Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case 845 kokemuksia  (Luettu 22799 kertaa)

JackSparrow

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 343
Case 845 kokemuksia
Onko herroilla hyvää/pahaa sanottavaa näistä?
Tyyppivikoja? Muuta huomioon otettava?  onko miten laiska ilman turboa? Löytyykö valmiita turbosettejä
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Case 845 kokemuksia
Onko herroilla hyvää/pahaa sanottavaa näistä?
Tyyppivikoja? Muuta huomioon otettava?  onko miten laiska ilman turboa? Löytyykö valmiita turbosettejä

TDK saa exoduksen. :)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case 845 kokemuksia
No ei mää ny kummiskaan reisille tuu mutta jotain tietoo on tuommosen virittämisestä ja värkkäämisestä... ;)

Et sitte maxxumia ostanukkaan?

845 on laiska iliman turboa. Ja perso polttoaineelle. Turbolla virkkuu kummasti, välijäähdytyksellä lisää ja pumpun/suuttimien huollolla vielä lisää.
Sitte alkaaki lämpöongelmat ja kytkinki menee yks kaks. Ainakaan ulosoton kytkin ei kestäny paalajaan vetoa ukkoskuuron edeltä "urku auki" 8)
Ihmeen palio on sähköongelmia ollu saksalaiseksi masiinaksi.
Varsinaisia vikoja on ollu vetovarsien katkeaminen ja pari kertaa tuon kytkimen sulatus. Kumpikaan näistä ei tainnu olla koneen heikkoutta... ;D
Hytti on aikalaisistaan parhaita, vaihteet pelaa tosi nätisti vaikkakin alueiden/pakin porrastus hanurista. Talvella käyntiinsaanti vaatii apua yläkerran ukolta, mun kone oottaa suulisa toukotöitä. Jäätävän ketterä(saattaa olla puolueellinen mielipide, mun kone on 2wd)  :))

Kaikenkaikkiaan suosittelen sitä maxxumia, tuskin hintaeroakaan montaa tonnia. Ei tää ny nii hyvä oo.

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Case 845 kokemuksia
Takapyörän laakerit menee raskaan kärryn vedossa. Nelivetoisena ei ole ketterä vaikka pienet pyörät onkin. Hytti on aikalaisekseen hyvä ja hallintalaitteet pappamaisen perus, vai oliko nostolaitevivuissa joku jippo?
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Case 845 kokemuksia
Kytkin laitettava 3000 tunnin välein. Muista säätää kytkinvaijeriin aina vähän väljää. Käsijarru pannalla hiukka heikko. Etuakselin käännön tapit/neulalaakerit laitettava joskus, saa vahvemmat/kalliimmat. Eikä kuluta mittään löpöä nykykoneisiin verrattuna. Mulla lähtee hehkulla -20 asteeseen käyntiin vm -92, oltava Hytran perässä (oma öljy). Aina vaan talossa vaikka muut vaihtuu, ihan jees kone, hyvä tiellä, vaikka laiska 40km/h. Saksalainen, älä ota englantilaisia. Toisen turbotin, rääkkäsin kunnes jarrut ja perä oireili tieajossa. Sitten vaihtui uuteen tukevampaan tämä toinen.

JackSparrow

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 343
Vs: Case 845 kokemuksia
Kiitos vastauksista.
Siitä maxxumin ostosta ei ainakaan vielä tullut mitään Kun se oikea ei ole vielä ililmestynyt....

Muutama hieno 845 löytyisi. Siitä saksalaisuudesta sen verran että tätä mallia on ainoastaan kahtena vuotena (87-89) valmistettu siellä isommalla hyd.tuotolla ja 40km/h lootalla, ainakin näin konedatan mukaan. Osat varmaan toki samat mutta mulla sen verran huonot kokemukset 4230 casesta että toi englantilaisuus pelottaa. Ei siinä, olihan se näppärä ja pirteä mutta toi laatu.....

The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case 845 kokemuksia
Mää väittäsin että kaikki ne on samalla hydrauliikalla. Hitaammalla perällä en oo törmänny muutaku takavetosiin. Kaikki nelikot millä oon ajanu on kulkenu 40km/h+.

Kyllä 845 soiva peli on. Ek hommiin tuo vaihteisto on vähä kurja. Raskaskeulanen, ei tarvi heti olla painoja lisäämäsä. Samankokonen  viiatti keikkaa jo takalasilleen ku natikka menee hienosti vielä.

Just sopivasti tätä kirjoittaessa mennä viiletti naapurin 845 mettäkärryn kans ikkunan alta ;D

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Case 845 kokemuksia
Taitaa olla niitä harvoja natikka-malleja, minkä minä huolisin, on niitä saksalaismalleja. Koneessakin on potkua eritavalla kuin engelsmanninatikoissa, on hevoset kotona matalemillakin kierrosluvuilla. Yleensä ottaen kierrän IH-merkkiset traktorit kaukaa, yksi minulla on ollut ja toista ei taatusti tule. Vikoja siinä yhdessä oli enemmän kuin muissa omistamissani yhteensä ja jostain syystä hevoset olivat joko laiskan sorttisia tai sitten jääneet tyystin tehtaalle ;D

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Case 845 kokemuksia

Kyllä 845 soiva peli on. Ek hommiin tuo vaihteisto on vähä kurja. Raskaskeulanen, ei tarvi heti olla painoja lisäämäsä. Samankokonen  viiatti keikkaa jo takalasilleen ku natikka menee hienosti vielä.

