Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sähkökitaran/basson valmistus itse  (Luettu 7223 kertaa)

SKM

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2041
  • Sir Loimaa, savinenseudun (r)kunkku
Suunnitelmissa olisi tehdä sähköbasso Tekniikan Maailman ohjeiden mukaan. Robleemina on että mistä puulajista sen tekisi. Hollilla olisi kuivaa taajasyistä mäntyä kakkosseiskana, hieman kuusta, kaatamatonta haapaa (sydänpuu hyvää varmaankin johonkin metriin asti) ja sitten katajaa. Onko agronisteilla tietoa että miten nämä puut soveltuisivat ominaisuuksiltaan askarteluun? Alustavasti suunnittelin, että runko tulisi männystä ja kaula katajasta. Kataja tulisi työstettyä kavahöylällä muotoonsa.
Vuokrapienviljelijän unelma Loimaalla: 70-lukulaiset veljekset Simulta ja Hankmo sekä isovaari Faari vm. 1976

Monen eri nimimerkin sujuva käyttö takaa samanmielisten kokoontumisajon.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
Vai basisti.... Se selittää osaltaan sun kirjotuksia...

 ;D ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
Vai basisti.... Se selittää osaltaan sun kirjotuksia...

 ;D ;D ;D

Osmo Huittisista. Onkohan Perän tuttuja?   ::)
It ain't over till the fat lady sings

ana111

  • Vieras
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
Suunnitelmissa olisi tehdä sähköbasso Tekniikan Maailman ohjeiden mukaan. Robleemina on että mistä puulajista sen tekisi. Hollilla olisi kuivaa taajasyistä mäntyä kakkosseiskana, hieman kuusta, kaatamatonta haapaa (sydänpuu hyvää varmaankin johonkin metriin asti) ja sitten katajaa. Onko agronisteilla tietoa että miten nämä puut soveltuisivat ominaisuuksiltaan askarteluun? Alustavasti suunnittelin, että runko tulisi männystä ja kaula katajasta. Kataja tulisi työstettyä kavahöylällä muotoonsa.
kun et sää raukka osaa ku suutas soittaa ja sitäki huonol menestyksel ;D
Kukkopilli vois olla sul hyvä soitin

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
Suunnitelmissa olisi tehdä sähköbasso Tekniikan Maailman ohjeiden mukaan. Robleemina on että mistä puulajista sen tekisi. Hollilla olisi kuivaa taajasyistä mäntyä kakkosseiskana, hieman kuusta, kaatamatonta haapaa (sydänpuu hyvää varmaankin johonkin metriin asti) ja sitten katajaa. Onko agronisteilla tietoa että miten nämä puut soveltuisivat ominaisuuksiltaan askarteluun? Alustavasti suunnittelin, että runko tulisi männystä ja kaula katajasta. Kataja tulisi työstettyä kavahöylällä muotoonsa.
kun et sää raukka osaa ku suutas soittaa ja sitäki huonol menestyksel ;D
Kukkopilli vois olla sul hyvä soitin

Melodicalla jänis istui maassa... ;D


Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKM

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2041
  • Sir Loimaa, savinenseudun (r)kunkku
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
 ;D ;D ;D

pikkumies nieli taas madon koukkuineen... ;D ;D ;D

...ja vastas kolmella eri nimimerkillä... ;D ;D ;D

...tää on vielä helpompaa kuin uskoinkaan..... ;D ;D ;D

 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Vuokrapienviljelijän unelma Loimaalla: 70-lukulaiset veljekset Simulta ja Hankmo sekä isovaari Faari vm. 1976

Monen eri nimimerkin sujuva käyttö takaa samanmielisten kokoontumisajon.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
3/11, ei must kovin hyvin menny.  :-\
It ain't over till the fat lady sings

SKM

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2041
  • Sir Loimaa, savinenseudun (r)kunkku
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
3/11, ei must kovin hyvin menny.  :-\
....

...simonurmista odotellessa......affenanmaalta..... ;D ;D ;D ;D ;D ;D onkohan silläkin 70-lukulainen hankmo ja katkennu pakoputki..... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D montussa pohjas vanha ooppeliiiiiiiii.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Vuokrapienviljelijän unelma Loimaalla: 70-lukulaiset veljekset Simulta ja Hankmo sekä isovaari Faari vm. 1976

Monen eri nimimerkin sujuva käyttö takaa samanmielisten kokoontumisajon.

ana111

  • Vieras
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
Pyöräilevä Jami ei osaa puimurii säätää ja suunnittelee basson valmistust ;D ;D ;D ;D

Äo samaa kastii ku Apen ,yhtä idioottei molemmat ;D ;D :D ;D ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
Pyöräilevä Jami ei osaa puimurii säätää ja suunnittelee basson valmistust ;D ;D ;D ;D

Äo samaa kastii ku Apen ,yhtä idioottei molemmat ;D ;D :D ;D ;D

Tää kaikki vaan kertoo kuinka mielikuvitukseton ja reppana voi joku olla. :-\

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Patrik 1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
Suunnitelmissa olisi tehdä sähköbasso Tekniikan Maailman ohjeiden mukaan. Robleemina on että mistä puulajista sen tekisi. Hollilla olisi kuivaa taajasyistä mäntyä kakkosseiskana, hieman kuusta, kaatamatonta haapaa (sydänpuu hyvää varmaankin johonkin metriin asti) ja sitten katajaa. Onko agronisteilla tietoa että miten nämä puut soveltuisivat ominaisuuksiltaan askarteluun? Alustavasti suunnittelin, että runko tulisi männystä ja kaula katajasta. Kataja tulisi työstettyä kavahöylällä muotoonsa.

Tääl äijä *****ilee faareista ja hankmon laaakereista ja toisaalla ostattelee esan sormi klipsuttimeen terälappuja  ;D  ;D  ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66102
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
ite kyllä tekisin jotain pihlajasta ja sitten toi saarni olis kanssa hyväää. en uhan tiedä kun en ite koskaan kait kokeillu koko soitinta mutta luulisin et pitää olla jotain kovaa puuta että sointi olis hyvä..  tammi tahi saarni olis kyllä mulla ekana mielessä.  niitä saa jopa kunnon pölkkynä jostain.    omenapuuta laittasin ite mutta.....

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
Mukulana tuli pari skepaa tehtyä omaan käyttöön. Eka ihan harjoitelma eikä paljoa parempi toinenkaan, mutta lankkukitara piti saada! :) Vahvistimenkin tein itse, se ei toissavuonna jostain syystä toiminu?

Semmoisesta puusta tekisin, että saa kohtuudella työstettyä. Mää pääsin silloin aikaanaan koulun veistosaliin tekemään, mutta siellä ei tainnu silloin olla kuin käsityökaluja, ehkä sähköporakone. Erikoisemmasta puusta saa erikoisemman näköisiä. Mulla oli jälkimmäisessä kaula varmaan vaahteraa, en kyl muista vaikka olis ollu koivua. Kuusilankusta halkaistuista soiroista liimattu runko.

Omenapuuta lahjoitin yks kevät jollekin askartelijalle - lupas ilmoitella mitä niistä teki, mutta eipä kuulunut mitään. Aika homma niistäkin on tehdä mitään käyttökelpoista.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2538
  • Etelä-Karjala
Vs: Sähkökitaran/basson valmistus itse
Mitä yhteistä on basistilla ja Sveitsillä?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...