Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Ärrpää - 31.03.15 - klo:09:08
-
http://www.talouselama.fi/uutiset/ei+mennyt+kuin+stromsossa++yle+teiden+halvasta+hengenpelastajasta+tulikin+hankala+ja+kallis/a2299617
Eipähän tuotakaan ois kokeilematta voinu "huomata": Pitkään ei keskikaiteita ehditty kuitenkaan rakentaa, kun huomattiin, ettei niiden toteutus ollutkaan halpaa tai yksinkertaistakaan. Poikkisuuntaiset liittymät nostivat kustannuksia, samalla liikenne tiellä hidastui. Ohittamisesta tuli vaikeaa tai jopa mahdotonta, joissakin tapauksissa ohittaminen kiellettiin kokonaan.
Hyvin suunniteltu on jo melkein kokonaan tuhlattu!
-
kitkarenkaiden kieltäminen olisi paljon halvempi hengenpelastaja.
jos laitetaan faktoja pöytään, niin suomessa myytävistä talvirenkaista noin joka viides rengas on kitkarengas. siis keskimäärin tiellä vastaantulevista autoista yksi auto viidestä on varustettu kitkarenkailla, mutta kuolemaanjohtaneissa onnettomuuksissa onnettomuuden aiheuttaneista autoista kolme autoa neljästä on varustettu kitkarenkailla.
-
kitkarenkaiden kieltäminen olisi paljon halvempi hengenpelastaja.
jos laitetaan faktoja pöytään, niin suomessa myytävistä talvirenkaista noin joka viides rengas on kitkarengas. siis keskimäärin tiellä vastaantulevista autoista yksi auto viidestä on varustettu kitkarenkailla, mutta kuolemaanjohtaneissa onnettomuuksissa onnettomuuden aiheuttaneista autoista kolme autoa neljästä on varustettu kitkarenkailla.
Jatketaan uutista...joita käyttivät lähes poikkeuksetta rattijuopot lisäksi renkaat oli ajettu "loppuun" =ei riittävää urasyvyyttä.
-
kitkarenkaiden kieltäminen olisi paljon halvempi hengenpelastaja.
jos laitetaan faktoja pöytään, niin suomessa myytävistä talvirenkaista noin joka viides rengas on kitkarengas. siis keskimäärin tiellä vastaantulevista autoista yksi auto viidestä on varustettu kitkarenkailla, mutta kuolemaanjohtaneissa onnettomuuksissa onnettomuuden aiheuttaneista autoista kolme autoa neljästä on varustettu kitkarenkailla.
Jatketaan uutista...joita käyttivät lähes poikkeuksetta rattijuopot lisäksi renkaat oli ajettu "loppuun" =ei riittävää urasyvyyttä.
mutta voidaanko tuon jatkumon mukaan sitten päätellä, että rattilainen liikenteeseen lähtiessään valitsee sen loppuunajetuilla kitkoilla varustetun auton, vai onko kitkarenkaiden ostajakunta jo uusien renkaiden ostopäätöstä tehdessään luettavissa taipuvaisemmaksi rattijuoppouteen ::)
-
Älä viitti.
Olisit ja varmaan luitkin uutisen loppuun asti.
Iltapäivälehden otsikointi oli taas raflaaava.
Tutkituissa onnettomuuksissa kitkarenkaat olivat huomattavasti kuluneemmat kuin nastarenkaat.
Rattijuopot ajaa useimmiten vanhoilla kitkarenkailla (ei tarvii vaihtaa renkaita).
-
Joopa joo, kitkatkin toimii, mutta siihen pitää löytyä aivotkin kuskille.. kitkoilla 20 vuotta takana. ;D
-
http://www.talouselama.fi/uutiset/ei+mennyt+kuin+stromsossa++yle+teiden+halvasta+hengenpelastajasta+tulikin+hankala+ja+kallis/a2299617
Eipähän tuotakaan ois kokeilematta voinu "huomata": Pitkään ei keskikaiteita ehditty kuitenkaan rakentaa, kun huomattiin, ettei niiden toteutus ollutkaan halpaa tai yksinkertaistakaan. Poikkisuuntaiset liittymät nostivat kustannuksia, samalla liikenne tiellä hidastui. Ohittamisesta tuli vaikeaa tai jopa mahdotonta, joissakin tapauksissa ohittaminen kiellettiin kokonaan.
