Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe takalana  (Luettu 8069 kertaa)

valteemi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
takalana
minkähän merkin noin 250cm  takalana olisi hyvä noin 2800kg traktoriin?
lana ei tarvitse olla hydraulisilla käännöillä.

ana111

  • Vieras
Vs: takalana
minkähän merkin noin 250cm  takalana olisi hyvä noin 2800kg traktoriin?
lana ei tarvitse olla hydraulisilla käännöillä.
kipa 2500

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65736
Vs: takalana
jykevä 250 .   ite ostin ton ihk 240 lanan fiuden perään kun tartte vain jotain mettätieä tasottaa tahi muuta.     nyt harmittelin et toi jykevä olis ollu vaan 300 euroo kallimpi ja tehty jopa töihin.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
It ain't over till the fat lady sings

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20014
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: takalana
Traktorin paino 2770 kg ilman etupainoa. Etupainot 550 kg. Lana Jykevä H20 2.5 m. Lanan painoa voi käyttää hyväksi pyöränpidon parantamiseen. Ei ole hajonnut vielä mistään, vaikka olen kohta 10 vuotta kraappinut noita pihoja tuolla.

Tarvitsee nostovoimaa vähintää 2.5 tonnia, Riittää juuri ja juuri kuivahkon lumen nosteluun kasoille. Märkä loska ei tahdo nousta, alkaa keula kevetä tai ylipaineventtiili suhisemaan.

-SS-

valteemi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: takalana
onko kellään noista lanoista hinta tietoja?

montöör

  • Vieras
Vs: takalana
Se Hesekopio ois varmaan kätevä pihan lumitöissä.
Kun voi tyrkkiä menemään molempiin suuntiin. Ihan
asiallisen näköinen kevyeen käyttöön. Ihmettelin vaan
kun ei näkynyt mitään valmistajan tyyppikilpeä, vaikka
eihän se menoa haittaa. :)

opelmies jr

  • Vieras
Vs: takalana
minkähän merkin noin 250cm  takalana olisi hyvä noin 2800kg traktoriin?
lana ei tarvitse olla hydraulisilla käännöillä.


eix sellane 60-luvu kyläpajas tehty kötöstys sopis ko nyrkki otsaa köykäsee rakkorii?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: takalana
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: takalana
Oonks mä ikinä kertonut kun minä häämatkalla löysin romukuopasta Jawan ja Zetorin värisen perälevyn  :D

Levy on vielä siellä kuopassa, mut Jawa on tallessa.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2534
  • Etelä-Karjala
Vs: takalana
Oonks mä ikinä kertonut kun minä häämatkalla löysin romukuopasta Jawan ja Zetorin värisen perälevyn  :D

Levy on vielä siellä kuopassa, mut Jawa on tallessa.

Häämatkalla romukuopassa. Joo-o... ???
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: takalana
Oonks mä ikinä kertonut kun minä häämatkalla löysin romukuopasta Jawan ja Zetorin värisen perälevyn  :D

Levy on vielä siellä kuopassa, mut Jawa on tallessa.

Häämatkalla romukuopassa. Joo-o... ???
Joo. Ja vielä Alastarossa  :-X
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: takalana
Kuhan et VM:ää osta. Ihan paska keksintö. 2.5metrinen hydr. levyllä jostain ysärin loppupuolelta löytyy. Nostolaitekiinnikkeissä on joku Alavieskalaisten ihan ikioma standardi. Vaatii jatkuvaa työntövarrella kikkailua. Ihan hanurista. Lisäksi levy ei oo tarpeeksi kaareva ei lähde lumi pyörimään ennenku levy on vähintään 45asteen kulmasa.

Mun valinta ois vama. Sitte ku lakkaan köyhtymästä mulle tulee vaman 300jh2. Semmosta päässy muutaman kerran testaileen ja siinä on perälevy isolla peellä. Ei varmaan toki raskaseen urakointiin mutta tavan pulliaiselle kova peli.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65736
Vs: takalana
tuota lanojen levyjä itekin katellu, monta on pelkästään jollaillailla pokattu hieman kaarevaks ja niillä ei saa lunta nimenomaan liikkeelle mutta tuo vaman levy on hyvä mallia.  sillä kiertää hyvin ja pysyy puhtaana sohjostakin.        ja nuo pyörät on hyvät, käytössä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9833
Vs: takalana
Kuhan et VM:ää osta. Ihan paska keksintö. 2.5metrinen hydr. levyllä jostain ysärin loppupuolelta löytyy. Nostolaitekiinnikkeissä on joku Alavieskalaisten ihan ikioma standardi. Vaatii jatkuvaa työntövarrella kikkailua. Ihan hanurista. Lisäksi levy ei oo tarpeeksi kaareva ei lähde lumi pyörimään ennenku levy on vähintään 45asteen kulmasa.

Mun valinta ois vama. Sitte ku lakkaan köyhtymästä mulle tulee vaman 300jh2. Semmosta päässy muutaman kerran testaileen ja siinä on perälevy isolla peellä. Ei varmaan toki raskaseen urakointiin mutta tavan pulliaiselle kova peli.

Märkää maata ja muuta litkua vedellessä VM:n levy puhdistuu, ei tartte sitä maa möykkyä eres takaasin kulijetella. Tuota työntövarrella kikkailua mä enää sitten ymmärräkkään ... tosin hydevarsi ollut aina levyn kanssa, joten en ole päässyt kikkailemaan ;D On perattu ojaa sivusta ja pitkin ojaa ajaen kuten yks puolisella oja-auralla, tosin käyttö silti vähäistä, mutta kaikkea kannattaa kokeilla  ;)