Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford henkilöautot  (Luettu 10153 kertaa)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Ford henkilöautot
Minkälaisia ikäluokaltaan alle kymmenvuotiaat Fordin autot on?
Lähinnä mielessä ollut Focus/Mondeo farmarimallisena.
Tyyppivikoja? Muuta yleistä?

Fordit on mulle vähän outo alue, jäi semmoinen kammo ammattikouluajoilta, ehkäpä ne olisi teknisesti kehittynyt parempaan suuntaan?

Niin ja se autokuume on iskenyt vaimoon eli mitään testosteronihirvityksiä kuten tuolla roadmanin ketjussa on ihan turha tarjota.  :P

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8355
Vs: Ford henkilöautot
Osta välikoppa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Jumi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 194
  • Roses are red and Tractors are Blue
Vs: Ford henkilöautot
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.

Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19959
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford henkilöautot
Mondeo 2001-2002 TDDI diesel farmari tuli taloon joku aika sitten, kakkosautoksi.
Vähän miinuksia ja plussia:
- iso kääntösäde ja suuret ulkomitat parkkipaikoilla
- viisivaihteisessa kaupunkiajoon soveltumattomat vaihdevälitykset
- pienillä kierroksilla väännötön (osasyy ylempään)
- vaihteensiirto nahkea ja jotenkin vastustelee
- peilit pienentävät, vääristävät, ja on vaikea peruuttaa peräkärryä
- lämpiää melko hitaasti
- raskas kytkinpoljin, alkaa ruuhkassa vetää suonta herkästi
- kulutus on aika tarkkaan 6.5 - 6.8 l/100 km , kelistä riippumatta
+ käynnistyy kylmässä, jopa alle -30
+ lämmityslaite kirkastaa ikkunat hyvin ja on lämminkin
+ ilmastointi toimii hyvin
+ tuulilasin vastuslämmitys on aivan yliveto
+ penkin sähköinen korkeudensäätö muiden lisäksi, istuminen ei rasita kun penkin saa säädetyksi
+ vetää mukavasti 1800 kg jarrullista perävaunua
+ tehokkaat ajovalot ja maailman helpoin polttimoiden vaihto
+ sisätilat tilavat ja tavaratila jo vähän yletön, farmarissa
+ ajaminen on vakaata, ei ole sivutuulelle herkkä
+ Ghia-versiossa onkin sitten automaatti-ilmastoinnit ja paljon kaikkea

Sitten vikoja, nyt on jotakin 360000 itse ajanut 60000
- takajarrujen käsijarrumekanismi kiertyvine jarrusylintereineen, jumittaa herkästi
  sama tuote tekee ikääntyneenä ihan samaa jumitusta Audeissa ja Folkkareissa.
- ns. koiranluut väljistyvät nopeaan tahtiin, alkaa kuulua semmoista napsumista kuopissa
- kollegalla hajosi Garret/Lucas ahtopainesäädinmoottori, vaihtotyö ei kummoinen, mutta auton tehot häviävät ja vikavalo syttyy
  ostin itselleni varalle yhden.
- herkkä kesälaadun pakkasjähmettymiselle, olisiko ajoviimassa suodatin sopivasti. Hakeutunut prodiesel mittarille jo syksystä.
- maalivikoja, ovien ja takaluukun alareunat rapeat, mutta eipäs se ajoa haittaa.

Osia saa mukavasti tarvikeliikkeistä, ja tekniikaltaan yksinkertainen moottori, ketjukäyttöinen jakopääkin.
Tarjontaa käytettyjen tarhoilla on paljon, myyntitykkien ja työsuhdeautoilijoiden suosikki ennen Oktaviaa.
Paljon ei pidä maksaa, eikä tarvitsekaan.

-SS-

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Ford henkilöautot
Kaverilla ollut useita 2000 luvun Mondeoita ja Focuksia bensoina ja dieseleinä. Seuraavassa muutamia huomioita niistä.

