Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tytölle auto  (Luettu 38974 kertaa)

opelmies jr

  • Vieras
Vs: Tytölle auto
Elikkä paras vaihtoehto o et käyt tyttäres kans tietisikaääree ja pläräätte vaik nettiautoo, ko teinit e arvosta käytettävyyt, taloudellisuut, kestävyyt, huoltokustannuksii, turvallisuut, luistoestoo ja ajovakautuksii vaa NÄYTTÄVYYT ja SUORITUSKYKYY  :-[ riippuu tosi kaveripiirist, et mitä kotteroit nil o  ::)

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Tytölle auto

opelmies jr

  • Vieras
Vs: Tytölle auto
Ny o paha. ehota vaik edellee jotai vastaavaa http://www.nettiauto.com/hyundai/coupe/6950214 nyt ymmärrän tän viestiketju tarpeellisuude  :( :(

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Tytölle auto
Eikä ole, vaan tyttömäisen järkevä valinta...  ;D  Mikä vika tuossa on ellet itse joudu sillä ajamaan....  Ei edes vaaleanpunainen tms  :-X

Vai onko ranskalaisista autoista jo entuudestaan enemmän kuin riittävästi kokemusta varsinkin alla ja moottoritilassa ryömien?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Tytölle auto
Emäntä ny sit ajo sen likan sitikan kotio ja kehu, että hienosti kulkee! Toivottavasti menee jatkossakin, toukokuussa kikotin täyttää 14 vuotta. Mutta loppukäyttäjän valinta eli pääasia, että hän tykkää. Pienelle tytölle pieni auto.
xsara 1.6 ja 187 tkm mittarissa. Katotaan ny kuin tän kans kävi, mun omat autokaupat on menny suht vituiksi, mut muut konekaupat on onnistunu onneksi paremmin (emäntä maksaa ne, autokaupoista kärsin ihan itse. Tietysti koneistakin kun joudun niitä käyttämään ja korjaamaan)

Jakohihna ja vesipumppu vaihtoon, Totalin öljyt vaihteistoon jos manuaaliaski kyseessä ja eikun kovaa ajoa. Kestävä perustekniikka eikä edes huohotin jäädy TU-sarjan moottorista. Kytkinasetelma menee kohta jollei ole jo vaihdettukin noihin kilometreihin. Sitten kun lämmityslaitteen puhallin pyörii vain täysillä niin vaihdat ne kaksi transistoria siellä apukuskin jalkatilassa puhallinmoottorin päässä olevaan säätimeen ja uuden raitisilmasuotimen, joka löytyy siitä vierestä. Toki uudella raitisilmasuotimella ei mene ne transistoritkaan.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Tytölle auto
Mitä jos kääntäs tän asian toisinpäin? Autolle tyttö?
Kai sitä sitä ny joku kylänkolli löytys vävykokelaaksi, sen autolla sais sitte tyttö hurruutella pitkin kylänraittia. Selevää säästyä.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Tytölle auto
 Miten niin kytkinasetelmia, vai mitä ne oli. Saman firman toisella merkillä kymmeniä vuosia ajeltu, yks yli 600tkm alkuperäsellä kytkimellä, pienempi yli 500tkm. Koko rankalaisten aikana 2 kytkinlevyä ja yks koko paketti.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Tytölle auto
Miten niin kytkinasetelmia, vai mitä ne oli. Saman firman toisella merkillä kymmeniä vuosia ajeltu, yks yli 600tkm alkuperäsellä kytkimellä, pienempi yli 500tkm. Koko rankalaisten aikana 2 kytkinlevyä ja yks koko paketti.

