Pikkudiiselit tuhoutuvat ketjuihin ja isot läppien kanssa.Passatista jumitin kierrätysläpän.Oli muuten paskanen imuputkisto.
Joo, noissa saksalaisissa 4 mukisissa on se ketju otettu protovaiheessa tehtaan polkupyörätelineessä olevasta Joposta. Jostakin syystä Ukko Yli-insinööri on pitäny sitä kätevänä ratkasuna ja hajamielisyydessään unohtanu tarkastaa sen kestävyyden. MB 1.8 turbot ja BMW E46 ja E60-sarjan ketjut naksuu poikki. Bimmeri sentään antaa merkkiä jos ketju, kiristin ja laahaimet ovat tiensä päässä, sitä rapinaa ei voi olla kuulematta jos ei tyystin ole kuuro. MB taasen ähkäsee kerran ja sit onkin jo kakka housuissa.
Itse tässä odottelen N42B20-moottoria kunnostuksesta, +3000euroo....
Hajosiko vai muuten ennakkohuoltoa?
Kakkospytyn öölirengas kukkuu ja samasen mukin imuventtiilli irvistää, ohivuotomittauksessa muissa oli 9 ja kakkosessa reilu 5. Onhan sillä ajettu jo 200tkm
, nyt pannahan samalla istumalla se saatanan jakopää uusiks. Voi olla ettei 3000 riitä, suolistus aloitetaan maanantaina. Jakopää, männät, venttilien hionta ja muut kilkeet töineen tekee 3000. Varmaan seetejäkin joutuu uusimaan, kun on kuulemma nekin liikkuvaista sorttia...
Mutta on se sen arvoista kun saa 2 senttiä lisää peenikseen niinku ne punavanteisella päristelevät tissiposket.
EDIT:
Öljyä meni 1L/500km..........