Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hiekoitus...  (Luettu 20853 kertaa)

AdaVat

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Hiekoitus...
Miten arvon raatilaiset on hoitannut tuon hiekoitus systeeemin.kun kaikissa sopimuksissa lukee nykyään että tiet on pidettävä hiekassa tai muuten ei hyvä heilu.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hiekoitus...
Vaihtelevalla menestyksellä. Nyt on ollut suunnitelmissa ottaa urakoitsija hoitamaan homma, kun käy tien alkupäässä tuulimyllyillä niin sama kait se on, kun ajaa koko tien. Maksaahan se, mutta on ainakin yksi riesa vähemmän.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Vs: Hiekoitus...
Urakoitsija. Tosin tie meni nyt suoraan sohjoksi. Ei tarvi hiekotella.
Don Essex

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Hiekoitus...
Mää oon ekn kauhasta hiekoittanu tota yksityistienpätkää siltä osin, kun maitoauto kulkee. Toiseen suuntaan on yx asukas ja niille tulee postikin toista kautta, mut sinne harvoin täytyy viedä. Urakoitsija hiekoittaa seuraavan eli suuremman yksityistien (käytössä hinattava hiekoitin).

Puolisen tuntia siinä suhraantu äsken kauhanvaihtoineen, pari kauhallista vein.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Hiekoitus...
Etu ja takakauhalla noin 4 kilsan pätkä. Jos hiekkaa hyvin saatavilla, niin eipä tuossa ihan hirvittävästi aikaa mene..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Hiekoitus...
Puolisenkilsaa on omaa tietä ja siinä on mäkiä ja mutkia. Kurottajan kauhasta ripottelen hiekat. Viitisen minuuttia menee kauhanvaihtoineen.
Mystinen kesälaatumies

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Hiekoitus...
Kauhasta ripottelen hiekkaa ja yleensä perälevyn verkkoterällä levitän ja samalla vähä naarmuttelee jäätä. Oma piha ja 100m pihatietä.
Viime yönä oli maitoauto kuski kirjottanu kuittiin että kiitokset hyvästä hiekotuksesta :)

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Hiekoitus...
oon luvannut itelle jos ei takaraivo koske navetta junnulla maahan niin kitka on riittävä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Hiekoitus...
mutta sehän on helppo hoitaa noilla irto liukuesteillä kengissä.... ovat muuten hyvät mitkä kantapään alle tulee töppösiin.   ite käpöstelin tuossa just vesisellä jäällä ja toimii.   kohta taas lähettävä sannoittamaan rinnettä... kun ei kestä pitkään kun mänee läpi ...

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Hiekoitus...
tänään on hiekotus päivä.oikea otsalohko kosketti jäätä aamulla :-\

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Hiekoitus...
Hommatkaa hiekoitin! Meillä on tossa asennusta odottamassa alucarin hiekotin, mikä pitäisi asentaa traktoriin oikealle puolelle rappusten tilalle. Peilijäällä mukava hiekottaa esim. paaleja hakiessa, mennessä toinen raide ja tulessa taas toinen.
Kauhalla kans hiekotettiin ennen tiet, mutta nykyään on kauhahiekoitin ja alkoi tavaraa säästymään. ;)
Oon vaatimaton!

AdaVat

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Hiekoitus...
Ite kun oon ollut kummallakkin puolen tätä tilannetta...oon ollut se joka liukastelee tulla tietä pitkin ja se jonka luokse tullaan...jäänyt siitä semmonen kammo jos kuormikas kellahtaa nurin tullessa omalle tielle...niin oon pitänyt tien hyvässä hiekassa.näin aikanaan v.....seen asti pihoja ja teitä jotka ee ollu kunnossa ja sit isäntä tullooo potkurilla kuittia hakemaan ja KYSSYY ONKO LIUKASTA...haist ....semmosta se olj joo,nous ihokarvat ihan pystyyn aina

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Hiekoitus...
Ei käy maitoauto, mutta teurasauton kuski kerran kädestä pitäen kiitti, kun oli hyvin hiekotettu tie. Turveautolle eilen hiekotettiin, muttei se sit tullukaan.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Hiekoitus...
Ite kun oon ollut kummallakkin puolen tätä tilannetta...oon ollut se joka liukastelee tulla tietä pitkin ja se jonka luokse tullaan...jäänyt siitä semmonen kammo jos kuormikas kellahtaa nurin tullessa omalle tielle...niin oon pitänyt tien hyvässä hiekassa.näin aikanaan v.....seen asti pihoja ja teitä jotka ee ollu kunnossa ja sit isäntä tullooo potkurilla kuittia hakemaan ja KYSSYY ONKO LIUKASTA...haist ....semmosta se olj joo,nous ihokarvat ihan pystyyn aina

Joo sama tilanne. Senpä takia aikanaan tulostaan ilmoittanut autonkuljettaja ei taatusti meidän pihassa ketjuja tartte.

Jääny autovuosilta mieleen semmonenki isäntä jonka kuivurilta ois jyväkuorma pitäny hakea. Auton jätin kylätien laitaan ja ojan laitaa hiipimällä kävin kuivurilla sanomasa isännälle että jyvät jää tänne jos ei hiekkaa saada tielle. N.150m tien pätkä ja ihan vesijäällä. Toisella puolen iso kanava. Pyöreä ku sian selekä ei jalkastenkaan pysyny pystösä. Ei saatu hiekkaa ja vehnät jäi sinne. Isäntä veti herneitä nokan täyteen ja soitteli mulle vielä päivien päästä kuinka nykykuskit on velliperseitä ja avuttomia nysväreitä. Ei ois kuulemma Reiska 80-luvulla kyselly hiekan perään...

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Hiekoitus...
Yhellä  "*****maisella" isännällä oli tila hirveen mutkasen ja mäkisen tien päässä. Maitokuski oli soittanut, että hän ei lähe edes yrittämään maidon hakua, jos ei saada tielle hiekkaa. Isäntä oli sanonu, että ala tulla vaan tai sinulta loppuu työt (isäntä meijerin hallinnossa mukana). No kuski läksi yrittää ja viimesessä jyrkässä mäissä persmäki ja auto liuku ojaan kyljelleen. Tuli sitten isompi operaatio, kun piti kutsua hiekka-, nosturi- ja tankkiauto jelppimään. Oli seuraavalla kerralla ollu nöyrää isäntää, oli sanonu, että taisit viimeksi olla oikeassa.