Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 30.5/32 renkaat  (Luettu 20068 kertaa)

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: 30.5/32 renkaat

Toki tulee, mutta eikös se ole parempi että se tulee vanteen alapuolelle kuin ulkopuolelle?
E: niin ja tuossa vähän ylempänä vasta kehuttiin että ei ne renkaat mihinkään painu.
En usko että tuollainen rengas olisi missään tilanteessa vastaavaa isovanteista parempi muuten kuin hinnaltaan.

Huh huh!  ;D Usko ihan mitä haluat, mutta  oletko ajanut metriäkään näillä renkailla? Oletko edes nähnyt niitä ns livenä?

Kuka on väittänyt että ne olisi parempia kuin muut? Eikös kaikki "ryssä-rengas-omistajat" ole sanoneet että niillä kelpaa ajella, piste?

Ps. Usko on vaarallinen asia... tieto on pal parempi.   ;D

Viimeksi muokattu: 30.11.14 - klo:19:09 kirjoittanut cowboy_

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: 30.5/32 renkaat

jos rengas painuu luttuun eikö siihen sillon tule lisää kantopintaa. myös pituussuunnassa??
Toki tulee, mutta eikös se ole parempi että se tulee vanteen alapuolelle kuin ulkopuolelle?
E: niin ja tuossa vähän ylempänä vasta kehuttiin että ei ne renkaat mihinkään painu.
En usko että tuollainen rengas olisi missään tilanteessa vastaavaa isovanteista parempi muuten kuin hinnaltaan.

Kysy isulta?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: 30.5/32 renkaat

Toki tulee, mutta eikös se ole parempi että se tulee vanteen alapuolelle kuin ulkopuolelle?
E: niin ja tuossa vähän ylempänä vasta kehuttiin että ei ne renkaat mihinkään painu.
En usko että tuollainen rengas olisi missään tilanteessa vastaavaa isovanteista parempi muuten kuin hinnaltaan.

Huh huh!  ;D Usko ihan mitä haluat, mutta  oletko ajanut metriäkään näillä renkailla? Oletko edes nähnyt niitä ns livenä?

Kuka on väittänyt että ne olisi parempia kuin muut? Eikös kaikki "ryssä-rengas-omistajat" ole sanoneet että niillä kelpaa ajella, piste?

Ps. Usko on vaarallinen asia... tieto on pal parempi.   ;D
En ole ajanut. Onko luetunymmärtämisessäsi jotain vikaa, kun jo ensimmäisessä viestissäni tässä ketjussa sanoin että tuollaisia näkee joskus vanhoissa fiiateissa turvesoilla? Olenkohan silloin nähnyt niitä?

Sehän mulla kiinnostikin että miksi ostaa tuollaiset kun voi ostaa ne 650 38" ja siihenkin oli vaikea saada vastaukseksi se että ne ovat halvempia (joka oli ilmeisen vaikeaa kertoa kellään suoraan).
E: Ja niin, itse en tosiaan seuraa oikeastaan ollenkaan jotain renkaiden (varsinkaan käytettyjen) markkinoita niin enpä tuosta hintapoliitiikastakaan tiennyt.

Taisi vaan tuo järkeä sana osua pariinkin herkkään maajussin mieleen taas kerran ::)

Viimeksi muokattu: 30.11.14 - klo:19:45 kirjoittanut JD6630

SKM

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2041
  • Sir Loimaa, savinenseudun (r)kunkku
Vs: 30.5/32 renkaat
Onkos väellä kokemuksia tuollaisista renkaista tais olla dneproshinat?  Pompottaako kuinka tiellä? Saako muuten tuon kokoiseen jottai 20.8/38 tai vastaavaa paripyörää rinnalle?

Pakkasella ne pompottaa ensimmäiset puol tuntia.

Sun jossain museovehkeessäs on tollaset vai? ;D
Vuokrapienviljelijän unelma Loimaalla: 70-lukulaiset veljekset Simulta ja Hankmo sekä isovaari Faari vm. 1976

Monen eri nimimerkin sujuva käyttö takaa samanmielisten kokoontumisajon.

