Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peltovuokra tilanne  (Luettu 586968 kertaa)

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Peltovuokra tilanne
Maksaa vuokran jo keväällä, niin ei sato tai kato vaikuta maksukykyyn. Omissa sopimuksissa lukee 30.5 mennessä:) Tosin mun laskimessa on ihan toisenlaiset patterit kuin SKN:llä. Helmitaululla vois kait laskea kannattaako vai ei. Viljelemällä mä en saisi kuin tappiota.

Mut jos ei pysty maksamaan ollenkaan? Mites suu sitten pannaan?

Jos on oikein tyhmä, kuten sinä olet, niin ei osaa edes provota.

Piksille luu, joo...😄
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Peltovuokra tilanne
Taitaa skännä vaan v.ittuilla. Eikös sulla ollut tuolla toisen otsikon alla tulossa ennätyssato ja toitotit, että viljaa tulee tänne c-alueelle etelän suunnasta aivan helvetisti ja vielä huippulaatuista sellaista. Pelko kai oli, että onko c-alueella maksukykyä.

Samilla on jokainen vuosi ennätyssatovuosi😄
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peltovuokra tilanne
Maksaa vuokran jo keväällä, niin ei sato tai kato vaikuta maksukykyyn. Omissa sopimuksissa lukee 30.5 mennessä:) Tosin mun laskimessa on ihan toisenlaiset patterit kuin SKN:llä. Helmitaululla vois kait laskea kannattaako vai ei. Viljelemällä mä en saisi kuin tappiota.

Mut jos ei pysty maksamaan ollenkaan? Mites suu sitten pannaan?

Jos on oikein tyhmä, kuten sinä olet, niin ei osaa edes provota.

Piksille luu, joo...😄

Taitaa skännä vaan v.ittuilla. Eikös sulla ollut tuolla toisen otsikon alla tulossa ennätyssato ja toitotit, että viljaa tulee tänne c-alueelle etelän suunnasta aivan helvetisti ja vielä huippulaatuista sellaista. Pelko kai oli, että onko c-alueella maksukykyä.

Samilla on jokainen vuosi ennätyssatovuosi😄

Kyllähän tämä asiansa ajoi, kaksi vastausta ylitti odotukset.

HAha ja HUUTONAURUA sekä LOLOLOLOLOLOTILOLOLOLOL!


Keila.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Peltovuokra tilanne
On siinä hullulla taas halvat huvit...!😄😄


HUUTONAURUA!!!

















...will you MARRIED me....vai miten se menikään, Samppa, sun koulupohjallas...😄💖😄😄😄😄😃😃😎😎😎😎
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peltovuokra tilanne
On siinä hullulla taas halvat huvit...!😄😄


HUUTONAURUA!!!

















...will you MARRIED me....vai miten se menikään, Samppa, sun koulupohjallas...😄💖😄😄😄😄😃😃😎😎😎😎


Ja kolmas vielä.



Dille.......
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Peltovuokra tilanne
Mua sä kyllä vedätit 100-0. En tiärä pääsenkö tästä yli koskaan, mutta kosimaan en rupia, perkeles !

4viljanpuuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Peltovuokra tilanne
Viljelijäveteraanit eli nuo jo ennen 1980 lukua syntyneet väittävät että rypsin lehtivihreä lähtee siilossa kevääseen mennessä pois. Kehottivat puimaan vaan jos sää on suotuisa ja kosteudet kohdillaan.  Tosin eiköhän tuo ala olla jo valmista ti-ke kun ehdin rypsin puinteja aloittelemaan kovilta mailta.
Faija aina hoki et "tuosta meidän pojasta ei tuu kyllä ikinä yhtään mitään...." Nyt jälkeenpäin ajateltuna, hän saattoi olla aivan oikeassa.

Köntys

  • Vieras
Vs: Peltovuokra tilanne
On siinä hullulla taas halvat huvit...!😄😄


HUUTONAURUA!!!

















...will you MARRIED me....vai miten se menikään, Samppa, sun koulupohjallas...😄💖😄😄😄😄😃😃😎😎😎😎


Ja kolmas vielä.



Dille.......

Hyvin sä vedät...

...eiku vedätät  :D

annuliinunen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 234
Vs: Peltovuokra tilanne
Ootteko katoalueilla kyselly lykkäyksiä vuokranmaksuun?

27000e pitäs löytyä mut vehnissä ja kauroissa hometta niin paljon et ei niistä saa revittyä vuokrarahoja. 