Hyvin suunniteltu on jo melkein kokonaan tuhlattu!
Totuushan on että liikennesäännöistä piittaamattomat autoilijat tulevat suomelle erittäin kalliiksi. Jos näitä ei olisi, niin poliisin voimavarat voitaisiin ohjata tärkeämpään. Esim. ylinopedet voitaisiin poistaa tekniikalla. Auto kulkisi sitä nopeutta, kun tie sallii. Nopeusliikennenmerkkejäkään ei tarvittaisi. Auto saisi nopeuden satelliitista. Ohittaminen olisi mahdoton koska auto ei suostuisi ohittamaan. Ajettais jonossa samalla nopeudella kaikki. Bensaa säästyisi ihan hitosti. 10 vuoden päästä ihmistä ei päästetä auton rattiin ,koska se on turvallisuusriski. Autokorttiakaan ei tarvita. Säästyy resursseja, kun ei tarvitse valvoa ajolupia. ;D
-
Totuus on, että valtaosa kuolemaan johtaneista kolareista ajetaan katsastamattomalla autolla kesärenkailla ja tukevasti humalassa kaikkien lain sallimien nopeusrajoitusten yläpuolella, joten se että meiltä jotka emme tälläistä harrasta, meille se ei vaikuta ja ne jotka harrastaa, ei näistä kiristyksistä välitä pätkän vertaa, ei se olisi niitä kumminkaan pelastanut :o
-
Totuus on, että valtaosa kuolemaan johtaneista kolareista ajetaan katsastamattomalla autolla kesärenkailla ja tukevasti humalassa kaikkien lain sallimien nopeusrajoitusten yläpuolella, joten se että meiltä jotka emme tälläistä harrasta, meille se ei vaikuta ja ne jotka harrastaa, ei näistä kiristyksistä välitä pätkän vertaa, ei se olisi niitä kumminkaan pelastanut :o
Onkos sulla jotain tutkimusta lähteeksi. Rattijuopumustilastot osoittaa toista.
-
Totuus on, että valtaosa kuolemaan johtaneista kolareista ajetaan katsastamattomalla autolla kesärenkailla ja tukevasti humalassa kaikkien lain sallimien nopeusrajoitusten yläpuolella, joten se että meiltä jotka emme tälläistä harrasta, meille se ei vaikuta ja ne jotka harrastaa, ei näistä kiristyksistä välitä pätkän vertaa, ei se olisi niitä kumminkaan pelastanut :o
Onkos sulla jotain tutkimusta lähteeksi. Rattijuopumustilastot osoittaa toista.
Ihan vaan YLE:n tarjoamien ohjelmista saatua tietoa, rattijuopumukset on suurin selkeä syy liikennekuolemiin ja rattijuopot ajaa yleensä myös autoilla, joilla ei saisi liikkua ollenkaan liikenteessä 8)
-
Totuus on, että valtaosa kuolemaan johtaneista kolareista ajetaan katsastamattomalla autolla kesärenkailla ja tukevasti humalassa kaikkien lain sallimien nopeusrajoitusten yläpuolella, joten se että meiltä jotka emme tälläistä harrasta, meille se ei vaikuta ja ne jotka harrastaa, ei näistä kiristyksistä välitä pätkän vertaa, ei se olisi niitä kumminkaan pelastanut :o
Onkos sulla jotain tutkimusta lähteeksi. Rattijuopumustilastot osoittaa toista.
TALVIRENKAAT Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat ja ratissa kokenut kuski.
Teknologian tutkimuskeskus VTT:n julkaiseman tutkimuksen mukaan talvikelillä kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa alla on ollut useammin kitkat kuin nastat, kun vertailukohtana ovat erityyppisten renkaiden osuudet.
Kaikkein selvin ero nastallisten ja ei-nastallisten talvirenkaiden välillä oli jäisellä tiellä ajettaessa: kitkarenkailla ajetut onnettomuudet olisivat vähentyneet jopa 83 prosenttia, jos autossa olisi käytetty nastoja.
