Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hannes-huuma  (Luettu 3474 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Hannes-huuma
on se muuten hauska kuinka sale sai ison julkisuuden sotiemme veteraaneille.      ei varmasti arvannu milasen pallon tuuppas liikkeelle.  toisaalta on se kiva kun kansa saa nähdä millaisia pienyrittäjiä elää etelä-savossa.
                 saisi siinä sepekin pikkasen katella peiliä ja todeta että kaikkeen nillitykseen ei ihan tarvetta, nykysuomessakaan.                              sentäs Hannes nähnyt jo piiiitkän elonsa aikana monenlaista.           ja millisen kehityksen onkaan saanut nähdä tuona aikana.   kun vielä järki leikkaa noin terävästi niin moni asia varmasti huomattu viime vuosinakin.                            tänä päivänä tuollaisia ikikantoja saisi olla esillä enemmänkin, noiden turehempien julkkujen tilalla.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Hannes-huuma
on se muuten hauska kuinka sale sai ison julkisuuden sotiemme veteraaneille.      ei varmasti arvannu milasen pallon tuuppas liikkeelle.  toisaalta on se kiva kun kansa saa nähdä millaisia pienyrittäjiä elää etelä-savossa.
                 saisi siinä sepekin pikkasen katella peiliä ja todeta että kaikkeen nillitykseen ei ihan tarvetta, nykysuomessakaan.                              sentäs Hannes nähnyt jo piiiitkän elonsa aikana monenlaista.           ja millisen kehityksen onkaan saanut nähdä tuona aikana.   kun vielä järki leikkaa noin terävästi niin moni asia varmasti huomattu viime vuosinakin.                            tänä päivänä tuollaisia ikikantoja saisi olla esillä enemmänkin, noiden turehempien julkkujen tilalla.

  Hannes on järki mies. On täysin meikäläisen linjoilla. Että elä ala. :D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Hannes-huuma
enpä ole mitään kepuvihaa kuullu häneltä, toisin kuin sulta.             eikä mitään tuki-itkua levitelly.             eli elä ite ala mulle......

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Hannes-huuma
enpä ole mitään kepuvihaa kuullu häneltä, toisin kuin sulta.             eikä mitään tuki-itkua levitelly.             eli elä ite ala mulle......

  Mulla mitään tuki-itkua. Kerro vaan miksi yksi tuotannonala ja alue pitää olla muita parempi.

  No nyt onneksi viimeisen eduskuntapäätöksen jälkeen tää ala saa jättää hyvästit pokotetukiloille.

  Katos kun jos ei oo pakotteis mukana, niin ei tarvii tukijakaan.  ;D

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Hannes-huuma
http://areena.yle.fi/tv/2291805

  Kohdasta 2.50.

  Hannes on syntynyt samana vuonna kuin isäni. Minun isä ollut haudassa muutaman vuoden. Kyllä minulle nuo Hanneksen tarinat ovat tuttuja. Pappani oli kyläsuutari. Kiersi kartanoissa tekemässä kenkiä ,rukkasia. Tämä työhän loppui, kun tehtaat rupes tekemään nuo työt. Käytännössä jo 20 luvulla. Pappa eli perheensä kanssa (7 veljestä ja tyttö) kartanoiden mökissä vuokralla. Ei siis ollut torppari joka olisi voinut liunastaa torpan. Silloin vielä heinää niitettiin viikatteella. Aamu kuudelta piti olla viikate terävänä kartanon pihassa. 30 luvulla pappa osti pienen mökin. Kuoli talvisota talvena risupölkyn viereen.
 Isäni eli siinä mökissä. Taloksi ei voi nykypäivänä kutsua. Pärjäs koska politiikka oli sellainen, että pieni oli kaunista. Mitään en ole käytännössä perinyt. Se mökkikin ,vaikka on omistuksessani, on kahdesti maksettu. Olen sukuni ensimmäinen ja kyläni viimeinen viljelijä. Kun sammutan valot, niin se on siinä.  ;D
 

Köntys

  • Vieras
Vs: Hannes-huuma
http://areena.yle.fi/tv/2291805

  Kohdasta 2.50.

  Hannes on syntynyt samana vuonna kuin isäni. Minun isä ollut haudassa muutaman vuoden. Kyllä minulle nuo Hanneksen tarinat ovat tuttuja. Pappani oli kyläsuutari. Kiersi kartanoissa tekemässä kenkiä ,rukkasia. Tämä työhän loppui, kun tehtaat rupes tekemään nuo työt. Käytännössä jo 20 luvulla. Pappa eli perheensä kanssa (7 sepedeusta ja vesityttö) kartanoiden mökissä vuokralla. Ei siis ollut torppari joka olisi voinut liunastaa torpan. Silloin vielä heinää niitettiin viikatteella. Aamu kuudelta piti olla viikate terävänä kartanon pihassa. 30 luvulla pappa osti pienen mökin. Kuoli talvisota talvena risupölkyn viereen.
 Isäni eli siinä mökissä. Taloksi ei voi nykypäivänä kutsua. Pärjäs koska politiikka oli sellainen, että pieni oli kaunista. Mitään en ole käytännössä perinyt. Se mökkikin ,vaikka on omistuksessani, on kahdesti maksettu. Olen sukuni ensimmäinen ja kyläni viimeinen tyrninviljelijä. Kun sammutan valot, niin se on siinä.  ;D
 

 ;D ;D ;D

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Hannes-huuma
enpä ole mitään kepuvihaa kuullu häneltä, toisin kuin sulta.             eikä mitään tuki-itkua levitelly.             eli elä ite ala mulle......

 Mä tiedän tästä kepuvihasta pikkasen enemmän kuin luuletkaan.

