Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koneen ilmaus.  (Luettu 9474 kertaa)

(O)

  • Vieras
Vs: koneen ilmaus.
Kuinkakohan vaikeaa on rakentaa toimiva polttoaineen ilmaus tollaseen perus moottoriin. Luulisi että ihan perus sähköpumpulla ja paluukierrolla onnistuisi. Lienee kuitenkin vaikeaa kun uusissakin vehkeissä on käsipumput ja systeemit.
Tjaah mikäs se ilmaus on,,,,, Aikoinaan kun vielä olin asioiden kanssa tekemisis esim Case XL malleissa ei mitään ilmaisuja tarvinnut tehdää,
no tityy kun suotimien vaihto niin lukutti suotimet käsipumpulla täyteen mut ei mitän muuta ropujen avamisia tarvinnu,siitä startit ja menoksi.li nimitäin jo 81 vuoden casessa tuo ominaisuus IH malli siis
onkoos kehitys mennyt taaksepäin asiassa.Noo verkusoneissahan oli ne yläpuoliset pö astiat niin ne ei paljon ole siihen asiaa vielä nykyäänkään paneutunut,joten pumpatkaa vaan peukalo punasena sitä namiskaa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: koneen ilmaus.
Kuinkakohan vaikeaa on rakentaa toimiva polttoaineen ilmaus tollaseen perus moottoriin. Luulisi että ihan perus sähköpumpulla ja paluukierrolla onnistuisi. Lienee kuitenkin vaikeaa kun uusissakin vehkeissä on käsipumput ja systeemit.

MItä sää ny taas tarkotat?????? :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: koneen ilmaus.
80 luvun transportteri Boschin jakajalla, eikä suodattimen vaihdon jälkeen ei tarvinnut kuin käynnistää, eikä siinä ole edes erillistä siirtopumppua.
pessimisti ei pety!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: koneen ilmaus.
Älkää hyvät ihmiset jakajapumpullisilla vehkeillä ajako ilman polttoainetta, kun jakajapumpun voitelee juuri se polttoaine :P
No hei sori kaskun  eihän nuot käy ilman mököö. No hei sori huomasitko tuon  ;D ;D ;D Ei millään pahalla *****ilulla :D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: koneen ilmaus.
Älkää hyvät ihmiset jakajapumpullisilla vehkeillä ajako ilman polttoainetta, kun jakajapumpun voitelee juuri se polttoaine :P
No hei sori kaskun  eihän nuot käy ilman mököö. No hei sori huomasitko tuon  ;D ;D ;D Ei millään pahalla *****ilulla :D
Varmaan joku OPECin salajuoni >:(
pessimisti ei pety!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: koneen ilmaus.
Kuinkakohan vaikeaa on rakentaa toimiva polttoaineen ilmaus tollaseen perus moottoriin. Luulisi että ihan perus sähköpumpulla ja paluukierrolla onnistuisi. Lienee kuitenkin vaikeaa kun uusissakin vehkeissä on käsipumput ja systeemit.

MItä sää ny taas tarkotat?????? :o

No kun tilanne eteni suurinpiirtein näin. Operaatio poltinaineen suodattimen vaihto. Helppo homma. Suodattimet pois ja roskikseen. Uudet paikalleen ja tarpeelliset anturit kiinni. Ei muuta kuin hyttiin ja virrat päälle. 30 sekunnin odottelu ja käynnistys. Hyvin kiertää mutta ei mitään käynnistymiseen viittaavaakaan. Sitten pieni tauko ja uusi tarttiyritys. Sama homma mutta nyt äänestä kuuli että ei kiertäny niin iloisesti. Muutaman kirosanan saattelemana opusta lukemaan jossa iloisesti kerrotaan että avaa roppu sieltä. Kytke letku "plaa plaa" ja pumppaa kunnes ainetta valuu tasaisesti. Kiristä ruuvi, putsaa rätillä poltinaineet ja tarttaa. No ei muuta kun pumppua ettimään mikä sijaitseekin hienosti ilmanoton alla ja etukuormaajan takana. Ei siis muuta kun ruuvi auki ja suorin käsin suurinpiirtein sormen päillä pumppaamaan. Pumppu aivan itun raskas. No ei kun hyttiin pyöräyttämään moottoria josko joku kuolokohta on kohdalla. (Olen siis tällaista joskus kuullu). No ei helottanut yhtään. No hallinnurkasta joku keppi jolla saa sitä pumppua painettua vähän miellyttävämmin. Tämän jälkeen vimmattu lutkutus pitkään ja hartaasti mutta sitä ainetta ei näy. No kyrpiintyneenä suodattimet auki jolloin toiseen oli vähän ainetta ilmestyny. Ei muuta kuin suotimella säiliön viereen ja sähköpumpulla yrittää täyttää patruuna jonka jälkeen käy ruuvaamassa ne ihan piripintaan sinne etukuormaajan alle paikalleen. No ei muuta kuin lisää käsipumppua ja hetken päästä sitä polttoöljyä oikeastaan lentää siitä avonaisesta ruuvinpaikasta. Ei muuta kuin ruuvi kiinni ja tarttaamaan. Kone pyörähtää noin kolme kierrosta ja käynnistyy. Tekijän vaatteet, kädet, hiukset ja lähes kaikki muukin haisee keskivertoa enemmän polttoaineelle. Kaikki siksi että ei voi olla rakennetta mikä täyttäisi noi suotimet ja polttoainejärjestelmän itsekseen kun virrat ovat päällä. Voi toki olla että en osannu mutta ei kyllä missään mielestäni ohjeistettukaan. Kyseessä siis pari vuotta vanha suomalainen moottori.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20014
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: koneen ilmaus.
Ylhäällä oleva tankki vanhanajan koneissa auttaa paljon,
ei paljon ole ilmata tarnu jos vaikka polttoaine loppuu:
tankkaa säiliöön tavaraa, kaasu auki , pakkosyöttö, ja
pari höräystä , niin jaksaa jo käydä itsekseen