Just sopivasti tätä kirjoittaessa mennä viiletti naapurin 845 mettäkärryn kans ikkunan alta ;D

Korjaan sen verran ettei ole raskaskeulainen, vaan etupyörät ovat edessä. Saksalaiset tuon ikäiset etukuormainkoneita painosuhteen takia, koska perä pysyy maassa kuten keulakin. Ja akseliväli pidempi kuin Valmeteissa. 845:n kääntyvyyttä olen lisännyt toppareiden viilaamisella, on suht ketterä sen jälkeen (zf-330 akseli muistaakseni).

Red Bull

  • Vieras
Vs: Case 845 kokemuksia
Vaikea tyyppivioista sanoa kun tuo oma oli tullessaan kirjaimellisesti pommin jäljiltä.  ;D Kankeahan tuo on kuin mikä. Vaihteet menee tosi hyvin päälle, mutta aluevaihteiden porrastus on tosiaan syvältä. Aina joutuu kahta käppiä hämmentää jos samaa vauhtia haluaa suuntaa vaihtaa. Eihän tuo 11 kuution lietepurkin kanssa mitenkään hyökkää turbottomana, mutta yllättävän sitkeä kuitenkin vetämään.  ::)

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Case 845 kokemuksia
 Yleensä IH traktorit kestää vertailun mihkä muuhun merkkiin tahansa. Poikkaus nää kevyet englantilaiset, joissa laatu vaihtelua. (844/845 ulosoton kytkimen luistamiseen vaikuttaa ajokytkimen levyn kuluneisuus, ovat nimittäin samalla levyjousella, ja levyjen oheneminen vaikuttaa pitoon. Toisaalta penkin ja ratinvälissäkin toisinaan "ongelma" saattaa olla.

Makkis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 200
Vs: Case 845 kokemuksia
vm-95 Keskolla turbotettu nyt kakkoskoneena. 6500h oli mittarissa kun alkuperäinen kytkin uusiittiin. Sekin ennakoivasti. Kardaanin tukilaakeri pitäny pari kertaa uusia. tuli parempi kun tein laakeripukin itse. Moottirin stefa kardaanin etuopäähän vaihdettu. Tukkoinen syyläri piti korjata.  Muuta remonttia ei ole tullut ajamallakaan. Ei se mikään vetohirmu ole, mutta ei se enää raskaimpia töitä teekään.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: Case 845 kokemuksia
Ihmeen palio on sähköongelmia ollu saksalaiseksi masiinaksi.

Hytti taitaa olla Ranskalaista tekoa? Ainakin omassani vm -90 koneessa käsijarruvivun vieressä kojelaudan kyljessä oleva kilpi viittaisi siihen suuntaan.

Mää väittäsin että kaikki ne on samalla hydrauliikalla. Hitaammalla perällä en oo törmänny muutaku takavetosiin.

Alkupään koneet oli 844:sta periytyneellä hydrauliikalla missä ei ole ns. Hydra Plus toimintoa mikä siis sähköventtiilin ohjaamana rosvoaa ohjauksen pumpulta lisää tuottoa ulkopuolisen hydrauliikan venttiileille. Noi erottaa moottorin kyljessä olevista hydraulisuodattimista, Hydra Plus versiossa on samassa jalassa kaksi suodatinta ja päällä tuo magneettiventtiili. Vanhemmassa on jossain päin kylkeä yksittäinen suodatin.
Mä olisin kyllä sanonut joku 87-88 malliset voisi olla vanhalla ja siitä eteenpäin aina valmistuksen loppuun asti uudemmalla versiolla.

En ole minäkään törmännyt hitaaseen nelikkoon, takavetoa en kylläkään ole nähnyt kuin kuvissa.

Mun parani kylmäkäynnistyvyys aika totaalisesti kun syksyllä vaihdettiin uusi startti, ennen oli turha nollakelillä yrittääkään ilman lämmitystä, nyt saa olla ihan reilusti pakkastakin.

Viimeksi muokattu: 18.02.15 - klo:12:01 kirjoittanut bouli

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: Case 845 kokemuksia
olikos noissa kansien kanssa jotain ongelmaa, muistan vaan vaan jotta joskus joku ennenvanhaan sanoi jotta jos internationaalin meinaa ostaa niin napullinen naftaa heittää suuttimien juurelle ja kahtoo kupliiko :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3455
Vs: Case 845 kokemuksia
Mielestäni tuo natikkamalli on niitä lujimpia.Saksalainen moottori ja vaihdeloota.Ei se tietenkään mikään sprintteri ole mutta sitkeävetoinen,moottori kun on pitkäiskuinen.
Ohjaamo XL aikakautensa parhaimmistoa.
Plussana vielä että koneesta puuttuu kaikki nykypäivän sähköiset systeemit,joissa sitten vanhemmiten sitäongelmaa riittää.
Kytkinhän on traktorissa sellainen osa jonka kestävyys on käyttäjästä riippuvainen ja myöskin siitä millaisessa ajossa kone on.Jatkuva etukuormainkäyttö kuluttaa kytkimen 4000 tuntiin mutta peltoveturilla ajetaan samalla kytkimellä kaksinkertainen määrä.
Käytetyssä koneessa on aina oma riskinsä ostaessa.Edellinen omistaja jos on reilu kertoo kyllä mitä ongelmia on ollut ja mikä on ollut syynä myynnille.