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: 30.5/32 renkaat
...
Sehän mulla kiinnostikin että miksi ostaa tuollaiset kun voi ostaa ne 650 38" ja siihenkin oli vaikea saada vastaukseksi se että ne ovat halvempia (joka oli ilmeisen vaikeaa kertoa kellään suoraan).
...

Olisko ehkä se, että 30,5 rengas on ~750 mm leveä, eli ~10 senttiä 650:stä leveämpi, näin ratakiskosta väännettynä.

Edit jatkevaan vielä raudan taivuttamista.
Jos haluaa samalla halkaisijalla leveämpää rengasta 38 vanteella, loppuu profiilit kesken. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää pienentää vannetta.

Viimeksi muokattu: 30.11.14 - klo:20:45 kirjoittanut 2620

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: 30.5/32 renkaat
Rengastietämys näyttää olevan muutamilta aika hukassa. (en väitä, että itse olisin ammattilainen) ;D
Rengaskokojen vastaavuustaulukkoa ei oo vissiin tullut kateltua?
Ryssänrenkaat esim. 28.1/26 ja 30.5/32 ovat yleensä ristikudosrenkaita, eivätkä siitäkään syystä vastaa ominaisuuksiltaan kalliimpaa "länsimaista" vyörengasta. Ryssäläisiä ei ole edes tarkoitettu + 40km/h nopeuksiin.
Toinen käsitys tuntuu olevan, että jos takarengas on millisarjalainen 650/65/38 niin eteen tulee automaattisesti esim. 540/65/28. Näin se ei tietenkään aina ole kun kysymys on traktorin etu ja takapään välityssuhteesta.
Oon vaatimaton!

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: 30.5/32 renkaat
joo mulla on noita ollu. dneproshina 28.1x26. eli korkeus 18.4x38 ja leveys 750mm. renkaat oli nosturikoneessa alla. 8400 valmetti ja foresteri 500. silloin 11v sitten takarenkat maksoi 900e/kpl vannekehällä. 12 kankaiset, kesti ajaa tiellä ja metsässä. oli hyvät pellolla. ei pompotanut koska aina oli painoa päällä. 30.5x32 on usein voltyre merkkinen ja hieman kovempi. sen leveys on 775mm enkä ymmärrä miten sitä voi verrata 650mm renkaaseen??

nuo ryssän mammuttirenkaat kestää nimenomaan paljon aisapainoa ja kantaa kovat kuormat hyvin.  dneproshinan 28.1x28 kestää vauhtia vaikka kuinka, noitahan on käytetty mb-tracessakin tieajossa 70km/h nopeudella.

710/70x38 koossa dneproja on ollu mulla monia, on hyviä. kestää ajaa 10 000h.

metsään noi on myös hyviä vaihtoehtoja, kestää uskomattoman hyvin metsässä.
videon yhdistelmässä on liian korkeat etupyörät, mutta olen usein nähnyt nuo 21.3x24 renkaat tuon 28.1x28 parina:

https://www.youtube.com/watch?v=Hca9z-zlEkg&spfreload=10
------------

jos noita morkkaa ei tiedä mistä puhuu. ja jos ei paremmasta tiedä niin ei muuta ku jatka jontikalla ajamista  8)

pelto-ominaisuuksissa en ole itse ikinä huomannu eroa rengasmerkkien välillä. tällä hetkellä koneissa 710/70x42 trelleborgia,710/70x38 bkt ja 710/70x38 dneproa, mustia kaikki ja ajaa asiansa. 

bkt:t on ihan uudet ja olen tyytyväinen. dneproshina tehdään ukrainassa ja siellä on sota, tuskin niitä sieltä vähään aikaan saa belshina on tällä hetkellä "ryssä" merkki jonka hinnat ok, saa 710,30.5/32,ym rengasta.