Sitten suodattimenvaihto, tankin hana kiinni, vaihtaa suodattimen,
mutta ei laita keskipulttia kireälle, vaan avaa hanaa niin että alkaa
hiukan tursuta raosta ulos, sitten vetäisee keskipultin tiukkaan.
Lähtee pakkosyötöllä hienosti, ei tarvitse ilmausruuveja availla.

Siis rivipumppu ja vanha Foortti. En taitaisi edes osata ilmata Perkinsiä.
Sampo kympissä muistelen, että suutinputkeakin piti löysätä ja startata samalla
eikä sittenkään aina heti onnistunut.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: koneen ilmaus.
Ylhäällä oleva tankki vanhanajan koneissa auttaa paljon,
ei paljon ole ilmata tarnu jos vaikka polttoaine loppuu:
tankkaa säiliöön tavaraa, kaasu auki , pakkosyöttö, ja
pari höräystä , niin jaksaa jo käydä itsekseen

Sitten suodattimenvaihto, tankin hana kiinni, vaihtaa suodattimen,
mutta ei laita keskipulttia kireälle, vaan avaa hanaa niin että alkaa
hiukan tursuta raosta ulos, sitten vetäisee keskipultin tiukkaan.
Lähtee pakkosyötöllä hienosti, ei tarvitse ilmausruuveja availla.

Siis rivipumppu ja vanha Foortti. En taitaisi edes osata ilmata Perkinsiä.
Sampo kympissä muistelen, että suutinputkeakin piti löysätä ja startata samalla
eikä sittenkään aina heti onnistunut.

-SS-

Mulla kun on molemmat, voortti ja vanha perkinssi, niin kyl se perkinssi on perkeleestä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: koneen ilmaus.
Minä olen työntänyt kompressorilla ilmaa tankin korkista. Ensiksi jostakin joku ruuvi tai liitin löysälle. Ne käsipumput on aika onnettomia.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: koneen ilmaus.
Minä olen työntänyt kompressorilla ilmaa tankin korkista. Ensiksi jostakin joku ruuvi tai liitin löysälle. Ne käsipumput on aika onnettomia.

Minäpäs olen työntäny lunta kolalla. Kolalla on menny myös kossua, kyytipoikana. Sit olen työntäny autoa ja kottikärryjä.

Enkä kiellä työntäneeni ihan jotain muuta mikä tähän sivustoon liittyy. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: koneen ilmaus.
Kuinkakohan vaikeaa on rakentaa toimiva polttoaineen ilmaus tollaseen perus moottoriin. Luulisi että ihan perus sähköpumpulla ja paluukierrolla onnistuisi. Lienee kuitenkin vaikeaa kun uusissakin vehkeissä on käsipumput ja systeemit.