+ edullisia hankkia ollakseen suhteellisen uusia ja turvallisia autoja
+ osia löytyy hyvin eikä tuhottoman kalliita
+ ajolleen ihan hyviä, näissä 2000 luvun fordeissa varsinkin ohjaus on tarkka ja tunnokas
+ peruskoneet suht taloudellisia

- rakenteeltaan typerät vetonivelet ja joissain malleissa heikot etupään tukivarret.
- ruoste, melko uudetkin voivat olla hurjan näköisiä kun koripelleissä on reikiä. Myös ikkunalistat ym. ruostuvat sisältäpäin
- ainakin Focuksen dieseleissä pumppu ja kampikoneistovikoja
- pikkuvikoja pahimmillaan raivostuttavan paljon, toisaalta taas osa autoista suorastaan huippuyksilöitä

Takajarrusatuloiden vikaantumisen voi välttää lisäämällä käsijarrun käyttövivun luo rasvanipat. ittellä Audissa nuo "pahamaineiset" satulat ja kymmeneen vuoteen en ole tehnyt niille muuta kuin joskus ruutannut hieman rasvaa käyttövivun voiteluksi. Toki uudet satulat eivät ole tappokalliita, mutta minusta se vaihto on turhaa työtä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Ford henkilöautot
Meillä S-max vm.2010. Ajettu 140tkm, iskarit meni juuri vaihtoon, ei kiusallisia pikkuvikoja tässä yksilössä.

Yksi isompi vika oli takuuajan jälkeen. Öljyt ja jäähdytysnesteet sekoittuivat keskenään :o  Maahantuoja otti homman kokonaan piikkiinsä, kun ensin ymmärsin ohittaa paikallisen huoltoliikkeen neuvotteluissa.
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ford henkilöautot
1.6 vapari bensa ainakin helevatan hengetön, syö paljon (7,4l/100km), pakki ei tahdo mennä päälle, kylmän oloinen talvella (lämpö ei jakaudu tasaisesti autoon ja jää "leijumaan" kuten esim. Saabissa, joka aiheuttaa kylmän vaikutelman) ja meluinen sisälle.

Plussana sitten; todennäköisesti et tapa itseäsi ohittaessa, sitä tuolla ei nimittäin mielellään tee, tuulilasin sulatusvastus, ohjattavuus, koko ja suht. Hyvät etupenkit.

Nuo siis -10 vm farmari focuksessa. Varmaan ihan hyvä auto, kunhan ottaa vaan 2l motilla

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Ford henkilöautot
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.

Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.

Mitä ne muut on?

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Ford henkilöautot
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.

Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.

Mitä ne muut on?

Peugeot 406.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Vs: Ford henkilöautot
 Ensimmäinen autoni oli Ford Thames .Pakettiauto jossa kovat takaistuimet . Maksoi 3000 markkaa.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Ford henkilöautot
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.

Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.

Mitä ne muut on?

Peugeot 406.

Passat 3bg.

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Ford henkilöautot
Mulla on peltoautona eskortti 89 mallinen joka lähti päivällä taaskin käyntiin kuin palmun alta. Viikon oli seissyt ja 15 pakkasta.  Piti sillä sitten käydä lenkki heittämässä järven jäällä kun on siihen aivan sopiva peli  :)

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Ford henkilöautot
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.

Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.

Mitä ne muut on?

Peugeot 406.

Passat 3bg.

Entäs Touran? Aina mulla on ollu toyota, mut erinäisten sattumien johdosta joutuu kai vaihtamaan merkkiä ::)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Ford henkilöautot

Passat 3bg.

Entäs Touran? Aina mulla on ollu toyota, mut erinäisten sattumien johdosta joutuu kai vaihtamaan merkkiä ::)

Ei mitään hajua. Kai siihen saa penkkejä kolmeenki riviin? En oo mikkään volkkarimies, tälläki hetkellä meijän perhe etenee volsulla ja mitsulla. Molemmat tietysti nelivetoja. On mullaki ollu tojotia mutta niisä on ollu kaikisa maavaraa yli 30cm ja penkkejä alle 3... ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Ford henkilöautot
Meillä on ollut mondeot vm-98, -04, -07 ja nyt ajossa keväällä vaihdettu-14.
kaikki bensakoneella ja farmareita. Remontit on jääny lämppärin puhaltimen vastukseen -98, yhteen etuiskariin joka vuoti.-03 ja yhden kerran on takajarrut jouduttu herkistelemään -07. Ajettu 20-22 tkm/vuosi ja huollettu kerta vuoteen paikallissa huollossa. itte ei ole rassailtu.
Oon ollu tosi tyytyväinen,iso auto, hyvä ajaa ja aina on menty kun on tarvinnu.

Ps.oli muuten niitä harvoja autoja johon sai kolme turvaistuinta sopimaan takapenkille.

Mitä ne muut on?

Peugeot 406.

Passat 3bg.

Entäs Touran? Aina mulla on ollu toyota, mut erinäisten sattumien johdosta joutuu kai vaihtamaan merkkiä ::)
Kunhan et DSG:llä osta...