onhan rengasmerkillä ihan älytön ero! tuo tm900 trelleborgi on ihan paska.
eilinen keli oli +2 astetta lämmintä ja lumi/räntä sadetta, 5cm jäi märkää lunta maahan. piti fendtti jättää mäen päälle odottelemaan että kävin 8950 Valtralla sorittamassa mäen, ei ollu mitään ongelmaa pidon kanssa dneproshinan 710 renkailla. trellebori 2700h ajettu ja dneproshinat 8000h ajettu.
----------
et kai ollu tosissasi tuon ketjukommentin kanssa? ne ei ole vaihtoehto. ketjut kyllä hommaan, mutta vain kevytketjut etupyöriin ja jumitilannetta varten. tiellä ei ketjuilla pysty ajamaan. ketjuista en sen enemmpää tarvi kommenttia. nyt kiinnostaa rengasmerkkien talvipito ja nimenomaan tässä 710/70x42 kokoluokassa.
Mä en osaa tehdä viisaaksi rengaspidoissa kun mielestäni se ei ole hirveän olellinen asia. Muut asiat vaikuttaa niin valtavasti renkaan valintaan että sen pito on toissijainen. Itsellä contit takana ripakuvioisina ja kovapalaiset allianssit edessä. Tällä haettiin kulutuskestävyyttä ja kantavuutta etupyöriin kun ei normirenkaat kestäny ek käyttöä. Nastoilla sitten järjestetään talvipitoa ja kyllä ketjut on ihan tosiasiaa kun mennään hankaliin paikkoihin ja paikat on liukkaat ja painoa paljon.
Mun mielestä olisi asiaa saada lakimuutos että paripyörinä sallittaisi nastapyörät ympäri vuoden. Helpottaisi monien rengaskuvioita.
Itte siis hakisin palapyörät eteen ja normikiekot taakse. Merkeillä ei niin väliä kunhan koot sopii ja etupyörät ei sitten saa jarruttaa lainkaan.