Polttoöljyynkin menny jo omaisuus kun on märkänä joutunu puimaan.....paska vuosi.
Tilanteesi vaikuttaa aika hankalalta. Joitain MTK:n "setiähän" oli julkisuudessa vaatimassa jotain tuettua tai taattua lainaa pankista ahdingossa oleville viljelijöille näin kolmantena katovuonna perättäin. Toivottavasti saat omat laina-asiasi hoidettua ilman tuota koska asia taisi olla aivan suunnitteluvaiheessa vasta. Ja kurja juttu jos nuo hirmusateet pilasi niin asiat ettei näistä paahtokeleistäkään ole enää apua. 

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Peltovuokra tilanne
Ootteko katoalueilla kyselly lykkäyksiä vuokranmaksuun?

27000e pitäs löytyä mut vehnissä ja kauroissa hometta niin paljon et ei niistä saa revittyä vuokrarahoja. 

Polttoöljyynkin menny jo omaisuus kun on märkänä joutunu puimaan.....paska vuosi.
Tämä on mennyt ohi, kerroppas vähän lisää. Ite olen kiertänyt tämän ongelman viljelemällä pelkästään omia peltoja, eipä tarvitse murehtia turhista laskuista ja pellon tuotoista. Joka euro, mitä on saanut irti, on ollut pelkkää voittoa.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Peltovuokra tilanne
Ootteko katoalueilla kyselly lykkäyksiä vuokranmaksuun?

27000e pitäs löytyä mut vehnissä ja kauroissa hometta niin paljon et ei niistä saa revittyä vuokrarahoja. 

Polttoöljyynkin menny jo omaisuus kun on märkänä joutunu puimaan.....paska vuosi.
Tämä on mennyt ohi, kerroppas vähän lisää. Ite olen kiertänyt tämän ongelman viljelemällä pelkästään omia peltoja, eipä tarvitse murehtia turhista laskuista ja pellon tuotoista. Joka euro, mitä on saanut irti, on ollut pelkkää voittoa.

No ei  tuo homehomma ainakaan pitänyt paikkansa.
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=70800.msg1416147#msg1416147
Eli SKN mainitsee DON 0.5. Fazerille kelpaa :
http://www.fazergroup.com/siteassets/for-businesses/fazer-mylly/fazer-mylly-files/laatuvaatimukset-22.9.2017.pdf

Eli 1.25 DON on vielä kelvollista.

-SS-

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1244
Vs: Peltovuokra tilanne
Kuinkas ne sun pellot sitte hyvänä vuonna tuottais? 27000€ on mulle kyllä aika iso raha laittaa pelkästään vuokriin. Tai jos vuokra on 200€/ha. niin ehkä sitte. Mut jollain 500€/ha riski on mun mielestä liian suuri.

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Peltovuokra tilanne
On siinä hullulla taas halvat huvit...!😄😄


HUUTONAURUA!!!

















...will you MARRIED me....vai miten se menikään, Samppa, sun koulupohjallas...😄💖😄😄😄😄😃😃😎😎😎😎


Ja kolmas vielä.



Dille.......


Pikku- Kalle, yritit että mä menen sun huonoon provoosi.

Idiootti.


HUUTONAURUA!!!
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peltovuokra tilanne
On siinä hullulla taas halvat huvit...!😄😄


HUUTONAURUA!!!

















...will you MARRIED me....vai miten se menikään, Samppa, sun koulupohjallas...😄💖😄😄😄😄😃😃😎😎😎😎


Ja kolmas vielä.



Dille.......


Pikku- Kalle, yritit että mä menen sun huonoon provoosi.

Idiootti.


HUUTONAURUA!!!

Ja neljäs.

Kerta vielä niin tää on lottovoitto.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: Peltovuokra tilanne
Ootteko katoalueilla kyselly lykkäyksiä vuokranmaksuun?

27000e pitäs löytyä mut vehnissä ja kauroissa hometta niin paljon et ei niistä saa revittyä vuokrarahoja. 

Polttoöljyynkin menny jo omaisuus kun on märkänä joutunu puimaan.....paska vuosi.
Tämä on mennyt ohi, kerroppas vähän lisää. Ite olen kiertänyt tämän ongelman viljelemällä pelkästään omia peltoja, eipä tarvitse murehtia turhista laskuista ja pellon tuotoista. Joka euro, mitä on saanut irti, on ollut pelkkää voittoa.

Juuri noin.
Mielestäni 200e/ha on aika tapissa jos meinaa kunnolla lisäarvoa saada vuokrauksesta.