– Jos kaikki kitkarenkaita käyttävät vaihtaisivat nastoihin, voitaisiin välttää keskimäärin yksi kuolemaan johtanut liikenneonnettomuus talvikaudessa. Vastaavasti, jos kaikki ajaisivat kitkoilla, kuolemaan johtaneet onnettomuudet lisääntyisivät vuosittain keskimäärin yhdeksällä, VTT:n tutkija Juha Luoma sanoo.
-
Rakennetaan joka tielle keskelle perliiinin muuri, niin ei tarvii edes pitkiä vaihtaa pois.
-
Vaan entäs jos määrättäs kesärenkaat ympäri vuotiseen käyttöön, niin lähtis tuolta tien päältä nuo aivottomat suharit huis hiiteen... ::)
-
Totuus on, että valtaosa kuolemaan johtaneista kolareista ajetaan katsastamattomalla autolla kesärenkailla ja tukevasti humalassa kaikkien lain sallimien nopeusrajoitusten yläpuolella, joten se että meiltä jotka emme tälläistä harrasta, meille se ei vaikuta ja ne jotka harrastaa, ei näistä kiristyksistä välitä pätkän vertaa, ei se olisi niitä kumminkaan pelastanut :o
Onkos sulla jotain tutkimusta lähteeksi. Rattijuopumustilastot osoittaa toista.
TALVIRENKAAT Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat ja ratissa kokenut kuski.
Teknologian tutkimuskeskus VTT:n julkaiseman tutkimuksen mukaan talvikelillä kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa alla on ollut useammin kitkat kuin nastat, kun vertailukohtana ovat erityyppisten renkaiden osuudet.
Kaikkein selvin ero nastallisten ja ei-nastallisten talvirenkaiden välillä oli jäisellä tiellä ajettaessa: kitkarenkailla ajetut onnettomuudet olisivat vähentyneet jopa 83 prosenttia, jos autossa olisi käytetty nastoja.
– Jos kaikki kitkarenkaita käyttävät vaihtaisivat nastoihin, voitaisiin välttää keskimäärin yksi kuolemaan johtanut liikenneonnettomuus talvikaudessa. Vastaavasti, jos kaikki ajaisivat kitkoilla, kuolemaan johtaneet onnettomuudet lisääntyisivät vuosittain keskimäärin yhdeksällä, VTT:n tutkija Juha Luoma sanoo.
jaa, mutta jos halvalla alkaa tuleen myyntiin tuota pois kerättyä keskikaidetta niin talkoilla kävisimme veetin pihatelle tekasemassa reunakaiteet ;) ;D 8) ::)
sittenhän on oma lukunsa nämä maasturi ja jenkkipelmehet jotka m+s renkalla vuoden läpi ajelee ::) ::) ::) ::)
-
[
TALVIRENKAAT Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat ja ratissa kokenut kuski.
Teknologian tutkimuskeskus VTT:n julkaiseman tutkimuksen mukaan talvikelillä kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa alla on ollut useammin kitkat kuin nastat, kun vertailukohtana ovat erityyppisten renkaiden osuudet.
Kaikkein selvin ero nastallisten ja ei-nastallisten talvirenkaiden välillä oli jäisellä tiellä ajettaessa: kitkarenkailla ajetut onnettomuudet olisivat vähentyneet jopa 83 prosenttia, jos autossa olisi käytetty nastoja.
– Jos kaikki kitkarenkaita käyttävät vaihtaisivat nastoihin, voitaisiin välttää keskimäärin yksi kuolemaan johtanut liikenneonnettomuus talvikaudessa. Vastaavasti, jos kaikki ajaisivat kitkoilla, kuolemaan johtaneet onnettomuudet lisääntyisivät vuosittain keskimäärin yhdeksällä, VTT:n tutkija Juha Luoma sanoo.
[/quote]
Ja saman uutisen viimeinen kappale:
Hieman yllättäen tutkimus paljastaa, että kitkarenkaillaan onnettomuuksiin joutuneet ovat useammin alkoholin vaikutuksen alaisina
kuin nastarenkailla ajavat kuljettajat. He myös ajavat yli 20 km/h ylinopeuksia useammin kuin nastarenkailla ajavat.
Kyseessä sama tutkimus.
