Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pisara  (Luettu 3313 kertaa)

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Vs: Pisara
Tää hallitus lykkää viimetöikseen miljarditolkulla rahaa tarpeettomiin infrahankkeisiin. Pisara-rata hyödyntää pelkästään pääkaupunkiseutulaisia. Maksakoon ratansa itse. Esimerkiksi Salo joutuu maksamaan itäisestä ohikulkutiestä, joka ohjaa KT52 liikenteen pois keskustasta huomattavasti suuremman osuuden. Yara saisi itse maksaa tien Sokliin kun siitä saa miljardihyödytkin.
Rahat pitäis pistää sellaiseen infraan, joka hyödyttää laajemmin vientiteollisuuta, esimerkiksi tieverkon siltoihin.
On totta, että pisara hyödyttää eniten pääkaupunkia, maksakoon sen itse jos tekin siellä maakunnissa alatte maksamaan omat menonne.  ;D

Ei politiikka ja yhteiskunnan kehittäminen voi olla pelkkää mulle-mulle-lisää mulle ajattelua. Samassa veneessä täällä ollaan ja maakunnissakaan ei menen hyvin, jos pääkaupunki näyttää Pjojangilta...

Viimeksi muokattu: 09.02.15 - klo:16:44 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Pisara meressä... Ihanan kallista. ;D

"Pääkaupunkiseudulle on rakenteilla tai suunnitteilla miljardeja euroja maksavia raideliikennehankkeita.

Jättihankkeita yhdistää kolme ongelmaa: budjettien karkaaminen, kyseenalaiset kannattavuuslaskelmat ja ongelmat tunnelirakentamisessa.

Kannattavuuslaskelmien kummallisuuksista karmea esimerkki on Pisararata, Helsingin keskustan alle syvälle tunneliin suunniteltu ratakierros Pasilasta Pasilaan keskustan kautta.

Vuonna 2011 yleissuunnitelman mukaan Pisaran yhteiskuntataloudellinen kannattavuus oli hyvä, hyödyt olivat 1,54 kertaa kustannusten suuruiset.

Viime marraskuussa laskelmat heittivät häränpyllyä ratasuunnitelmavaiheen hankearvioinnissa. Siinä hyödyt olivatkin enää 0,49 kertaa kustannusten suuruiset.

Huippukannattava siis muuttui huippukannattamattomaksi."

http://www.talouselama.fi/uutiset/raidetunnelit%20nielevat%20miljardeja%20sijoitusten%20tuotto%20on%20lahinna%20mielikuvitusrahaa/a2289961?utm_source=emaileri&utm_medium=Email
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Oi ELSA, oot kohtalon lapsi.  ::)
Mystinen kesälaatumies

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
eiks veeti kaipaa vaan ojatonta tietä???

Tapani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Huutokosken rata suljettiin viime kesänä tarpeettomana.

Anu Vehviläinen on keskustan vara-pj ja todennäköinen tuleva ministeri.
Toivottavasti Vehviläisen ämmästä ei tule ministeriä.