Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lypsyrobojen varaosat  (Luettu 4534 kertaa)

k08888

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Lypsyrobojen varaosat
Ootteko koittanu saada lypsyroboihin kulutus/varaosia esim. teollisuudelle myyvistä firmoista?
Parkeriahan on esim. lelyssä paljon. Samoin MV-venttiileille löytyy maahantuoja NHK:n ulkopuolelta. Tyhjiöpumppuja jälleenmyy Busch vacuumteknik. Osa osista on ns. tilauksesta tehtyjä, mutta hyvin monet sovellettavissa suoraan standarti-varastokamasta.

Itse olen koittanut. Harmillisesti NHK:lla(lelyllä) on ilmeisesti jokin kartellin tapainen; noi ylläolevat myyjät EIVÄT saa myydä lypsyrobottiin osia!!!!!!!!! Vinkkinä sanottakoon, että vastaavaa tyhjiöpumppua on kuulemma kaiketi ehkä käytössä CNC-puuntyöstökoneissa. Sellaiseen saavat ehkä mahdollisesti myydä pumpun.
Hinnat olen sentään saanut aina, ja vois luonnehtia, että NHK:n hinnassa saattaa olla jotain ylimääräistä, joissain asioissa moninkertaisesti.

Onko tuollainen myynnin rajoittaminen sallittua?

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Lypsyrobojen varaosat
se on niiren prändi ja niiren tuotekehitys jos siihen ykski nippa vaihrettu muusta vakiokokoonpanosta.. aika yleistähän se on lopuuksi.. sitte taas nämä "alihankkijat" eivät halua ottaa riskiä menettää isoa tehdasasiakastaan..

perseestähän se on..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Lypsyrobojen varaosat
Maidon tuottaja on niin pieni asiakas että suurilla liikkeillä ei paljon ole kiinnostusta tehdä kauppaa ja sotkea markkinoita.
Tämä on yksi esimerkki mihin Rooman liiton monikansallisia jättifirmoja suosiva politiikka johtaa. :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Lypsyrobojen varaosat
Sellaista olen kuullut, että Vemssiin saa ainakin pumpun noin puoleen hintaan ihan vaan kaupasta ostamalla.

Mitä se sille myyjälle muuten kuuluu, että mihin sitä osaa on ostamassa  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

k08888

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: Lypsyrobojen varaosat
Mitä se sille myyjälle muuten kuuluu, että mihin sitä osaa on ostamassa  ???

Nimenomaan, olen ollut rehellinen, mutta vastedes en ole, kysyvät kuitenkin.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Lypsyrobojen varaosat
Mitä se sille myyjälle muuten kuuluu, että mihin sitä osaa on ostamassa  ???

Nimenomaan, olen ollut rehellinen, mutta vastedes en ole, kysyvät kuitenkin.
Esim. lukkopesättömiä kiväärinpiippuja voi ostella lupavapaasti nurkat täyteen, ja selitykseksi riittää että sattuu vaan huvittamaan tällaistenkin ostelu  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Lypsyrobojen varaosat
Ropon varaosis on sellainen ongelma,että osa yleensä tarvitaan heti.Niitäyleensä ei ole aikaa alkaa ettiä ja vertailla.Ja esim yöaikaan aika harva paikka on edes auki.

k08888

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: Lypsyrobojen varaosat
Ropon varaosis on sellainen ongelma,että osa yleensä tarvitaan heti.Niitäyleensä ei ole aikaa alkaa ettiä ja vertailla.Ja esim yöaikaan aika harva paikka on edes auki.

Joitain osia kannattaa pitää itsellä varastossa. Säästö on melkoinen, kun huoltomiehen ei tarvi sitä lähteä tuomaan 150km päästä aamulla klo. 2.30.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Lypsyrobojen varaosat
eikös nykyään melkein joka koneen kanssa ole kannattavin pitää tiettyjä osia kotona varalla kun net aina hajoo siloin kun niitä ei ole saatavilla.      ja nykyään kun kaupat on niiin pieniä ykiskköjä jotta ei edes osaa tilata osaa niin kaikki pitää tehä ite...                 ja sesongin ulkopuolella aikaa jopa verrata ja hankkia.   sama se maksaako se puolet vähemmän jos se on jo kotona kun tarttee..

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Lypsyrobojen varaosat
eikös nykyään melkein joka koneen kanssa ole kannattavin pitää tiettyjä osia kotona varalla kun net aina hajoo siloin kun niitä ei ole saatavilla.      ja nykyään kun kaupat on niiin pieniä ykiskköjä jotta ei edes osaa tilata osaa niin kaikki pitää tehä ite...                 ja sesongin ulkopuolella aikaa jopa verrata ja hankkia.   sama se maksaako se puolet vähemmän jos se on jo kotona kun tarttee..
Esim lelyyn on kaikkiosat mitä on tar*****,löytyny huoltomiehen autosta.

