Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fahr 900 vm. 1978  (Luettu 11672 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Fahr 900 vm. 1978
misä päin soumea?   ja kuin iso konjamiini?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fahr 900 vm. 1978
Miks siinä pitäs olla hytti? Viimiset syksyt on ollu 20-25 asteen hellepäiviä ja ei olis tullu mieleenkään et viittis istua hytissä, siis näissä museokoneissa.

Hellehattu, korvatulpat ja kuonokoppa. Takatuulella ohralla ajolasit. ;D

Tietysti jos pui lokakuulla tai marraskuulla kuten joillakin on tapana, niin sitten lisää vaatteita.

Sateella tuskin ketään pui.... :P
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fahr 900 vm. 1978
Laitetaan Skämmääjälle varmuudeks ohje kytkin/variaattoriremppaan jos meinaa sen loppuun ajetun romun ostaa...


Pyörä pois:

Painelaakeri, jarrulevyn pultit, kytkimen vipu ja suoja pois:

Kytkimen kansi pois

Asetelma pois:

Levy pois:

Ohjuripulttien asennus purkamista varten, kierretangot (M20x200) kierretään tuplamuttereilla paikoilleen (variaattorin limpussa on kierteet kahdessa vastakkaisessa jousen ohjurissa), seuraavaksi kiristetään jouset pohjaan muttereilla, kun jouset ovat pohjassa, voidaan irroittaa kuusiokoloruuvit:

Kun kuusiokoloruuvit ja prikat sekä seegeri on auki, kierretään ohjureiden mutterit auki:

Seuraavaksi kierretään ohjurit pois tuplamuttereilla ja otetaan kytkimen kotelo pois. Kun kotelo on pujotettu kytkinakselin ja jarrulevyn välistä, pitäisi näkymä olla tämän näköinen:



Uudet jouset 6kpl vasemmalla ja vanha oikealla:

Kytkinkoppa paikoilleen ja laitetaan 8mm pyörötanko ohjuriksi reikään jossa ei ollut kuusikoloruuvia (tässä reiässä ei kierteitä). Näin varmistetaan kaikkien pulttien paikoilleen sopivuus



Uudet jouset asennetaan yksitellen siten että kytkinkoppa on jo paikoillaan. Asennus tapahtuu kello kymmenestä ja pakettia pyöritetään vastapäivään:



Tarvittavat työkalut:

10mm, 17mm, 19mm, 24mm, 30mm(pitkä) hylsyt
8mm ja 5mm kuusiokolohylsyt
30mm, 17mm kiintolenkki
varttinen ja puolituumanen räikkä (manuaali)
puolen tuuman paineilmamopo ja räikkä
lyhyt jatkovarsi
seegeripihdit ja vänkärirauta

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

jompsa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Vs: Fahr 900 vm. 1978
misä päin soumea?   ja kuin iso konjamiini?
Luumäki 0505673182

yö linjalla

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: Fahr 900 vm. 1978
Mulla ois myynnissä M88 S, 3m.pöytä. Me ollaan puitu sillä 7v ja sitä ennen se seiso kymmenen vuotta jonku perikunnan ladossa Kurikassa. Siinä on paikallaan 700mm ukrainalaiset renkaat jossa on vielä nupikat paikallaan

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Fahr 900 vm. 1978
voihan vinetto!   työ niiiin kaakana ja rahti maksaa enemmän kuin puimur.

Köntys

  • Vieras
Vs: Fahr 900 vm. 1978

Parempi puida kylmällä hytistä, niin ei tarvii kylmästä hytistä  :D

http://www.purkuporssi.fi/hytit

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fahr 900 vm. 1978
Laitetaan Skämmääjälle varmuudeks ohje kytkin/variaattoriremppaan jos meinaa sen loppuun ajetun romun ostaa...


