Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty  (Luettu 19350 kertaa)

leksa

Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
Huoltomiehille ympäri suomea olen soitellut useasti. Jotenkin vain on tympässyt pyytää huoltomies paikalle toteamaan sama kuin minkä voin itse todeta ja sitten jos vika on ollut joku tosi simppeli ni niitä oon yrittäny kartoittaa. On sekin tullut koettua että huoltomies tulee ensin pitkän matkan takaa ja kokeilee muutaman nippelin ja toteaa että vika on niissä. Lähtee pois, tilaa osat, tulee takaisin asentamaan ja oho...vika ei ollukkaan niissä, lähtee pois, tulee taas uudemman kerran asentamaan ja saa ehkä vian korjattua. Ni nyt jos oon yrittäny eliminoida mahd. monta ns. helppoa vikaa pois, ni toivon saavani jotain hyötyä....noh perseelleenhä se on kuitenkin mennyt tää analysointa ja mitään hyödyllistä ei oo saatu aikaiseksi.

Suuttimen putkelta ei kovin rajulla paineella ainetta tullut, vähän kostutti/valutti mutta ei mitään riemukasta suihkua työntänyt vaikka putki melko löysällä.

Polttoaine on käsittääkseni ollut kuranttia, oletan näin/toivon näin, koska samoista säiliöistä on tankattu toista traktoria ja pienkuormaajaa myös kokoajan.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
no helkkari. jos en väärin muista, niin kerran tuollainen on/off tyyppinen vika löytyi sieltä penkin takaa sähkökeskukselta. joku maadoitusjohto löysällä.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
Tarkista onko siinä nyt ja aikaisemmin ollut oikean mallinen polttoaineensuodatin. Siihen suodatinjalkaan saa laitettua myös sen roskanerottimen, mikä ei riitä suodattamaan epäpuhtauksia, mitä puhtaassakin polttoaineessa on aina.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
Huoltomiehille ympäri suomea olen soitellut useasti. Jotenkin vain on tympässyt pyytää huoltomies paikalle toteamaan sama kuin minkä voin itse todeta ja sitten jos vika on ollut joku tosi simppeli ni niitä oon yrittäny kartoittaa. On sekin tullut koettua että huoltomies tulee ensin pitkän matkan takaa ja kokeilee muutaman nippelin ja toteaa että vika on niissä. Lähtee pois, tilaa osat, tulee takaisin asentamaan ja oho...vika ei ollukkaan niissä, lähtee pois, tulee taas uudemman kerran asentamaan ja saa ehkä vian korjattua. Ni nyt jos oon yrittäny eliminoida mahd. monta ns. helppoa vikaa pois, ni toivon saavani jotain hyötyä....noh perseelleenhä se on kuitenkin mennyt tää analysointa ja mitään hyödyllistä ei oo saatu aikaiseksi.

Suuttimen putkelta ei kovin rajulla paineella ainetta tullut, vähän kostutti/valutti mutta ei mitään riemukasta suihkua työntänyt vaikka putki melko löysällä.

Polttoaine on käsittääkseni ollut kuranttia, oletan näin/toivon näin, koska samoista säiliöistä on tankattu toista traktoria ja pienkuormaajaa myös kokoajan.
Kattoppa tuo juttu 6620 käynnistymisestä.
Nuo vuotavat imuputket alko oireilla ensin vajaalla tankilla.

leksa

Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
Ennakkotiedoista poiketen se kone ei käy jos syöttöpumpun päällä olevasta"kaasun säätimestä" nyppästään johto irti tai jos liitin on rikki. Se ei käy edes tyhjäkäyntiä jos tuoöiitos ei pelaa. Nyt taidettii selvitä liittimen korjauksella kuitenkin.

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
No mikä se vika lopulta oli? Selvisitkö liittimellä?

leksa

Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
selvisi pelkällä liittimellä. Nyt toimii taas normaalisti.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7117
  • karkki vai keppana?
Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
selvisi pelkällä liittimellä. Nyt toimii taas normaalisti.
Mikä sen liittimen tuhoaa?
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
itelä tossa nyyssä hölmö häikkä!   eilen öölihuollossa jossa sitten vaihettu löpösuotimetkin.   nyt kun laittaa käyntiin niin alkaa piipittään ja mittariin ilmestyy tankin loko ja roskasuotimessa ollu pikkasen töhnää.    aiemmin ei ole mitään näyttäny kuin vain just tuon suotimien vaihdon jälkeen.   mikä hitto tossa mahtaa olla syynä?     asewntaja nyt luulis osaavan laittaa suotimet oikein.    vaihtoväli ollu noi 1200 tuntia..   eli riittävästi.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
ilmavaivaa? tiivisteet vanhat, väärin, kaks päällekkäin?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
ei noissa ole enää irtotiivisteitä, patruunat on kasattu valmiiksi ja vain letkuilla tuo karkiaputsari ja hieno on omalla pajonetillaan.   hiton kalliita etovärkitkin!                                 ööliputsariksi tuli nyt isompi tilavuuksinen ja helvempi malli isommista malleista.                saa nähä parantaako hydepumpun toimintaa kylmänä.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
ei noissa ole enää irtotiivisteitä, patruunat on kasattu valmiiksi ja vain letkuilla tuo karkiaputsari ja hieno on omalla pajonetillaan.   hiton kalliita etovärkitkin!                                 ööliputsariksi tuli nyt isompi tilavuuksinen ja helvempi malli isommista malleista.                saa nähä parantaako hydepumpun toimintaa kylmänä.

niistä juuri niitä vanahoja tiivisteitä jääkin sinne...
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

führer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
Toivotan voimia ja jaksamista via dolorosallenne jota joudutte JD:n kanssa taistelemaan. :-[

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
Toivotan voimia ja jaksamista via dolorosallenne jota joudutte JD:n kanssa taistelemaan. :-[
Voimia täältäkin ja herran siunausta että pääsisitte niistä eroon. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

härski 77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: JD 6610 starttaa mutta ei käynnisty
Siis käsittääkseni sähköinen kaasupoljin, ainaki siihe syöttöpumpun päällä olevaan mötkäleeseen tulee vaan 2 johtoa, eikä mitää mekaanista. Mikä anturi kampiakselilla?

Koneessa on noin 7700h tuntia. Sen vapaan tunnistimenhan voi ilmeisesti ohittaa hyppylangalla jos haluu testata onko vika siinä osassa.
tere. anturi (jakopäässä musta tatti) jos poljinpotikka (käytä johot irti vas jalan alla)   pumpun askelmoottori aina tyhjäkäynnillä ei vaan ota kierroksia,, oon veikannu kampiakseli anturia ja siinä pysyn. jos poljin ja käsikaasu potikka irti pitäs käydä tyhjäkäynti ja empä muista tarkemmmin pitikö noiden  läpi virta mennä no huomena joku tietää...

tere. tänään teoriaa testailin nin ainakin tuo meitin 6420 käy potikat irti, ja sen takia testit jatkuvat kun tänään pakkasella talvitien teossa alko jalkakaasu katoamaan  ja samalla käynti alkoi heijata joten crc.tä potikkaan ja sen jälkeen taas toimi mutta uus potikka varmaan tilattava.
jd6920s jd6920jd6820 nu4dm db990 fh130sr2065*2 v860 tj1270b yms romua...