jollain on varmaan kokemusta näistä amazonen ruiskuista. lähinnä kiinnostais tietää mimmonen operaatio tuo sähkötolppien väistäminen nuilla s-tai ss puomeilla on? jostain juutuupin videoista kattelin että aika hidas on tuo taitto tapahtuma. jos vertaa vanhaan junkkarin puomiin joka nousee nippuun välillä ajatustakin nopeammin. ajatuksessa noin 18- 21 metrinen hässäkkä
Lainaus käyttäjältä: JJK - 13.01.15 - klo:14:58jollain on varmaan kokemusta näistä amazonen ruiskuista. lähinnä kiinnostais tietää mimmonen operaatio tuo sähkötolppien väistäminen nuilla s-tai ss puomeilla on? jostain juutuupin videoista kattelin että aika hidas on tuo taitto tapahtuma. jos vertaa vanhaan junkkarin puomiin joka nousee nippuun välillä ajatustakin nopeammin. ajatuksessa noin 18- 21 metrinen hässäkkäHidas verrattuna junkkarin kötykseen
Onse kyllä kumma ku ei kestä. Kyllä ne runkkarin puomitki kestää ku vastusventtiilillä kiertää virtauksen tarpeeks pienelle. Varmaan korkkaa amatsoninki puomit jos työntää siihen pikku sylinteriin 100l/min... Ei voi ruiskutus mennä vituiks pikku oottelulla. Paitsi tietty taas ne ijasjan kaltaset jotka saattaa kiertää vuorokaudesa enempi tolppia ku minä koko kesänä.
Lainaus käyttäjältä: JJK - 13.01.15 - klo:14:58jollain on varmaan kokemusta näistä amazonen ruiskuista. lähinnä kiinnostais tietää mimmonen operaatio tuo sähkötolppien väistäminen nuilla s-tai ss puomeilla on? jostain juutuupin videoista kattelin että aika hidas on tuo taitto tapahtuma. jos vertaa vanhaan junkkarin puomiin joka nousee nippuun välillä ajatustakin nopeammin. ajatuksessa noin 18- 21 metrinen hässäkkäTaiton nopeutta voi säätää puomiston päällä olevasta hydrauliikka-asetelmasta. Myös puomistossa on joillakin kohdin säädettäviä kuristimia. Ei noilla suuria muutoksia tehdä, mutta jotain apua niistä voi olla.Urien asettelua peltoon kannattaa miettiä: urat niin, että tolpat on puolivälissä niin pääsee vähällä niputtamisella. Vanhemmissa malleissa SS-puomiston automatiikka (Amatron II ja Super S-puomi) toimii niin että uloimman lohkon voi vauhdista heilauttaa kiinni/auki ilman lukitusta. Nykyisistä en tiedä.
Taitaa olla ongelmana että noi ulkomaalaiset ei tiedä sellaisesta ongelmasta kuin että pellolla on esteitä ja tolppia sekä monimuotoisuutta. Ei sillä ole merkitystä sille joka ajaa sitä 150 hehtaarin aukeaa miten nopeasti puomi kääntyy.Tollanen puomi pitäisi olla rakennettu siten että sinä olisi pari kolme niveltä mistä aina loppuosa taittuisi suoraan taaksepäin. Tällainen kun kohtaisi tolpan niin kääntäisi loppuosan puomista taakse ja ajelisi tolpan ohi. Sitten samalla kun kääntelisi puomin suoraan niin peruttelisi takaisin tolpan juureen mistä jatkaisi matkaa eikä mutkittelisi tai mitään viljassa.
Lainaus käyttäjältä: vms1 - 14.01.15 - klo:00:38Taitaa olla ongelmana että noi ulkomaalaiset ei tiedä sellaisesta ongelmasta kuin että pellolla on esteitä ja tolppia sekä monimuotoisuutta. Ei sillä ole merkitystä sille joka ajaa sitä 150 hehtaarin aukeaa miten nopeasti puomi kääntyy.Tollanen puomi pitäisi olla rakennettu siten että sinä olisi pari kolme niveltä mistä aina loppuosa taittuisi suoraan taaksepäin. Tällainen kun kohtaisi tolpan niin kääntäisi loppuosan puomista taakse ja ajelisi tolpan ohi. Sitten samalla kun kääntelisi puomin suoraan niin peruttelisi takaisin tolpan juureen mistä jatkaisi matkaa eikä mutkittelisi tai mitään viljassa.Vähän niinkuin Amazonessa No, kauimmainen pätkä kääntyy taaksepäin, sitten eteenpäin ja seuraava taas taaksepäin. Paalun kohdatessa joutuu ehkä hiukan peruuttamaan, riippuu mihin puomin kohtaan paalu osuu. Jos osuu päätyä lähelle, ei tarvi välttämättä edes hidastaa.
Lainaus käyttäjältä: ijasja2 - 14.01.15 - klo:11:30Lainaus käyttäjältä: vms1 - 14.01.15 - klo:00:38Taitaa olla ongelmana että noi ulkomaalaiset ei tiedä sellaisesta ongelmasta kuin että pellolla on esteitä ja tolppia sekä monimuotoisuutta. Ei sillä ole merkitystä sille joka ajaa sitä 150 hehtaarin aukeaa miten nopeasti puomi kääntyy.Tollanen puomi pitäisi olla rakennettu siten että sinä olisi pari kolme niveltä mistä aina loppuosa taittuisi suoraan taaksepäin. Tällainen kun kohtaisi tolpan niin kääntäisi loppuosan puomista taakse ja ajelisi tolpan ohi. Sitten samalla kun kääntelisi puomin suoraan niin peruttelisi takaisin tolpan juureen mistä jatkaisi matkaa eikä mutkittelisi tai mitään viljassa.Vähän niinkuin Amazonessa No, kauimmainen pätkä kääntyy taaksepäin, sitten eteenpäin ja seuraava taas taaksepäin. Paalun kohdatessa joutuu ehkä hiukan peruuttamaan, riippuu mihin puomin kohtaan paalu osuu. Jos osuu päätyä lähelle, ei tarvi välttämättä edes hidastaa.No, 10-12 km/h vauhtia voi siinä tripletti tyhjentyä