-
Sitten vielä tämmönen pointti. Kun kehäkolmosen alueelle tulee ensilumet, peltikolareita tulee tuhansia päivän aikana. Kun lunta tulee tänne tundralle, tulee muutama tieltä ulosajo, ja niissäkin usemmiten on joku käkkäräpää ratissa ::) :D
-
Sitten vielä tämmönen pointti. Kun kehäkolmosen alueelle tulee ensilumet, peltikolareita tulee tuhansia päivän aikana. Kun lunta tulee tänne tundralle, tulee muutama tieltä ulosajo, ja niissäkin usemmiten on joku käkkäräpää ratissa ::) :D
Kas, kummaa, kun et kehdannut suoraan sanoa, että akka.. >:(
-
Sitten vielä tämmönen pointti. Kun kehäkolmosen alueelle tulee ensilumet, peltikolareita tulee tuhansia päivän aikana. Kun lunta tulee tänne tundralle, tulee muutama tieltä ulosajo, ja niissäkin usemmiten on joku käkkäräpää ratissa ::) :D
Kas, kummaa, kun et kehdannut suoraan sanoa, että akka.. >:(
Jospa se oli se Ritari-ässä.
-
Sitten vielä tämmönen pointti. Kun kehäkolmosen alueelle tulee ensilumet, peltikolareita tulee tuhansia päivän aikana. Kun lunta tulee tänne tundralle, tulee muutama tieltä ulosajo, ja niissäkin usemmiten on joku käkkäräpää ratissa ::) :D
Kas, kummaa, kun et kehdannut suoraan sanoa, että akka.. >:(
Jospa se oli se Ritari-ässä.
Ole sinäkin solvaamatta KITTiä ja Knight Rider:ia..siinä on vasta mies ja auto, huoooh... :-*
-
Kesällä ei niitä onnettomuuksia tule, kun ei ole asetelmaa nastat vs, kitkat. Pari talvee ollut kitkat(toinen auto nastoilla) ihmeen hyvin pitää myöskin kitkat. Toki eri merkeissä pitoeroja.
-
>oli ajettu "loppuun" =ei riittävää urasyvyyttä.
pitää ajella kummien mukaan.Mitä toisinaan seurailee eräitten koheltamista tekisi mieleni tietää mistä niitä semmoisia renkaita saa että voi siihen malliin ajella.
-
>oli ajettu "loppuun" =ei riittävää urasyvyyttä.
pitää ajella kummien mukaan.Mitä toisinaan seurailee eräitten koheltamista tekisi mieleni tietää mistä niitä semmoisia renkaita saa että voi siihen malliin ajella.
Huonot kummit, samoin kun tehon puutekin, korjataan ranteilla :D
-
Mites se nyt olikaan.... lähes 100%:ssa vakavista liikenneonnettomuuksista on kuljettajalla olleet aluhousut jalassa. :-X
-
Mites se nyt olikaan.... lähes 100%:ssa vakavista liikenneonnettomuuksista on kuljettajalla olleet aluhousut jalassa. :-X
Entäs muissa vahingoissa ::)
-
Sitten vielä tämmönen pointti. Kun kehäkolmosen alueelle tulee ensilumet, peltikolareita tulee tuhansia päivän aikana. Kun lunta tulee tänne tundralle, tulee muutama tieltä ulosajo, ja niissäkin usemmiten on joku käkkäräpää ratissa ::) :D
Hiukan enempi noita autoja liikkeellä tuolla kehäkolmosella kuin Rovaniemeltä utsjoelle
-
[
TALVIRENKAAT Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat ja ratissa kokenut kuski.
Teknologian tutkimuskeskus VTT:n julkaiseman tutkimuksen mukaan talvikelillä kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa alla on ollut useammin kitkat kuin nastat, kun vertailukohtana ovat erityyppisten renkaiden osuudet.
Kaikkein selvin ero nastallisten ja ei-nastallisten talvirenkaiden välillä oli jäisellä tiellä ajettaessa: kitkarenkailla ajetut onnettomuudet olisivat vähentyneet jopa 83 prosenttia, jos autossa olisi käytetty nastoja.
– Jos kaikki kitkarenkaita käyttävät vaihtaisivat nastoihin, voitaisiin välttää keskimäärin yksi kuolemaan johtanut liikenneonnettomuus talvikaudessa. Vastaavasti, jos kaikki ajaisivat kitkoilla, kuolemaan johtaneet onnettomuudet lisääntyisivät vuosittain keskimäärin yhdeksällä, VTT:n tutkija Juha Luoma sanoo.
