Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?  (Luettu 9996 kertaa)

bullman

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
Minkäslaisia kokemuksia? Kiinnoistais erityisesti onko huonoja tai hyviä kokemuksia painotetuista vankkuriaisalla toteutetusta ratkaisusta (siinä tapauksessa minun mahdollisesti tuleva kärry olisi 3akselia takana yksi edessä?) Paljonko vahvistetulla vankkuriaisalla on järkevää/ mahdollista painottaa traktoria? Jotta kärrystä olisi hyötyä minimikuorma pitäisi olla 28 mchalen paalia (traktori noin 10000kg)...

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
Samaa oon tuumaillu jos dollysta jättää etuakselin pois ja jäykistää aisan niin  jonkin verran tulee aisapainoa mutta kuinka paljon?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26113
  • vastustan
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
Samaa oon tuumaillu jos dollysta jättää etuakselin pois ja jäykistää aisan niin  jonkin verran tulee aisapainoa mutta kuinka paljon?
dollyssahan on aina jäykkä aisa ja jos laki on sama maajussille ku automiehille niin aisaa ei saa hitsata :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
Samaa oon tuumaillu jos dollysta jättää etuakselin pois ja jäykistää aisan niin  jonkin verran tulee aisapainoa mutta kuinka paljon?
dollyssahan on aina jäykkä aisa ja jos laki on sama maajussille ku automiehille niin aisaa ei saa hitsata :-\ :-\ :-\ :-\
ne on kasattu sähköliimalla.Automiehet hitsaa kärrin aisaan. ;D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
Samaa oon tuumaillu jos dollysta jättää etuakselin pois ja jäykistää aisan niin  jonkin verran tulee aisapainoa mutta kuinka paljon?
dollyssahan on aina jäykkä aisa ja jos laki on sama maajussille ku automiehille niin aisaa ei saa hitsata :-\ :-\ :-\ :-\
 


 Kui se mahtais toimia dolly ilman etuakselia?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
Samaa oon tuumaillu jos dollysta jättää etuakselin pois ja jäykistää aisan niin  jonkin verran tulee aisapainoa mutta kuinka paljon?
dollyssahan on aina jäykkä aisa ja jos laki on sama maajussille ku automiehille niin aisaa ei saa hitsata :-\ :-\ :-\ :-\
 


 Kui se mahtais toimia dolly ilman etuakselia?

 Tai sitten olis noukkarista lainattu akseli vapaasti kääntyvällä ja painatettavalla "taka-akselilla", ois kettterä...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

päiviö

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
tarviiko sitä aisaa painottaa? eikö pito riitä muuten vai mitä tällä ratkaisulla haetaan?
kyllä 10tonnin neliveto traktori vetää kärryn liikkeelle jos sen tekee 8tonnin kuorma-autokin.
itse harkitsisin traktoriin paineilma jarruja ja joku http://www.nettikone.com/vak/kokosivu-aukeava/1241111 tommonen perään.
tosta kun purkaa korin päältä pois niin avot. lattiassa on vielä kunnon sidonta pisteetkin.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
tarviiko sitä aisaa painottaa? eikö pito riitä muuten vai mitä tällä ratkaisulla haetaan?
kyllä 10tonnin neliveto traktori vetää kärryn liikkeelle jos sen tekee 8tonnin kuorma-autokin.
itse harkitsisin traktoriin paineilma jarruja ja joku http://www.nettikone.com/vak/kokosivu-aukeava/1241111 tommonen perään.
tosta kun purkaa korin päältä pois niin avot. lattiassa on vielä kunnon sidonta pisteetkin.
Varmaan kovalla tulee ilman painotustakin, mutta yleensä paalit on jossain pellolla ja silloin painotusta tarvitaan kovallakin kädellä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
tarviiko sitä aisaa painottaa? eikö pito riitä muuten vai mitä tällä ratkaisulla haetaan?
kyllä 10tonnin neliveto traktori vetää kärryn liikkeelle jos sen tekee 8tonnin kuorma-autokin.
itse harkitsisin traktoriin paineilma jarruja ja joku http://www.nettikone.com/vak/kokosivu-aukeava/1241111 tommonen perään.
tosta kun purkaa korin päältä pois niin avot. lattiassa on vielä kunnon sidonta pisteetkin.
Varmaan kovalla tulee ilman painotustakin, mutta yleensä paalit on jossain pellolla ja silloin painotusta tarvitaan kovallakin kädellä.
Varmaan enemmänkin. Tuskin kädellä painottaminen riittää  :o
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
Jos on sellainen kuljetus minkä voisi hoitaa täysperä kuorma-autolla niin silloin voi vallan hyvin kytkeä täysperän ison raktorin taakse jos niin haluaa. Jos se rekka ei tule toimeen niin silloin pitää raktorin perään laittaa varsin erilainen yhdistelmä. Nykyisistä telivetoisista autoista missä ohjaava trippeli on viimeisenä saisi hienoja kärryjä. Samoin on suorastaan sääli että junakärry muodostelman mitat ei ole tätä päivää. Siinä olisi ylivoimaisesti tehokkain raktorin kuljetusmuoto. Yksittäisillä kärryillä pahoihin paikkoihin ja pitkät siirtymät sitten junana hyviä teitä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
tarviiko sitä aisaa painottaa? eikö pito riitä muuten vai mitä tällä ratkaisulla haetaan?
kyllä 10tonnin neliveto traktori vetää kärryn liikkeelle jos sen tekee 8tonnin kuorma-autokin.
itse harkitsisin traktoriin paineilma jarruja ja joku http://www.nettikone.com/vak/kokosivu-aukeava/1241111 tommonen perään.
tosta kun purkaa korin päältä pois niin avot. lattiassa on vielä kunnon sidonta pisteetkin.
Varmaan kovalla tulee ilman painotustakin, mutta yleensä paalit on jossain pellolla ja silloin painotusta tarvitaan kovallakin kädellä.
Varmaan enemmänkin. Tuskin kädellä painottaminen riittää  :o
Eikö  ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65421
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
sellanen hantonen käsi painota mitään, pitää olla sitä massaa jossain välissä.          esim. voita!

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
Itellä on tuollaanen ameriikan sotateollisuuren väsäämä kolmeaksilaanen perävaunu mallinen lavetti "betlehem"lukoo kyljes, paino noin 7 tn joka jakaantuu 24 renkaalle. Rehupaalia sillä on hyvä siirtää niin kauan kunnes tiet jäätyy sen jälkeen sen voi jättää talviunille... Aisa painatusta oon joskus siihen miettiny että laittais hydraulituupin ja siihen paineakun myötäilemään menoa, sais säätää painatusta aina lennosta tilanteen mukaan...
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
tarviiko sitä aisaa painottaa? eikö pito riitä muuten vai mitä tällä ratkaisulla haetaan?
kyllä 10tonnin neliveto traktori vetää kärryn liikkeelle jos sen tekee 8tonnin kuorma-autokin.
itse harkitsisin traktoriin paineilma jarruja ja joku http://www.nettikone.com/vak/kokosivu-aukeava/1241111 tommonen perään.
tosta kun purkaa korin päältä pois niin avot. lattiassa on vielä kunnon sidonta pisteetkin.

8 tonnin kuorma-auto? Tuollaisessa liikaa akseleita,etuteli aivan turha.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: 3 akselinen paalikärri kuorma-autosta?
Kolmeakselinen puolikas mihin on toteutettu aisajousitus kakstoimisilla sylkyillä jolloin saa tarvittaessa pahassa paikassa helvetinmoiset aisapainot.