  Kaksi kepulaista kunnanjohtajaa kirjoittivat Facebookissa, että Sofi Oksanen järjesti julkisuustempun tanssiessaan Hanneksen kanssa.  ;D

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Hannes-huuma
enpä ole mitään kepuvihaa kuullu häneltä, toisin kuin sulta.             eikä mitään tuki-itkua levitelly.             eli elä ite ala mulle......

  Mulla mitään tuki-itkua. Kerro vaan miksi yksi tuotannonala ja alue pitää olla muita parempi.

  No nyt onneksi viimeisen eduskuntapäätöksen jälkeen tää ala saa jättää hyvästit pokotetukiloille.

  Katos kun jos ei oo pakotteis mukana, niin ei tarvii tukijakaan.  ;D

voe voe tuas tätä katteuvven miäree.  ;D ;D ;D

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Hannes-huuma
Hauska veikko ja järkimies, ei ole masentunut vuosien varrella  ;D
Taitaa olla vähän lappalaisen geenejä  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Hannes-huuma
Hauska veikko ja järkimies, ei ole masentunut vuosien varrella  ;D
Taitaa olla vähän lappalaisen geenejä  8)

Oletan että edelleen puhutaan tästä Hanneksesta eikä spetznazeuksesta ?  ;D


A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hannes-huuma
Kyllä tämä Hannes-ilmiö on tervetullut linnanjuhlien jälkipuintiin. Ennen sitä on räävitty jonkun töpeksimisiä ja lusikkaa kahvikupissa viikkotolkulla. Nyt on sentäs vaahdottua asiasta. :D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26119
  • vastustan
Vs: Hannes-huuma
Kyllä tämä Hannes-ilmiö on tervetullut linnanjuhlien jälkipuintiin. Ennen sitä on räävitty jonkun töpeksimisiä ja lusikkaa kahvikupissa viikkotolkulla. Nyt on sentäs vaahdottua asiasta. :D
kuka löytäs sen pilakuvan jossa sauli ja jenni on kuoleman väsyneen näkösiä paksuine silmäpusseineen linnan juhlien salissa ja kuiskuttaa adjudantille jotta hannes pitäs saada pois tanssilattialta ja lähtemään kotia että päästäs nukkumaan :D :D :D :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Hannes-huuma
http://areena.yle.fi/tv/2291805

  Kohdasta 2.50.

  Hannes on syntynyt samana vuonna kuin isäni. Minun isä ollut haudassa muutaman vuoden. Kyllä minulle nuo Hanneksen tarinat ovat tuttuja. Pappani oli kyläsuutari. Kiersi kartanoissa tekemässä kenkiä ,rukkasia. Tämä työhän loppui, kun tehtaat rupes tekemään nuo työt. Käytännössä jo 20 luvulla. Pappa eli perheensä kanssa (7 sepedeusta ja vesityttö) kartanoiden mökissä vuokralla. Ei siis ollut torppari joka olisi voinut liunastaa torpan. Silloin vielä heinää niitettiin viikatteella. Aamu kuudelta piti olla viikate terävänä kartanon pihassa. 30 luvulla pappa osti pienen mökin. Kuoli talvisota talvena risupölkyn viereen.
 Isäni eli siinä mökissä. Taloksi ei voi nykypäivänä kutsua. Pärjäs koska politiikka oli sellainen, että pieni oli kaunista. Mitään en ole käytännössä perinyt. Se mökkikin ,vaikka on omistuksessani, on kahdesti maksettu. Olen sukuni ensimmäinen ja kyläni viimeinen tyrninviljelijä. Kun sammutan valot, niin se on siinä.  ;D
 

 ;D ;D ;D

  Onkohan köntyksellä edes lupaa, tuon kuvan käyttämiseen.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Hannes-huuma
Hauska veikko ja järkimies, ei ole masentunut vuosien varrella  ;D
Taitaa olla vähän lappalaisen geenejä  8)

Oletan että edelleen puhutaan tästä Hanneksesta eikä spetznazeuksesta ?  ;D

  Kyllä Sepeteus on mainittu ensimmäisessä vietissä.  ;D  Että jatketaan entiseen malliin.  ;D

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Hannes-huuma
http://areena.yle.fi/tv/2291805

  Kohdasta 2.50.

  Hannes on syntynyt samana vuonna kuin isäni. Minun isä ollut haudassa muutaman vuoden. Kyllä minulle nuo Hanneksen tarinat ovat tuttuja. Pappani oli kyläsuutari. Kiersi kartanoissa tekemässä kenkiä ,rukkasia. Tämä työhän loppui, kun tehtaat rupes tekemään nuo työt. Käytännössä jo 20 luvulla. Pappa eli perheensä kanssa (7 sepedeusta ja vesityttö) kartanoiden mökissä vuokralla. Ei siis ollut torppari joka olisi voinut liunastaa torpan. Silloin vielä heinää niitettiin viikatteella. Aamu kuudelta piti olla viikate terävänä kartanon pihassa. 30 luvulla pappa osti pienen mökin. Kuoli talvisota talvena risupölkyn viereen.
 Isäni eli siinä mökissä. Taloksi ei voi nykypäivänä kutsua. Pärjäs koska politiikka oli sellainen, että pieni oli kaunista. Mitään en ole käytännössä perinyt. Se mökkikin ,vaikka on omistuksessani, on kahdesti maksettu. Olen sukuni ensimmäinen ja kyläni viimeinen tyrninviljelijä. Kun sammutan valot, niin se on siinä.  ;D
 

 ;D ;D ;D

Köntykselä näköhjän pukkaa osumaa tuola ylempänä...     ;)  :D  ;D  ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."