Ja saman uutisen viimeinen kappale:
Hieman yllättäen tutkimus paljastaa, että kitkarenkaillaan onnettomuuksiin joutuneet ovat useammin alkoholin vaikutuksen alaisina
kuin nastarenkailla ajavat kuljettajat. He myös ajavat yli 20 km/h ylinopeuksia useammin kuin nastarenkailla ajavat.
Kyseessä sama tutkimus.
[/quote]
Kitkoilla tulee ajettua ylinopeutta kun ne ovat aika hiljaiset ja sitten kun sieltä sulalta asfaltilta ajetaan siihen varjopaikan jäätikölle 120km/h uraista tietä, niin saa autossa olla hyvät ESP.eet ja muut vermeet jos se tiessä oleva mutkakin sattuu samalle kohdalle.
Tämä ei ollut mikään tutkimus tulos tai teoriaa, vaan ote viimeviikkoisesta.
-
Totuushan on että liikennesäännöistä piittaamattomat autoilijat tulevat suomelle erittäin kalliiksi. Jos näitä ei olisi, niin poliisin voimavarat voitaisiin ohjata tärkeämpään. Esim. ylinopedet voitaisiin poistaa tekniikalla. Auto kulkisi sitä nopeutta, kun tie sallii. Nopeusliikennenmerkkejäkään ei tarvittaisi. Auto saisi nopeuden satelliitista. Ohittaminen olisi mahdoton koska auto ei suostuisi ohittamaan. Ajettais jonossa samalla nopeudella kaikki. Bensaa säästyisi ihan hitosti. 10 vuoden päästä ihmistä ei päästetä auton rattiin ,koska se on turvallisuusriski. Autokorttiakaan ei tarvita. Säästyy resursseja, kun ei tarvitse valvoa ajolupia. ;D
On se taas sevon. Vai naamakiriastako tuonki kopsasit...? ::)
-
http://www.talouselama.fi/uutiset/ei+mennyt+kuin+stromsossa++yle+teiden+halvasta+hengenpelastajasta+tulikin+hankala+ja+kallis/a2299617
Eipähän tuotakaan ois kokeilematta voinu "huomata": Pitkään ei keskikaiteita ehditty kuitenkaan rakentaa, kun huomattiin, ettei niiden toteutus ollutkaan halpaa tai yksinkertaistakaan. Poikkisuuntaiset liittymät nostivat kustannuksia, samalla liikenne tiellä hidastui. Ohittamisesta tuli vaikeaa tai jopa mahdotonta, joissakin tapauksissa ohittaminen kiellettiin kokonaan.
Hyvin suunniteltu on jo melkein kokonaan tuhlattu!
Totuushan on että liikennesäännöistä piittaamattomat autoilijat tulevat suomelle erittäin kalliiksi. Jos näitä ei olisi, niin poliisin voimavarat voitaisiin ohjata tärkeämpään. Esim. ylinopedet voitaisiin poistaa tekniikalla. Auto kulkisi sitä nopeutta, kun tie sallii. Nopeusliikennenmerkkejäkään ei tarvittaisi. Auto saisi nopeuden satelliitista. Ohittaminen olisi mahdoton koska auto ei suostuisi ohittamaan. Ajettais jonossa samalla nopeudella kaikki. Bensaa säästyisi ihan hitosti. 10 vuoden päästä ihmistä ei päästetä auton rattiin ,koska se on turvallisuusriski. Autokorttiakaan ei tarvita. Säästyy resursseja, kun ei tarvitse valvoa ajolupia. ;D
sitten kun vielä määrätään, jotta kaikki ajavat samanlaisella nissanilla samanlainen lippihattu päässään ja annetaan vielä vuoronumerot, jolla kurvataan puoliviiden aikaan tepoilille jonottamaan kahvikuppia. silloin on tasapäistäminen tuottanut tulosta ja kaikki ovat yhtä onnellisia.