MItä sää ny taas tarkotat?????? :o

No kun tilanne eteni suurinpiirtein näin. Operaatio poltinaineen suodattimen vaihto. Helppo homma. Suodattimet pois ja roskikseen. Uudet paikalleen ja tarpeelliset anturit kiinni. Ei muuta kuin hyttiin ja virrat päälle. 30 sekunnin odottelu ja käynnistys. Hyvin kiertää mutta ei mitään käynnistymiseen viittaavaakaan. Sitten pieni tauko ja uusi tarttiyritys. Sama homma mutta nyt äänestä kuuli että ei kiertäny niin iloisesti. Muutaman kirosanan saattelemana opusta lukemaan jossa iloisesti kerrotaan että avaa roppu sieltä. Kytke letku "plaa plaa" ja pumppaa kunnes ainetta valuu tasaisesti. Kiristä ruuvi, putsaa rätillä poltinaineet ja tarttaa. No ei muuta kun pumppua ettimään mikä sijaitseekin hienosti ilmanoton alla ja etukuormaajan takana. Ei siis muuta kun ruuvi auki ja suorin käsin suurinpiirtein sormen päillä pumppaamaan. Pumppu aivan itun raskas. No ei kun hyttiin pyöräyttämään moottoria josko joku kuolokohta on kohdalla. (Olen siis tällaista joskus kuullu). No ei helottanut yhtään. No hallinnurkasta joku keppi jolla saa sitä pumppua painettua vähän miellyttävämmin. Tämän jälkeen vimmattu lutkutus pitkään ja hartaasti mutta sitä ainetta ei näy. No kyrpiintyneenä suodattimet auki jolloin toiseen oli vähän ainetta ilmestyny. Ei muuta kuin suotimella säiliön viereen ja sähköpumpulla yrittää täyttää patruuna jonka jälkeen käy ruuvaamassa ne ihan piripintaan sinne etukuormaajan alle paikalleen. No ei muuta kuin lisää käsipumppua ja hetken päästä sitä polttoöljyä oikeastaan lentää siitä avonaisesta ruuvinpaikasta. Ei muuta kuin ruuvi kiinni ja tarttaamaan. Kone pyörähtää noin kolme kierrosta ja käynnistyy. Tekijän vaatteet, kädet, hiukset ja lähes kaikki muukin haisee keskivertoa enemmän polttoaineelle. Kaikki siksi että ei voi olla rakennetta mikä täyttäisi noi suotimet ja polttoainejärjestelmän itsekseen kun virrat ovat päällä. Voi toki olla että en osannu mutta ei kyllä missään mielestäni ohjeistettukaan. Kyseessä siis pari vuotta vanha suomalainen moottori.
Joo vanhempi valumötti on helppo tuossa vaiheessa. Mutta kuule tommonen vanha Lokomotiivi onkinsitte jo hieman haasteellisempi kun se tonn pusikkoon hyytyy :'( Tulee ihan oikeesti perke***tä aika lailla. Niin tuoossa lokomotiivissä on per***** Perkins :'(
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26186
  • vastustan
Vs: koneen ilmaus.
jos kyseessä on harkittu suodattimen vaihto niin eikö ne suodattimet kannata täyttää suosiolla, yleensäkkin varata kaikki tarvittavat helyt  heti saataville, ongelmia voi trplata itelleen jos palikat on pitkään levällään ja isäntä kehuu naapurille erinomasuttaan huoltotöissä, mutta ku nopeasti tuikkaa uuden paikoilleen....jos vielä on akun laittanu laturiin jotta ilosesti pyörii ;) ;) ;) ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: koneen ilmaus.
jos kyseessä on harkittu suodattimen vaihto niin eikö ne suodattimet kannata täyttää suosiolla, yleensäkkin varata kaikki tarvittavat helyt  heti saataville, ongelmia voi trplata itelleen jos palikat on pitkään levällään ja isäntä kehuu naapurille erinomasuttaan huoltotöissä, mutta ku nopeasti tuikkaa uuden paikoilleen....jos vielä on akun laittanu laturiin jotta ilosesti pyörii ;) ;) ;) ;)

No ei pitäisi kyllä olla pienintäkään syytä tarvita mitään ihmeellistä poltinaineen suodattimien vaihtoon. Ei saisi olla niin tehty että pitää jotain ihme juttuja touhuta että saa koneen käyntiin. Kaikki pitäisi olla rakennettu niin että mitään ylimääräisiä kommervenkkejä ei tarvita. Ssuodattimetkin olisi paljon mielekkäämmät laittaa takaisin tyhjinä kuin piripintaan täytettynä kun ei ole oikein systeemejä millä moisis saa siististi täytettyä.

Itsellä ei ole kyllä mitään intoa mihinkään huoltoihin vaan teen niitä osittain pakosta kun ei ole mitään järkeä pyytää huoltomiestä mihinkään polttoainesuodattimien vaihtoon. Eikä kyse ole siitä että en osaisi tän pitkän kaavan mukaisen ilmauksen aina suutinputken avaukseen. Saanhan 165 massikankin käyntiin mutta pidän moisia systeemejä vanhanaikaisina eikä ne pitäisi kuulua 2000 luvun koneisiin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

brotofobia

  • Vieras
Vs: koneen ilmaus.
Kaikissa CR koneissa on sähköpumput, muistaakseeni CR korkeapainepumppu vaatii toimiakseen 3-4 bar esipaineen jolla voi ilmauksenkin tehdä hytissä viheltelemällä. CR pumppua ei saisi tyhjänä pyörittääkkään startilla. 1000 barin pumppu ei tykkää kuivana pyörittämisestä.

Viimeksi muokattu: 17.01.15 - klo:09:35 kirjoittanut brotofobia

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: koneen ilmaus.
Kaikissa CR koneissa on sähköpumput, muistaakseeni CR korkeapainepumppu vaatii toimiakseen 3-4 bar esipaineen jolla voi ilmauksenkin tehdä hytissä viheltelemällä. CR pumppua ei saisi tyhjänä pyörittääkkään startilla. 1000 barin pumppu ei tykkää kuivana pyörittämisestä.

Mutta tämä tarkoittaa käsittääkseni sitä että sinne joutuu käsin pumppaamaan aineet ja täyttämään suotimet. Ei mielestäni pitäisi olla mitenkään mahdotonta laittaa 100€ sähköpumpun mikä hoitaisi ton esitäytön ja kone ilmaisi itsensä niin kuin nytkin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.