Kotimainen säilyttää arvonsa paljon paremmin kuin muut siitä kuule se johtuu.
Ei muuten tee, tai ehkä tavallaan"keinotekoisesti". Kun itse ongelma on se että vanhoista Valtroista maksetaan aivan liikaa vaihdossa uuteen, ei ne uudet muuten menisi kaupan.
Ei ne vanhat paljon ajetut Valmetit/Valtrat maksa kovinkaan paljon maailmaalla, katso vaikka Ruotsista/Saksasta.
Tuossa osut oikeaan. Valtran korkeat hinnat on tehty keinotekoisesti "hyvittämällä" niistä "paljon" vaihdossa uuteen valtraan. Siitä sitten isäntä päättelee, että traktori on tämän arvoinen, koska vaihdossa siitä "maksettiin" näin paljon.
Valtra joutuu hyvittämään valtrasta paljon, että asiakas pysyy leirissä. Kun taas k ja a hyvittää kilpailevasta merkistä (yleensä) hyvin, että saavat uuden asiakkaan.
Eipä Valtralla tunnu kiinnostusta olevan uusia asiakkaita kohtaan, senverran surkeita on tarjoukset uusista traktoreista ihan suorallakin kaupalla. Tosin olen kuullut (ehkä jopa kokenut), että täällä oulun korkeuksilla olisi myyntipalvelu hieman nihkeää...