman autoharrastajat tulisivat kilvan ostamaan säilynyttä autokantaa ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
nojoo. mutta ajatelkaapa sitten viidenkymmenen vuoden päästä kun täällä meidän ikiomassa kuubassamme sosialismi alkaisi rakoilla, niin olisihan se melkomoinen turistirysä. kaikenmaailman autoharrastajat tulisivat kilvan ostamaan säilynyttä autokantaa ;D

Niin mutt ku 50 vuoden kuluttua ajetaan päästöttömilla autoilla niin museoihin kai niitä Jenkkirakkineita ostettaisiin osoittamaan kuinka esi-isämme olivat tuhota ja saastuttaa maapallon.....

Ihan vastaavasti, silloin mun nuoruudessa tonnikala oli köyhien ruokaa toisin kuin nyt......

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
nojoo. mutta ajatelkaapa sitten viidenkymmenen vuoden päästä kun täällä meidän ikiomassa kuubassamme sosialismi alkaisi rakoilla, niin olisihan se melkomoinen turistirysä. kaikenmaailman autoharrastajat tulisivat kilvan ostamaan säilynyttä autokantaa ;D

Niin mutt ku 50 vuoden kuluttua ajetaan päästöttömilla autoilla niin museoihin kai niitä Jenkkirakkineita ostettaisiin osoittamaan kuinka esi-isämme olivat tuhota ja saastuttaa maapallon.....

Ihan vastaavasti, silloin mun nuoruudessa tonnikala oli köyhien ruokaa toisin kuin nyt......
Nythän on rikollista syödä tonnikalaa.. ???

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
[





TALVIRENKAAT Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat ja ratissa kokenut kuski.

Teknologian tutkimuskeskus VTT:n julkaiseman tutkimuksen mukaan talvikelillä kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa alla on ollut useammin kitkat kuin nastat, kun vertailukohtana ovat erityyppisten renkaiden osuudet.

Kaikkein selvin ero nastallisten ja ei-nastallisten talvirenkaiden välillä oli jäisellä tiellä ajettaessa: kitkarenkailla ajetut onnettomuudet olisivat vähentyneet jopa 83 prosenttia, jos autossa olisi käytetty nastoja.

– Jos kaikki kitkarenkaita käyttävät vaihtaisivat nastoihin, voitaisiin välttää keskimäärin yksi kuolemaan johtanut liikenneonnettomuus talvikaudessa. Vastaavasti, jos kaikki ajaisivat kitkoilla, kuolemaan johtaneet onnettomuudet lisääntyisivät vuosittain keskimäärin yhdeksällä, VTT:n tutkija Juha Luoma sanoo.




Ja saman uutisen viimeinen kappale:


Hieman yllättäen tutkimus paljastaa, että kitkarenkaillaan onnettomuuksiin joutuneet ovat useammin alkoholin vaikutuksen alaisina

kuin nastarenkailla ajavat kuljettajat. He myös ajavat yli 20 km/h ylinopeuksia useammin kuin nastarenkailla ajavat.



Kyseessä sama tutkimus.
[/quote]



mitenhän tämä tutkimus pitäisi tulkita.

onko nyt niin, jotta pikkuheijarissa ajavista ne nastoilla varustetut onnistuvat suorituksestaan paremmin, kun taas kitkoilla liikkuvat ovat pitkin lepikoita.

vai. onko nyt niin, jotta rattilaisuuteen taipuvainen kuljettaja hankkii jostakin syystä kitkarenkaat.
jos vielä teoretisoidaan, niin voidaanko puhallusratsioita tehostaa kuulo/näköhavainnoilla. jos poliisi näkee tai kuulee jonkun auton liikkuvan kitkoilla, niin varulta kortti pois.
tai ennaltaehkäisevästi poliisi meneekin rengasliikkeelle ja aina kun joku ostaa kitkarenkaat, niin jäsen suoraan maijan kyytiin ja linnaan. josko se ei sillä hetkellä kännissä olisikaan, niin kyllä se sitä jo suunnittelee ;)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
Helpointa ehkä laittaa kitkarenkaitten käyttö luvanvaraiseksi.. vain raivoraittiille ja muutenkin tasapainoisille ihmisille.. ;D

yks.9

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2741
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
Ylinopeus on myös aikamoinen onnettomuuksien lisääjä. Tosin ylinopeuksista johtuvat onnettomuudet on äärimmäisen helppo poistaa kokonaan : nopeusrajoitus 400km/h niin maanteille kuin taajamiin.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
 Renkaita turha syyttää, ajonopeus sovitetaan kelin, renkaitten ja ajotaidon mukaan. Valitettavasti näihin asioihin voi vaikutta vain omassa autossa, ei vatstaantulijan.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Hyvä ja halpa, valitettavasti eripaketista:
[





TALVIRENKAAT Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat ja ratissa kokenut kuski.

Teknologian tutkimuskeskus VTT:n julkaiseman tutkimuksen mukaan talvikelillä kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa alla on ollut useammin kitkat kuin nastat, kun vertailukohtana ovat erityyppisten renkaiden osuudet.

Kaikkein selvin ero nastallisten ja ei-nastallisten talvirenkaiden välillä oli jäisellä tiellä ajettaessa: kitkarenkailla ajetut onnettomuudet olisivat vähentyneet jopa 83 prosenttia, jos autossa olisi käytetty nastoja.

– Jos kaikki kitkarenkaita käyttävät vaihtaisivat nastoihin, voitaisiin välttää keskimäärin yksi kuolemaan johtanut liikenneonnettomuus talvikaudessa. Vastaavasti, jos kaikki ajaisivat kitkoilla, kuolemaan johtaneet onnettomuudet lisääntyisivät vuosittain keskimäärin yhdeksällä, VTT:n tutkija Juha Luoma sanoo.




Ja saman uutisen viimeinen kappale:


Hieman yllättäen tutkimus paljastaa, että kitkarenkaillaan onnettomuuksiin joutuneet ovat useammin alkoholin vaikutuksen alaisina

kuin nastarenkailla ajavat kuljettajat. He myös ajavat yli 20 km/h ylinopeuksia useammin kuin nastarenkailla ajavat.



Kyseessä sama tutkimus.



mitenhän tämä tutkimus pitäisi tulkita.

onko nyt niin, jotta pikkuheijarissa ajavista ne nastoilla varustetut onnistuvat suorituksestaan paremmin, kun taas kitkoilla liikkuvat ovat pitkin lepikoita.

vai. onko nyt niin, jotta rattilaisuuteen taipuvainen kuljettaja hankkii jostakin syystä kitkarenkaat.
jos vielä teoretisoidaan, niin voidaanko puhallusratsioita tehostaa kuulo/näköhavainnoilla. jos poliisi näkee tai kuulee jonkun auton liikkuvan kitkoilla, niin varulta kortti pois.
tai ennaltaehkäisevästi poliisi meneekin rengasliikkeelle ja aina kun joku ostaa kitkarenkaat, niin jäsen suoraan maijan kyytiin ja linnaan. josko se ei sillä hetkellä kännissä olisikaan, niin kyllä se sitä jo suunnittelee ;)
[/quote]

Se pitää tulkita juuri niin, kuin se on kirjoitettu, Helsingissä ajetaan paljon kitkarenkailla ja kännissä, eikä ne edes osaa ajaa kun tienpinta on lumessa tai jäässä, eli niiltä pitäisi kieltää kokonaan liikkuminen huonoissa keleissä  ;D
Kännissä ajohan on jo kielletty  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes