Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Impperiumin vastaisku  (Luettu 4292 kertaa)

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Impperiumin vastaisku
Metsäpatruunat ovat näköjään aktivoituneet ihan kiitettävästi viime aikona. Liekkö kyse impperiumin  kartellikorvaus oikeudenkäynnin kirvoittamasta vastaiskusta? Joka käänteessä, milloin on kyse metsän käytöstä, tai omistukseen liittyvistä asioista, tulee kapuloita rattaisiin. Kaikki sellupuu meille ei mitään polttoon, tai metsämaksu kouraan jos et myy puitasi. Tuntuu tosi hedelmälliseltä yhteistyöltä. Niin ja olihan se hienoa yhtistyötä muilutta puun hintaa kartellilla.

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/mets%C3%A4nomistajien-spv-n-huojennus-tyss%C3%A4si-kiistaan-1.87604

Tämän päivän maastullissa oli asiallinen mielipide kuitupuun hinnoittelusta. Itse olen ollut samaa mieltä jo kauan. Nyt joku muukin kirjoitti sen julki. Tuntuukin reilulta jos kuitukiinnon hinnalla saa kolmisen grillimakkaraa. Silloin hinta on kohdillaan.

http://digi.viestilehdet.fi/epaper_MT/products/MT_-2014-12-01/pdfs/article_4_7.pdf

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Impperiumin vastaisku
Voi hyvää päivää,vapaassa markkinataloudessa. :o
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65439
Vs: Impperiumin vastaisku
huom!!!    suomalaisessa markkinataloudessa!!!   missään muualla ei toimi niin kuin suomessa.  joka alalla!

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: Impperiumin vastaisku
Metsäpelleissä on menneisyyden haikuja. On totta nykyisellä varsin alhaisella korkotasolla kannattaa ´pohtia kannattako suuriin pääomahakkuisiin ryhtyä koska tuloista maksettava vero on varsin korkea.
Harkitsin taannoin isohkoa päätehakkuuta mutta tulin lopputulemaan ettei, kannata myydä vaan rahoittaa hankinta kassasta ja osaksi velkarahalla. Vero olisi ollut myydyistä puista päälle 30%.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Impperiumin vastaisku
30 euroa hankintakuidusta tiukassa,kun tuota puuta tuntuu tulevan,vastaus.Ei oikein linjassa tuon itkun kanssa.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1543
Vs: Impperiumin vastaisku
Minulla on ollut hankaluuksia saada myytyä muutamaa ensiharvennusleimikkoa. Minullekin ilmoitettiin, että lähes kaikki paikat on täynnä puuta. Niin tukkia kuin kuituakin.

Tällaiset viestit metsäteollisuudelta ovat kyllä täysin järjettömiä. Jos puukauppaa halutaan tehdä, pitää puusta maksaakin. Nyt olen ajatellut jatkossa alkaa myydä vain kahta puutavaralajia: Tukit paikallisille sahoille, kaikki loput energiaksi. Kuitupuut ja energiapuut vain samaan kasaan. Jos se ei ehkä taloudellisesti olisikaan paras ratkaisu, eipähän tuollaiset rohmut tienaisi minun metsieni kustannuksella.
Don Essex

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Impperiumin vastaisku
Minulla on ollut hankaluuksia saada myytyä muutamaa ensiharvennusleimikkoa. Minullekin ilmoitettiin, että lähes kaikki paikat on täynnä puuta. Niin tukkia kuin kuituakin.

Tällaiset viestit metsäteollisuudelta ovat kyllä täysin järjettömiä. Jos puukauppaa halutaan tehdä, pitää puusta maksaakin. Nyt olen ajatellut jatkossa alkaa myydä vain kahta puutavaralajia: Tukit paikallisille sahoille, kaikki loput energiaksi. Kuitupuut ja energiapuut vain samaan kasaan. Jos se ei ehkä taloudellisesti olisikaan paras ratkaisu, eipähän tuollaiset rohmut tienaisi minun metsieni kustannuksella.

Ei näköjään tartte maksaa kun kaikki paikat on täynnä puuta.  :) :)
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

apila

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Impperiumin vastaisku
Kyllä aika tasaisilla hinnoilla puukauppaa käyvät. tarjosin tuossa sekalaista leimikkoa neljälle eri firmalle. Tukin hinnat olivat kaikilla euron sisällä. kuidussa ja pikkutukissa heittoa oli sentään puolitoista euroa.
Mutta en sitten myynyt, koska tuo hintataso mitä tarjosivat ei miellyttänyt.

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Impperiumin vastaisku
juu eipä hinnat paljo päätä huimaa mut harvennukset on tehtävä ajallaan mulla oli leimikko kurun keskustasta muutama kilometri eteenpäin ku tullaan tampereelta kiinni siinä isossa tiessä tehtiin kaksi ojaa noin 500m pitkiä hakattiin samalla harvennus puuta tuli 360 mottia joku kävi tekeen pikkusampolla mettä on ku oppikirjasta sano vanhapatu ite en oo käyny niin saiha siitä 12,50 motilta tilille taidan lähtee traktorikaupoille

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Impperiumin vastaisku
Niin onhan se kohtuullista 500 pinomottia/ 3150 ekua puhtaana kouraan. Elämä on. :o