Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ajonevosähköistä tietävät hoi.  (Luettu 7285 kertaa)

Major

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Onkuitenkin senverran matkaa lähimpään korjaamoon jolla olis sopiva testeri että en viitti tuota lähtee sinne hinaamaan. Joten hetken vielä arvon vikaa sitte vaihdan koko ruutta/sytkän toisemmoiseen.

Jos rakentelua ja virittämistä harrastelet niin tuossa yks vaihtoehto:http://shop.vems.hu/catalog/vems-p-48.html
Vaatii tosin aikaa ja asiaan perehtymistä... Ohan näitä jo nykyään vaikka mitä mutta tuosta itellä kokemusta.

Oskilloskooppi ois kova juttu, sillä sais mitattua tuon anturisignaalin. Ilimeisesti tuo on 2-napanen induktio-anturi, se antaa vaihtojännitepulssia. Tietysti yleismittarilla vaihtojännitealueella vois koittaa, pitäis ainakin jotenkin reagoida tartatessa jos signaali tulee. Toinen anturin nasta on maadoitettu ja toisesta menee signaali poksille. Hall- anturissa taas 3 johtoa, syöttöjännite, signaali ja maa. Se antaa toimiessaan digitaalista syöttöjännitteen suuruista kanttiaaltoa.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
merkkliikkeeseen lavetilla, kaljuks nuitten kans tulee jos yleismittarilla yrittää... :'( :'( :'( :'(

Höpö höpö, oikeille hemmoille vain jos omat konstit loppuu... Varjohan mainitsi ettei staria käytössä, ilman taitaa olla hakuammuntaa vian paikallistaminen :-X Liian kaukana tuo Varjon auto, että kannattais näille nurkille kuljeltella, löytynee lähistöltä jotain spesiaaliharrastajia?
Joo eipäole tiedossa starria lähistöllä. Noo eihän tässä mihinkään kiire eihän tolla ole ajettu 2vuoteen kun on seissy tuolla hallissa (lämmin tila).

Mainitsit tuossa aiemmin crosscartin, tuossa eka kiihyttelijä ois kova mersun mies joka varmaan sen sähkövaivan kaivais. Kuten huomaat, samaa sukua sun kaas jos tuntuu että on reikä päässä ;D Vaihemissi tms. tuossa, mutta kyyllä nuo härvelit kiitettävästi liikkui. Mönkkäriksi :-X https://www.youtube.com/watch?v=GjG5InperTU
Joo tässänyt koitetaan muokata ajonevokalusto sillain että kaikki liikkuis. Eli paskatti menee vaihtoon kesäänmennessä. Tarkoitus olis korvata jollain GT tyyppisellä autolla. Mutta tuon Mesen haluaisin liikkeelle kun on takavetonen eli (lelu). Toisaalta ajattelin myydä koko koslan koska on vaikea pitää katsastettuna kun on vähäpäästöinen. Mutta jollain härvelillä pitäis päästä driftaileen ja muuten koheltaan. Vieläpäniin että kulupuoli olis jollaintapaa kohtuullinen. Nii nytsitte on kauhia Croskart tyyppisen härvelin kuume iskenyt :-[ Vois toki nyt ensin hommata crossimönkijän siittäkin saa aika liukkaan laitteen. Mutta yhtäkaikki entisiäleluja on hävitettävä jos hommaa uusia, hallinto ontämän asian tehnyt harvinaisen selväksi :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Onkuitenkin senverran matkaa lähimpään korjaamoon jolla olis sopiva testeri että en viitti tuota lähtee sinne hinaamaan. Joten hetken vielä arvon vikaa sitte vaihdan koko ruutta/sytkän toisemmoiseen.

Jos rakentelua ja virittämistä harrastelet niin tuossa yks vaihtoehto:http://shop.vems.hu/catalog/vems-p-48.html
Vaatii tosin aikaa ja asiaan perehtymistä... Ohan näitä jo nykyään vaikka mitä mutta tuosta itellä kokemusta.

Oskilloskooppi ois kova juttu, sillä sais mitattua tuon anturisignaalin. Ilimeisesti tuo on 2-napanen induktio-anturi, se antaa vaihtojännitepulssia. Tietysti yleismittarilla vaihtojännitealueella vois koittaa, pitäis ainakin jotenkin reagoida tartatessa jos signaali tulee. Toinen anturin nasta on maadoitettu ja toisesta menee signaali poksille. Hall- anturissa taas 3 johtoa, syöttöjännite, signaali ja maa. Se antaa toimiessaan digitaalista syöttöjännitteen suuruista kanttiaaltoa.
On kaksinapainen anturi. Joo nämä sähköhommat eikauheesti innosta. Koska on niin hankala tuo vikapaikallistaa ilman testeriä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Major

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
merkkliikkeeseen lavetilla, kaljuks nuitten kans tulee jos yleismittarilla yrittää... :'( :'( :'( :'(

Höpö höpö, oikeille hemmoille vain jos omat konstit loppuu... Varjohan mainitsi ettei staria käytössä, ilman taitaa olla hakuammuntaa vian paikallistaminen :-X Liian kaukana tuo Varjon auto, että kannattais näille nurkille kuljeltella, löytynee lähistöltä jotain spesiaaliharrastajia?
Joo eipäole tiedossa starria lähistöllä. Noo eihän tässä mihinkään kiire eihän tolla ole ajettu 2vuoteen kun on seissy tuolla hallissa (lämmin tila).