-
http://www.talouselama.fi/uutiset/ei+mennyt+kuin+stromsossa++yle+teiden+halvasta+hengenpelastajasta+tulikin+hankala+ja+kallis/a2299617
Eipähän tuotakaan ois kokeilematta voinu "huomata": Pitkään ei keskikaiteita ehditty kuitenkaan rakentaa, kun huomattiin, ettei niiden toteutus ollutkaan halpaa tai yksinkertaistakaan. Poikkisuuntaiset liittymät nostivat kustannuksia, samalla liikenne tiellä hidastui. Ohittamisesta tuli vaikeaa tai jopa mahdotonta, joissakin tapauksissa ohittaminen kiellettiin kokonaan.
Hyvin suunniteltu on jo melkein kokonaan tuhlattu!
Totuushan on että liikennesäännöistä piittaamattomat autoilijat tulevat suomelle erittäin kalliiksi. Jos näitä ei olisi, niin poliisin voimavarat voitaisiin ohjata tärkeämpään. Esim. ylinopedet voitaisiin poistaa tekniikalla. Auto kulkisi sitä nopeutta, kun tie sallii. Nopeusliikennenmerkkejäkään ei tarvittaisi. Auto saisi nopeuden satelliitista. Ohittaminen olisi mahdoton koska auto ei suostuisi ohittamaan. Ajettais jonossa samalla nopeudella kaikki. Bensaa säästyisi ihan hitosti. 10 vuoden päästä ihmistä ei päästetä auton rattiin ,koska se on turvallisuusriski. Autokorttiakaan ei tarvita. Säästyy resursseja, kun ei tarvitse valvoa ajolupia. ;D
sitten kun vielä määrätään, jotta kaikki ajavat samanlaisella nissanilla samanlainen lippihattu päässään ja annetaan vielä vuoronumerot, jolla kurvataan puoliviiden aikaan tepoilille jonottamaan kahvikuppia. silloin on tasapäistäminen tuottanut tulosta ja kaikki ovat yhtä onnellisia.
Vaan eikö se yksi sitä jo ehdottanut?? Maksu käytön mukaan ja autot yhteisomistukseen.. ;D
-
sitten kun vielä määrätään, jotta kaikki ajavat samanlaisella nissanilla samanlainen lippihattu päässään ja annetaan vielä vuoronumerot, jolla kurvataan puoliviiden aikaan tepoilille jonottamaan kahvikuppia. silloin on tasapäistäminen tuottanut tulosta ja kaikki ovat yhtä onnellisia.
Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ajaisivat isoilla jenkkiröhnöttimillä torttu päässään. :o
-
sitten kun vielä määrätään, jotta kaikki ajavat samanlaisella nissanilla samanlainen lippihattu päässään ja annetaan vielä vuoronumerot, jolla kurvataan puoliviiden aikaan tepoilille jonottamaan kahvikuppia. silloin on tasapäistäminen tuottanut tulosta ja kaikki ovat yhtä onnellisia.
Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ajaisivat isoilla jenkkiröhnöttimillä torttu päässään. :o
Ainakin parkkipaikoilla olisi hauskaa, kun ruudut jäisivät ennalleen.. ;D
-
sitten kun vielä määrätään, jotta kaikki ajavat samanlaisella nissanilla samanlainen lippihattu päässään ja annetaan vielä vuoronumerot, jolla kurvataan puoliviiden aikaan tepoilille jonottamaan kahvikuppia. silloin on tasapäistäminen tuottanut tulosta ja kaikki ovat yhtä onnellisia.
Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ajaisivat isoilla jenkkiröhnöttimillä torttu päässään. :o
Ainakin parkkipaikoilla olisi hauskaa, kun ruudut jäisivät ennalleen.. ;D
Tietä pitäisi leventää läpeensä enemmän, oli keskikaide tai ei.
-
sitten kun vielä määrätään, jotta kaikki ajavat samanlaisella nissanilla samanlainen lippihattu päässään ja annetaan vielä vuoronumerot, jolla kurvataan puoliviiden aikaan tepoilille jonottamaan kahvikuppia. silloin on tasapäistäminen tuottanut tulosta ja kaikki ovat yhtä onnellisia.
Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ajaisivat isoilla jenkkiröhnöttimillä torttu päässään. :o
Ainakin parkkipaikoilla olisi hauskaa, kun ruudut jäisivät ennalleen.. ;D
Tietä pitäisi leventää läpeensä enemmän, oli keskikaide tai ei.
