Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rehellisiä maidontuottajia  (Luettu 8713 kertaa)

ana111

• Vieras
Vs: Rehellisiä maidontuottajia
Oot sää Veeti ahkera.. Meillä tissinkoittajilla ei tosissaankaan riitä aika ettiä kaikkia noita linkkejä. Joskus tuntuu, että tuo linkkimestarin virka töyllistää sut täysin. :o

Tilastollista faktaa.

Veeti 6,2 viestiä pv.
Navettapiika 9,6 viestiä pv.
;D ;D

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mut eikös navettapiika ole vapaalla?

Köntys

• Vieras

Naisilla on kustessakin molemmat kädet vapaana, toista se on meillä miehillä  :D

Neke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Jostain olen ymmärtänyt että, olisi yrittäjä.

navettapiika

• Vieras
Joo, olen vapaalla. Mitä nyt välillä piipahdan tuolla navetan puolellakin, mutta onneksi on lyhyt matka.. ;D

Köntys

• Vieras

Vanha viirakon sanonta "yrittänyttä ei laiteta"   :D

navettapiika

• Vieras

Vanha viirakon sanonta "yrittänyttä ei laiteta"   :D
Niinpä, yritystä on ollut, tulosta ei tullut.. ;)

nissan

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Sitä vaan mietin kummalle tuo hinnanalennus tekee enemän tiukkaa,enemän maitoo suuremmat menetykset vai vähemmän maito pienemmät tulomenetykset

navettapiika

• Vieras
Sitä vaan mietin kummalle tuo hinnanalennus tekee enemän tiukkaa,enemän maitoo suuremmat menetykset vai vähemmän maito pienemmät tulomenetykset
Veikkaisinpa, että tuolle isolle, missä on enemmän maitoa, todennäköisesti ostopanoksia enemmän ja enemmän koneellistettu, joten kulutkin isommat. ::)

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Veikkaisinpa, että tuolle isolle, missä on enemmän maitoa, todennäköisesti ostopanoksia enemmän ja enemmän koneellistettu, joten kulutkin isommat. ::)

Se on nyt pudotuspeli käynnissä läpi euroopan. Ne jää jotka kestää kilpailun.  :D

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Lihapuolella sanottiin parikymmentä vuotta sitten kun kilpailu maailmanmarkkinoilta vapautui, lopeta tai kaksinkerataista tuotanto joka viides vuosi niin vuosipalkka ei ala tippua. Olis pitäny uskoa.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Lihapuolella sanottiin parikymmentä vuotta sitten kun kilpailu maailmanmarkkinoilta vapautui, lopeta tai kaksinkerataista tuotanto joka viides vuosi niin vuosipalkka ei ala tippua. Olis pitäny uskoa.

Et siis lopettanut  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Jätkä

• Vieras
Seonsitte mukava kun aina jotkut jaksaa tuosta koulutuksesta mouhata. Senytvain ei jokaiselta suju niin ei suju. Mutta silti saattaa pärjätä elämässä ihan ok :) Uskallan jopa epäillä että en ole edes saitin perseaukisemmasta päästä ;) Siis vaikka mulla ei ole mitään ammattia eikä mitään todistusta mistään koulusta. Tokihan ei oppi ojaankaada mutta saattaa selvitä ilman koulujakin elämästä ::)
No selviää ja varmasti pärjää. Mutta jos töitä joutuu oikeasti joskus hakemaan, niin nykyisessä paperilliset etuilevat jonossa..

Nykyään ei ole juurikaan niitä helppoja töitä johon pääsee kysymällä  :-\ Eikä jotain harrasteenomaista Valmetin rassaamista tai "maatilan johtamista" paljon työelämässä arvosteta.
Olet väärässä. Maatalouslomittajaksi pääsee edelleen jos on lehmän nähnyt.. ;D
Siis joku Veetieemelin tapainen lomittamaan? Joka ei edes tiedä kumpaan päähän lehmää rehut laitetaan. Tai muuta paria pientä yksityiskohtaa eläinten hoidosta. Taidat halventaa lomittajien ammattitaitoa.

navettapiika

• Vieras
Seonsitte mukava kun aina jotkut jaksaa tuosta koulutuksesta mouhata. Senytvain ei jokaiselta suju niin ei suju. Mutta silti saattaa pärjätä elämässä ihan ok :) Uskallan jopa epäillä että en ole edes saitin perseaukisemmasta päästä ;) Siis vaikka mulla ei ole mitään ammattia eikä mitään todistusta mistään koulusta. Tokihan ei oppi ojaankaada mutta saattaa selvitä ilman koulujakin elämästä ::)
No selviää ja varmasti pärjää. Mutta jos töitä joutuu oikeasti joskus hakemaan, niin nykyisessä paperilliset etuilevat jonossa..

Nykyään ei ole juurikaan niitä helppoja töitä johon pääsee kysymällä  :-\ Eikä jotain harrasteenomaista Valmetin rassaamista tai "maatilan johtamista" paljon työelämässä arvosteta.
Olet väärässä. Maatalouslomittajaksi pääsee edelleen jos on lehmän nähnyt.. ;D
Siis joku Veetieemelin tapainen lomittamaan? Joka ei edes tiedä kumpaan päähän lehmää rehut laitetaan. Tai muuta paria pientä yksityiskohtaa eläinten hoidosta. Taidat halventaa lomittajien ammattitaitoa.
Tällaisella pohjalla meille on lomittajia tullut. Ja ihan muuten vain kokemusta näitten kouluttamisesta on yllinkyllin..22 virkavuotta lomittajana takana. ;D

Köntys

• Vieras

Olen jo jonkin aikaa mietiskellyt mikä on "lomittaja", onko se sama kuin limittäjä. Nyt rohkenin googlettamaan ja löytyihän vastaus. Lomitus kuuluu luomuviljelyyn ja spermakulttuuriin. Navettapiika osaa siis lomittaa kookospalmuja, banaania, ananasta, inkivääriä ja yrttejä keskenään.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lomittaisviljely