Tuppaa menemään juuttunut painelaakeri lautasjousirakenteisesta asetelmasta läpi. Mitä mallia sulla ollut? Mulla meni Peso 405:sta kytkin 220tkm kohdalla juuri tuon asetelmavian takia vaihtoon, Citroen C5 joka mulla on nytkin ajossa 250tkm ajettuna oli saanut samasta syystä uuden kytkimen n. 160tkm kohdalla entisen omistajan aikana, ja monelle muulle käynyt sama, nämä siis bensakoneisia malleja. Tuosta yli 400tkm ajetusta Pösö Partnerista DW8 dieselillä ei ole mitään remonttihistoriatietoja.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Tytölle auto
 406 td 309, lisäksi muutamia muita, varmaan monen merkkisiä kytkimiä vuoskymmenien aikana niissä.

Farmari Arttu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 230
Vs: Tytölle auto
Nainen ja auto, siitä syntyi maatalouskeskustelujen suosituin aihe.
Voisiko tälle huuhaalle perustaa oman pehmustetun pyöreän huoneen.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Tytölle auto
Miten niin kytkinasetelmia, vai mitä ne oli. Saman firman toisella merkillä kymmeniä vuosia ajeltu, yks yli 600tkm alkuperäsellä kytkimellä, pienempi yli 500tkm. Koko rankalaisten aikana 2 kytkinlevyä ja yks koko paketti.

Tuppaa menemään juuttunut painelaakeri lautasjousirakenteisesta asetelmasta läpi. Mitä mallia sulla ollut? Mulla meni Peso 405:sta kytkin 220tkm kohdalla juuri tuon asetelmavian takia vaihtoon, Citroen C5 joka mulla on nytkin ajossa 250tkm ajettuna oli saanut samasta syystä uuden kytkimen n. 160tkm kohdalla entisen omistajan aikana, ja monelle muulle käynyt sama, nämä siis bensakoneisia malleja. Tuosta yli 400tkm ajetusta Pösö Partnerista DW8 dieselillä ei ole mitään remonttihistoriatietoja.
807 pösö vm. 2004 ja kytkinremontti painelaakerin vuoksi kilometreillä 210t (noin, enpä ollutkaan laittanut mittarilukemaa ylös)  :-\
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tytölle auto
Miten niin kytkinasetelmia, vai mitä ne oli. Saman firman toisella merkillä kymmeniä vuosia ajeltu, yks yli 600tkm alkuperäsellä kytkimellä, pienempi yli 500tkm. Koko rankalaisten aikana 2 kytkinlevyä ja yks koko paketti.

Tuppaa menemään juuttunut painelaakeri lautasjousirakenteisesta asetelmasta läpi. Mitä mallia sulla ollut? Mulla meni Peso 405:sta kytkin 220tkm kohdalla juuri tuon asetelmavian takia vaihtoon, Citroen C5 joka mulla on nytkin ajossa 250tkm ajettuna oli saanut samasta syystä uuden kytkimen n. 160tkm kohdalla entisen omistajan aikana, ja monelle muulle käynyt sama, nämä siis bensakoneisia malleja. Tuosta yli 400tkm ajetusta Pösö Partnerista DW8 dieselillä ei ole mitään remonttihistoriatietoja.

Kattoo nettiautosta 307-pököjä samalla padalla niin painelaakeri vaihdettu reilusti ennen 200tkm.


E:

Muuten, Mi16 ja 280tkm, ei puhettakaan kytkinongelmasta. Muuta ongelmaa sitten olikin sen edestä... :-[

Viimeksi muokattu: 05.01.15 - klo:23:00 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Tytölle auto
Ostin vuosi sitten kummitytölle 18-vuotislahjaksi Alfa Romeo 166:n. Kovin tuntuu tyttö olevan iloinen, ettei mitään tyylitöntä kaukoidän kikkaretta tai rumaa saksanseisojaa joudu ohjastamaan.

Itse taas ajattelin, että ensiauton pitää olla iso ja turvallinen, silti käteen sopiva ja siinä pitää olla hyvät, turvalliset ajo-ominaisuudet. Sehän se tärkeintä.