Millaisen varaosapaketin kannattais ittellä pitää hyllys? Mitä se sisältäis? Ja nyt en tarkoita huoltoosia.
Itte sanoisin mqc anturi ja puran huoltosarja.

k08888

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: Lypsyrobojen varaosat
Esim mv venttiileitä kaikkia(+molexit), tietyt sylinterin tiivistesarjat(laser,S-lina), kulma-anturi, höyryanturi, tykytin, käsivarren piuhat (vihree+lila;lehmät syö), nsdpa(nimi voi olla väärin?,siinä käsivarressa) kortti, ehkä mqc mikkejä, klemmareita ja letkuja kaikenlaisia. Pesuainepumpun letkuja+koteloita. RST-pultteja+muttereita (a2 riittää). Lypsimen naruja, nännikumeja ymym. Maitomittarin huoltosarjaa.

Siis lelyn A2 koneeseen.. Noista osa ei aiheuta kovin akuuttia vikaa, mutta helppo korjata kun osa on ns hyllyssä. Ja noi ylläolevat on helppo vaihtaa kaikki itse.

Ja huoltoautossa on toki erittäin hyvin osia mukana ollut. Mutta typerää ajattaa huoltomies yöllä vaihtamaan vaikka mv-venttiiliä, niinkin on tullut tehtyä.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Lypsyrobojen varaosat
Esim mv venttiileitä kaikkia(+molexit), tietyt sylinterin tiivistesarjat(laser,S-lina), kulma-anturi, höyryanturi, tykytin, käsivarren piuhat (vihree+lila;lehmät syö), nsdpa(nimi voi olla väärin?,siinä käsivarressa) kortti, ehkä mqc mikkejä, klemmareita ja letkuja kaikenlaisia. Pesuainepumpun letkuja+koteloita. RST-pultteja+muttereita (a2 riittää). Lypsimen naruja, nännikumeja ymym. Maitomittarin huoltosarjaa.

Siis lelyn A2 koneeseen.. Noista osa ei aiheuta kovin akuuttia vikaa, mutta helppo korjata kun osa on ns hyllyssä. Ja noi ylläolevat on helppo vaihtaa kaikki itse.

Ja huoltoautossa on toki erittäin hyvin osia mukana ollut. Mutta typerää ajattaa huoltomies yöllä vaihtamaan vaikka mv-venttiiliä, niinkin on tullut tehtyä.
Tosta listasta ei olisi ollu mulle kertaakaan hyötyä(vielä) :o

k08888

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: Lypsyrobojen varaosat
Korostettuna tuo sana "vielä"  ;D


Lisäyksenä kannattaa pitää hyvää valikoimaa paineilma-pistoliittimiä. Painelimaletkua eri kokoja kannattaa olla jotain pätkiä.
Kuumailmapuhallinta ja silikonia; jotta saa avata ja kuivata sen laserin, kun se kuitenkin joskus alkaa vuotamaan, kannattaa olla muuten helläkätinen tuossa puuhassa. Kallis.






pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12039
Vs: Lypsyrobojen varaosat
Ootteko koittanu saada lypsyroboihin kulutus/varaosia esim. teollisuudelle myyvistä firmoista?
Parkeriahan on esim. lelyssä paljon. Samoin MV-venttiileille löytyy maahantuoja NHK:n ulkopuolelta. Tyhjiöpumppuja jälleenmyy Busch vacuumteknik. Osa osista on ns. tilauksesta tehtyjä, mutta hyvin monet sovellettavissa suoraan standarti-varastokamasta.

Itse olen koittanut. Harmillisesti NHK:lla(lelyllä) on ilmeisesti jokin kartellin tapainen; noi ylläolevat myyjät EIVÄT saa myydä lypsyrobottiin osia!!!!!!!!! Vinkkinä sanottakoon, että vastaavaa tyhjiöpumppua on kuulemma kaiketi ehkä käytössä CNC-puuntyöstökoneissa. Sellaiseen saavat ehkä mahdollisesti myydä pumpun.
Hinnat olen sentään saanut aina, ja vois luonnehtia, että NHK:n hinnassa saattaa olla jotain ylimääräistä, joissain asioissa moninkertaisesti.

Onko tuollainen myynnin rajoittaminen sallittua?
Katso kilpailulain 5 §:ää. https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110948#L2P5

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Lypsyrobojen varaosat
eihän nuo laintekstit kaikkia koske, vain niitä köpsiä jokka uskoo että kaikkea saa tehä kun ei jää kiinni.