Mitä suotta, siinähän ne kuskin ominaisuudet punnittaisiin.. ;D
-
sitten kun vielä määrätään, jotta kaikki ajavat samanlaisella nissanilla samanlainen lippihattu päässään ja annetaan vielä vuoronumerot, jolla kurvataan puoliviiden aikaan tepoilille jonottamaan kahvikuppia. silloin on tasapäistäminen tuottanut tulosta ja kaikki ovat yhtä onnellisia.
Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ajaisivat isoilla jenkkiröhnöttimillä torttu päässään. :o
Ainakin parkkipaikoilla olisi hauskaa, kun ruudut jäisivät ennalleen.. ;D
Tietä pitäisi leventää läpeensä enemmän, oli keskikaide tai ei.
Mitä suotta, siinähän ne kuskin ominaisuudet punnittaisiin.. ;D
nojoo. mutta ajatelkaapa sitten viidenkymmenen vuoden päästä kun täällä meidän ikiomassa kuubassamme sosialismi alkaisi rakoilla, niin olisihan se melkomoinen turistirysä. kaikenmaailman autoharrastajat tulisivat kilvan ostamaan säilynyttä autokantaa ;D
-
nojoo. mutta ajatelkaapa sitten viidenkymmenen vuoden päästä kun täällä meidän ikiomassa kuubassamme sosialismi alkaisi rakoilla, niin olisihan se melkomoinen turistirysä. kaikenmaailman autoharrastajat tulisivat kilvan ostamaan säilynyttä autokantaa ;D
Niin mutt ku 50 vuoden kuluttua ajetaan päästöttömilla autoilla niin museoihin kai niitä Jenkkirakkineita ostettaisiin osoittamaan kuinka esi-isämme olivat tuhota ja saastuttaa maapallon.....
Ihan vastaavasti, silloin mun nuoruudessa tonnikala oli köyhien ruokaa toisin kuin nyt......
-
nojoo. mutta ajatelkaapa sitten viidenkymmenen vuoden päästä kun täällä meidän ikiomassa kuubassamme sosialismi alkaisi rakoilla, niin olisihan se melkomoinen turistirysä. kaikenmaailman autoharrastajat tulisivat kilvan ostamaan säilynyttä autokantaa ;D
Niin mutt ku 50 vuoden kuluttua ajetaan päästöttömilla autoilla niin museoihin kai niitä Jenkkirakkineita ostettaisiin osoittamaan kuinka esi-isämme olivat tuhota ja saastuttaa maapallon.....
Ihan vastaavasti, silloin mun nuoruudessa tonnikala oli köyhien ruokaa toisin kuin nyt......
Nythän on rikollista syödä tonnikalaa.. ???
-
[
TALVIRENKAAT Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat ja ratissa kokenut kuski.
Teknologian tutkimuskeskus VTT:n julkaiseman tutkimuksen mukaan talvikelillä kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa alla on ollut useammin kitkat kuin nastat, kun vertailukohtana ovat erityyppisten renkaiden osuudet.
Kaikkein selvin ero nastallisten ja ei-nastallisten talvirenkaiden välillä oli jäisellä tiellä ajettaessa: kitkarenkailla ajetut onnettomuudet olisivat vähentyneet jopa 83 prosenttia, jos autossa olisi käytetty nastoja.
– Jos kaikki kitkarenkaita käyttävät vaihtaisivat nastoihin, voitaisiin välttää keskimäärin yksi kuolemaan johtanut liikenneonnettomuus talvikaudessa. Vastaavasti, jos kaikki ajaisivat kitkoilla, kuolemaan johtaneet onnettomuudet lisääntyisivät vuosittain keskimäärin yhdeksällä, VTT:n tutkija Juha Luoma sanoo.
Ja saman uutisen viimeinen kappale:
Hieman yllättäen tutkimus paljastaa, että kitkarenkaillaan onnettomuuksiin joutuneet ovat useammin alkoholin vaikutuksen alaisina
kuin nastarenkailla ajavat kuljettajat. He myös ajavat yli 20 km/h ylinopeuksia useammin kuin nastarenkailla ajavat.
Kyseessä sama tutkimus.