Mainitsit tuossa aiemmin crosscartin, tuossa eka kiihyttelijä ois kova mersun mies joka varmaan sen sähkövaivan kaivais. Kuten huomaat, samaa sukua sun kaas jos tuntuu että on reikä päässä ;D Vaihemissi tms. tuossa, mutta kyyllä nuo härvelit kiitettävästi liikkui. Mönkkäriksi :-X https://www.youtube.com/watch?v=GjG5InperTU
Joo tässänyt koitetaan muokata ajonevokalusto sillain että kaikki liikkuis. Eli paskatti menee vaihtoon kesäänmennessä. Tarkoitus olis korvata jollain GT tyyppisellä autolla. Mutta tuon Mesen haluaisin liikkeelle kun on takavetonen eli (lelu). Toisaalta ajattelin myydä koko koslan koska on vaikea pitää katsastettuna kun on vähäpäästöinen. Mutta jollain härvelillä pitäis päästä driftaileen ja muuten koheltaan. Vieläpäniin että kulupuoli olis jollaintapaa kohtuullinen. Nii nytsitte on kauhia Croskart tyyppisen härvelin kuume iskenyt :-[ Vois toki nyt ensin hommata crossimönkijän siittäkin saa aika liukkaan laitteen. Mutta yhtäkaikki entisiäleluja on hävitettävä jos hommaa uusia, hallinto ontämän asian tehnyt harvinaisen selväksi :-[

Lainsäädäntö vaan Suomessa nykyään semmonen ettei auton rakentelu enää kovin vapaata oo. Tehorajat, ym. tekevät kiusaa, tieliikennekelpoista jos meinaa. Joskus 1990- luvun alussa ei ollu vielä paljoa rajotuksia esim. muutoskatsastuksessa turbolle. Itellä nurkassa on yks vanha takaveto carina joka on muutoskatsastettu -91 ilman tehorajaa. Ollu kiihdytyskilpurina/katukäytössä. Pitäis sekin laittaa kuntoon kun joskus vain ehtis. Yhellä kaverilla kans tuommone n. 500 hv laitos. Mutta jos ei tartte tieliikenteeseen katsastaa kuten noita Croskart vehkeitä niin homma helepottuu huomattavasti.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
EIkös sen verran saa lisäillä potkua kun kyseisen mallisarjan tehokkain versio sisältää ja sihen veilä prosentit päälle?


Esmes 205 pösöön saa laitella sen verran hönkää et vastaa siviiliversion T16:sta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
EIkös sen verran saa lisäillä potkua kun kyseisen mallisarjan tehokkain versio sisältää ja sihen veilä prosentit päälle?


Esmes 205 pösöön saa laitella sen verran hönkää et vastaa siviiliversion T16:sta.

Juu, mutta hidastimetkin pitää olla samaa sarjaa... Suattaapi olla ykspisteäkäisessä vähän eri kaliperin jarrut kuin T16 mallissa ;D

Dieseleissähän tuo virittely helppoa kun syötön säädöllä saa sellaisen lapun kuin haluaa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
EIkös sen verran saa lisäillä potkua kun kyseisen mallisarjan tehokkain versio sisältää ja sihen veilä prosentit päälle?


Esmes 205 pösöön saa laitella sen verran hönkää et vastaa siviiliversion T16:sta.
Tommonen pösö on vinha vehje.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Niin Majorille vastatakseni että tommonen croskart tai crossikömpiä on aikahelppo kuskata jonnekkin jos haluaa ajella muuallakin kuin omilla tiluksilla. Mitään kilpailu meininkiä eiole mielessä mutta toisilla on motoripyöriä, kelkkoja, veneitä mutta mulla tarviiolla apupyörät. Joten ei pyörää ekä kelkkaa mulle.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Partson

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Ajonevosähköistä tietävät hoi.
Esmes 205 pösöön saa laitella sen verran hönkää et vastaa siviiliversion T16:sta.
Jos tarkoitat sitä b-ryhmän luokitusmallia, niin paljon onnea yritykseen. Ei taida ihan onnistua sisällyttäminen samaan mallisarjaan, toisessa kone edessä, toisessa takapenkin paikalla. Toinen etuveto, toinen takaveto, toinen miljoonittain massatuotettu, toinen lähes käsityönä tehty piensarjavalmiste.

ja mitä keskustelun aloitusviestiin tulee, niin jos ei se boksi tiedä että kone pyörii niin bensaa ei ruutata eikä kipinää jaeta.