Pihassa vuoden vanha hiluksi, ajettu 30 000 km, täysi murheeton tähän asti niinku pitääki noilla kilometreillä. Ekalla hiluksilla ajoin 500 000,toisella 280 000 ennenkuin ostin tämän.
Noin kolme vuotta sitten syksyllä marjoja etsiskellyt eläkeläisherra oli parkissa tien reunassa,vilkku oikealle. Juuri kun olin ohittamassa mese kääntyikin vasemalla olevaa liittymää kohti suoraan eteen. Ei auttanu jarrutus,hiluksin oikea etukulma kohtasi mesen vasemman etukulman. Seuraus : hiluksiin vaihdettin tyhjäksi mennyt BF Goodrich ja ajettiin kotiin,mese mallia 2010 hinausauton lavalla lunastukseen
.
Vastapuolen vakuutusyhtiö tietenkin vaati minunkin autoni tarkastettavaksi ja koska tarvitsen autoa joka päivä, tajosivat sijaisautoksi amarokin. Volsu oli aivan uusi,mittarissa hakiessani 680 km. Sen kahden viikon aikana mitä amarokki meillä oli,ei syntyny rakkaussuhdetta. Olihan siinä voimaa vaikka muille jakaa,kyllä pääsi rekan ohi aivan eri matkalla ku 2001 hiluksilla......
Mutta mutta....ehdottomasti ärsyttävin ominaisuus oli aivan käsittämätön kytkin/onneton liikkeellelähtömomentti. Ei jumankauta,että diisseliautolle pitää tarjota kaasua lähdössa kuin litraselle bensapirssille ettei sammu pätkähdä, siis tyhjä auto eikä mitään perässä. Emännälle kun se teki temput eli sammu risteyksessä kolmannen kerran emäntä totes että jos joskus otat tämmösen hän ottaa eron....
kaikilla meillä olleilla hilukseilla on voinut lähtee vaikka kakkosella,vähän ehkä tärähtää mutta ei sammu.
Niin ja niihin edellisiinkään ei availtu kytkintä kertaakaan,ei edes siihen puol miljoonaa ajettuun.