Pyörä pois:

Painelaakeri, jarrulevyn pultit, kytkimen vipu ja suoja pois:

Kytkimen kansi pois

Asetelma pois:

Levy pois:

Ohjuripulttien asennus purkamista varten, kierretangot (M20x200) kierretään tuplamuttereilla paikoilleen (variaattorin limpussa on kierteet kahdessa vastakkaisessa jousen ohjurissa), seuraavaksi kiristetään jouset pohjaan muttereilla, kun jouset ovat pohjassa, voidaan irroittaa kuusiokoloruuvit:

Kun kuusiokoloruuvit ja prikat sekä seegeri on auki, kierretään ohjureiden mutterit auki:

Seuraavaksi kierretään ohjurit pois tuplamuttereilla ja otetaan kytkimen kotelo pois. Kun kotelo on pujotettu kytkinakselin ja jarrulevyn välistä, pitäisi näkymä olla tämän näköinen:



Uudet jouset 6kpl vasemmalla ja vanha oikealla:

Kytkinkoppa paikoilleen ja laitetaan 8mm pyörötanko ohjuriksi reikään jossa ei ollut kuusikoloruuvia (tässä reiässä ei kierteitä). Näin varmistetaan kaikkien pulttien paikoilleen sopivuus



Uudet jouset asennetaan yksitellen siten että kytkinkoppa on jo paikoillaan. Asennus tapahtuu kello kymmenestä ja pakettia pyöritetään vastapäivään:



Tarvittavat työkalut:

10mm, 17mm, 19mm, 24mm, 30mm(pitkä) hylsyt
8mm ja 5mm kuusiokolohylsyt
30mm, 17mm kiintolenkki
varttinen ja puolituumanen räikkä (manuaali)
puolen tuuman paineilmamopo ja räikkä
lyhyt jatkovarsi
seegeripihdit ja vänkärirauta



Kehverätä...en muistanutkaan enää...

HUUTONAURUA!!
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Fahr 900 vm. 1978
mutta on se vaan ihme miten järkevästi tuonkin sakut on suunnitellu tehtäväksi... ja saatu kestävä systeemi...   ite turannu tuo 66n kanssa jo muutamia kertoja... siis ei tuon vaan aikasemman...

V.viljelijä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 257
Vs: Fahr 900 vm. 1978

Parempi puida kylmällä hytistä, niin ei tarvii kylmästä hytistä  :D

http://www.purkuporssi.fi/hytit

Jos joku on nuukuuksissaan ostanu Leksioonin ilman hyttiä, niin tuolta löytyy!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fahr 900 vm. 1978

Parempi puida kylmällä hytistä, niin ei tarvii kylmästä hytistä  :D

http://www.purkuporssi.fi/hytit

Jos joku on nuukuuksissaan ostanu Leksioonin ilman hyttiä, niin tuolta löytyy!

:D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Fahr 900 vm. 1978
paljon lie kustantaa?  ja onko paljon varusteita mukana?

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: Fahr 900 vm. 1978
Tuo jousien vaihto uusiin on ihan turhaa hommaa ,onhan loimaan kakkiainen sen sanonut että jouset eivät kuoleennu mm. B S ketjussa ja sitä hullun huutonaurua päälle !

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Fahr 900 vm. 1978
Susipellen oli näemmä ihan pakko länkyttää, säätkin mitä sattuu ennustealueella.Ei ollut sit mitään asiaa.Mut kyllä NIIN ylläpidolle nau,utaan joka käänteessä kun ei saa myötätuulta jutuilleen.Mut SAS on Susipelle. ei siitä mihinää pääse.

Viimeksi muokattu: 01.07.17 - klo:17:24 kirjoittanut Dr.Who

Tähkylä

  • Vieras
Vs: Fahr 900 vm. 1978
Tuo jousien vaihto uusiin on ihan turhaa hommaa ,onhan loimaan kakkiainen sen sanonut että jouset eivät kuoleennu mm. B S ketjussa ja sitä hullun huutonaurua päälle !
kytkin pitäisikin purkaa aina talveksi ettei jouset ole purituksessa

samaten kaikki ajoneuvot pitää nostaa rungostaan tolppien varaan
saman syyn takia
ja kummirenkaatkin voivat jäädä klommolle
kumikin väsyy