[/quote]
mitenhän tämä tutkimus pitäisi tulkita.
onko nyt niin, jotta pikkuheijarissa ajavista ne nastoilla varustetut onnistuvat suorituksestaan paremmin, kun taas kitkoilla liikkuvat ovat pitkin lepikoita.
vai. onko nyt niin, jotta rattilaisuuteen taipuvainen kuljettaja hankkii jostakin syystä kitkarenkaat.
jos vielä teoretisoidaan, niin voidaanko puhallusratsioita tehostaa kuulo/näköhavainnoilla. jos poliisi näkee tai kuulee jonkun auton liikkuvan kitkoilla, niin varulta kortti pois.
tai ennaltaehkäisevästi poliisi meneekin rengasliikkeelle ja aina kun joku ostaa kitkarenkaat, niin jäsen suoraan maijan kyytiin ja linnaan. josko se ei sillä hetkellä kännissä olisikaan, niin kyllä se sitä jo suunnittelee ;)
-
Helpointa ehkä laittaa kitkarenkaitten käyttö luvanvaraiseksi.. vain raivoraittiille ja muutenkin tasapainoisille ihmisille.. ;D
-
Ylinopeus on myös aikamoinen onnettomuuksien lisääjä. Tosin ylinopeuksista johtuvat onnettomuudet on äärimmäisen helppo poistaa kokonaan : nopeusrajoitus 400km/h niin maanteille kuin taajamiin.
-
Renkaita turha syyttää, ajonopeus sovitetaan kelin, renkaitten ja ajotaidon mukaan. Valitettavasti näihin asioihin voi vaikutta vain omassa autossa, ei vatstaantulijan.
-
[
TALVIRENKAAT Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat ja ratissa kokenut kuski.
Teknologian tutkimuskeskus VTT:n julkaiseman tutkimuksen mukaan talvikelillä kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa alla on ollut useammin kitkat kuin nastat, kun vertailukohtana ovat erityyppisten renkaiden osuudet.
Kaikkein selvin ero nastallisten ja ei-nastallisten talvirenkaiden välillä oli jäisellä tiellä ajettaessa: kitkarenkailla ajetut onnettomuudet olisivat vähentyneet jopa 83 prosenttia, jos autossa olisi käytetty nastoja.
– Jos kaikki kitkarenkaita käyttävät vaihtaisivat nastoihin, voitaisiin välttää keskimäärin yksi kuolemaan johtanut liikenneonnettomuus talvikaudessa. Vastaavasti, jos kaikki ajaisivat kitkoilla, kuolemaan johtaneet onnettomuudet lisääntyisivät vuosittain keskimäärin yhdeksällä, VTT:n tutkija Juha Luoma sanoo.
Ja saman uutisen viimeinen kappale:
Hieman yllättäen tutkimus paljastaa, että kitkarenkaillaan onnettomuuksiin joutuneet ovat useammin alkoholin vaikutuksen alaisina
kuin nastarenkailla ajavat kuljettajat. He myös ajavat yli 20 km/h ylinopeuksia useammin kuin nastarenkailla ajavat.
Kyseessä sama tutkimus.
mitenhän tämä tutkimus pitäisi tulkita.
onko nyt niin, jotta pikkuheijarissa ajavista ne nastoilla varustetut onnistuvat suorituksestaan paremmin, kun taas kitkoilla liikkuvat ovat pitkin lepikoita.
vai. onko nyt niin, jotta rattilaisuuteen taipuvainen kuljettaja hankkii jostakin syystä kitkarenkaat.
jos vielä teoretisoidaan, niin voidaanko puhallusratsioita tehostaa kuulo/näköhavainnoilla. jos poliisi näkee tai kuulee jonkun auton liikkuvan kitkoilla, niin varulta kortti pois.
tai ennaltaehkäisevästi poliisi meneekin rengasliikkeelle ja aina kun joku ostaa kitkarenkaat, niin jäsen suoraan maijan kyytiin ja linnaan. josko se ei sillä hetkellä kännissä olisikaan, niin kyllä se sitä jo suunnittelee ;)
[/quote]
Se pitää tulkita juuri niin, kuin se on kirjoitettu, Helsingissä ajetaan paljon kitkarenkailla ja kännissä, eikä ne edes osaa ajaa kun tienpinta on lumessa tai jäässä, eli niiltä pitäisi kieltää kokonaan liikkuminen huonoissa keleissä ;D
Kännissä ajohan on jo kielletty :o