Ja miten sitten tuo luotettavuspuoli? No sehän on tarkeätä myös, ettei neidin matka katkea tai jää kokonaan tekemättä. Hyvinhän tuo on nyt vuoden päivät pelannut. Ja miksei olisi. Itse voin kuuden Alfan kokemuksella sanoa, että kyseisen merkin vioista tuntuu eniten olevan kokemusta niillä, joilla ei ole ikinä Alfaa ollutkaan.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Tytölle auto
Suurin osa noista ongelmista johtunee comfort boxin kastumisesta. Jalkotilaan pääsee vettä kun tulipellin kaukalo tulvii. Syynä vedenpoistoreikien tukkeutuminen.

Eihän nää toki ole ongelmattomia, sitävasiten on vcds diagnostiikkapiuha tilauksessa   ;)
Joo varmaankin siellä on vettä. Mutta menisiitä kellojousta anturi itse ilma pussia jne. Keskuslukon johtosarja kypsy ihan savunkanssa :-[ Mutta liikkuu kuitenkin ja on paras kottero minkä olen omistanut. Joten ajatteleppa kuinkakivaa oli esim bimmereidenkanssa :-[

Älä edes sano  :o

Kaverillla E39 Bimmeri automaattilaatikolla ja V8 koneella. Nyt auto on telakalla kun jakoketjunkiristimet tais mennä säleiksi. Remppa on sellainen että ei kannata ihan kotikoivun alla käydä purkaamaan. Ihteänikin välillä kylmää tuon pirssin ylläpitokulut, vaikka vaan seuraan sivusta sen pitoa.

Veljellä on kakkosautona E46 bemari jollain 1,8 bensakoneella tjsp. evvk. Mut siihenkin, reilut 100 tkm ajettuun autoon piti vaihtaa uusi raidetanko kun entinen kävi tihimään. Tonnin remppa piti olla, mutta korjaamolla olivat vielä diagnosoineet tuon jakoketjunkiristimen+siihen liittyvien rojujen ja suorasyttypuolien vaihtotarpeen ja kaks touhutonniahan siihen autoon sitten meni. Halapoja nämä ketjukoneet kun ei tarvi hihnoja vaihdella  ;D

Noita passatteja ja sensukuisia on niin rutosti liikenteessä, että pitänee ihan vakavasti miettiä varaosa-auton hankintaa jos sattuu kevyesti kolhittu tai muuten sopiva yksilö tulemaan vastaan. Muutamalla satasella voi saada tuhansien eurojen arvosta varaosaa käytettäväksi ja myytäväksi.

Saksalaisten laatu on sitä mitä se on eli aika potaskaa nykyään.

Juu kyl sassin puheet on melkoista potaskaa nykyään.

Pari litrasissa ee neljäkutosissa on toi jakoremppa ihan normaalia ennakoivaa huoltoa... ;D  Koko remppa ketjuineen ja rattaineen sekä uusi kiristin maksaa 1000euroa töiden kanssa.

Ensiapuna kannattaa vanos-rempan yhteydessä laittaa uusi kiristin, sillä selviää hetken eteenpäin, maksaa about 40-50euroo.

BMW:llä on samaa jakoketju ongelmaa myös E60-sarjan pari litrasissa diiseleissä. Kuten myös Mesen kaikissa 1.8litrasissa kompuramalleissa. Jakoketjun keskimääräne elinkaari em. peleissä on 150-200tkm. ;D
Mun bimmerit on ollu kaikki 6mukisia. Kaksi hihnakonetta ja yksi ketjukone. Oliaika lyhyt hihnanvaihtoväli noissa :-[ Ketju mosas olikin sitte omat murheensa. Sitten ollu vielä liiankin läheisesssä kosketuksessa e39 kanssa 6syl. Nuo omathan ei sillain ollu kauheen vakioita koneeltaan joten en siihen koneen ja lootan/perän kestoon ota kantaa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Tytölle auto
Saab 9-3, tai 9-5. Huollettuna isoa km-lukemaa ei kannata säikähtää, ja saa turvallisen ja hyväajoisen laatupelin.