Viimeksi muokattu: 30.11.14 - klo:21:18 kirjoittanut retku

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: 30.5/32 renkaat
Voi jessus mitä vänkäämistä. Edulliseksi ei nyt heti muistanu kehua noita mutta johtusko siitä että luulis olevan itsestään selvää että ryssät rattaat on halvempia. Tai oli, ei enää nykyään oo niin isoa eroa. Nämä renkaat kuten myös niitten päällä oleva raktori on mun, ei mun isin. Helppohan se on täälä miesten keskellä kehua isin rahoilla.


retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: 30.5/32 renkaat
kyllä ne halvempia vielä on, siis jos nimenomaan haluaa vaikka 1800 korkeeta ja 750mm levetä rengasta.

myös metsärenkaana halvin mahdollinen.

belshinan 30.5x32 renkaan saa myös vyörenkaana ja jopa 18 kankaisena ristikudoksena! vyörenkaana tuon rengaskoon merkintä on usein 800/65x32

http://www.belshina.eu/catalogs/BEL_catalog_AGRO_low.pdf

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
Vs: 30.5/32 renkaat
löytyykö noista renkaista saman korkeuksista mutta leveämpää rengasta kuin on 650/65r42 Voisi olla perhosniittokoneen kanssa sopiva yhdistelmä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: 30.5/32 renkaat
Voi jessus mitä vänkäämistä. Edulliseksi ei nyt heti muistanu kehua noita mutta johtusko siitä että luulis olevan itsestään selvää että ryssät rattaat on halvempia. Tai oli, ei enää nykyään oo niin isoa eroa. Nämä renkaat kuten myös niitten päällä oleva raktori on mun, ei mun isin. Helppohan se on täälä miesten keskellä kehua isin rahoilla.
;D
On tainnut jotkut mun kirjoitukset mennä kunnolla tunteisiin ;D
Helppohan se on aina ikään tai taustaan vedota kun ei muuta keksi. Mitenpä sitä voisi mitään tietää kun ei ole 50 vuotta niitä omia tiluksia huolehtinut :-[

Mä en noista rengasasioista niin välitäkkään, isi kerto että ei niitä tartte ostaa ikinä, koska uudessa traktorissa on aina uudet kumit jotka vaihtuu samalla kun traktorikin :o 8)

Ajakaa millä ajatte, millirenkailla ja treilleillä loput 8)
Ps. muistaakseni ainoot yli 600 renkaat on paalaimessa, pellot on nääs niin hyvässä kunnossa että pysyy pinnalla ihan ilman moommakumejakin 8)

Miinussadetta odotellessa

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: 30.5/32 renkaat
kyllä ne halvempia vielä on, siis jos nimenomaan haluaa vaikka 1800 korkeeta ja 750mm levetä rengasta.

myös metsärenkaana halvin mahdollinen.

belshinan 30.5x32 renkaan saa myös vyörenkaana ja jopa 18 kankaisena ristikudoksena! vyörenkaana tuon rengaskoon merkintä on usein 800/65x32

http://www.belshina.eu/catalogs/BEL_catalog_AGRO_low.pdf
Katoppa joo.  Tosin niitä pyörii aika kivasti markkinoilla käytettynäki. Tuommoset 30.5 voisin kuvitella hankkivani jos tuo kone joskus vaihtuu isommaksi.

Asian vierestä, ostin tuohon metsävaltraan özkan 12kankaiset. Olikos retkulla näistä kokemuksia? Mezzoon tuli ja nosturi keikkuu katolla.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: 30.5/32 renkaat
On tainnut jotkut mun kirjoitukset mennä kunnolla tunteisiin ;D
Miinussadetta odotellessa

Menee joo tunteisiin, iltalypsylläki nauratti pirusti nuo sun juttus ;D

Miinuksia en anna, enkä kyllä plussiakaan, koskaan en oo kumpaankaan nappiin koskenu.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: 30.5/32 renkaat
on mulla ollu semmoset özkatkin. 20.8x38 koossa. kait ne ihan hyvät oli. oli 8550+foresteri 500 yhdistelmässä. sain sopivasti alliancen teräs ristikudos metsäpyörät niin vaihdoin ne alle. nyt pitäs jotain keksiä kun alliancet on ihan kaljut...siis oikesti AIVAN kaljut, 2v kesti, tiejoa on paljon koska trakorilla ajetaan paljon puuta ja risua taajamista/peltojen reunoilta ja se kulkee kovaa. 30,5 on pyöriny mielessä...belshina.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: 30.5/32 renkaat
Muistelinki että joskus kirjottelit niistä. Mulla ei tuu tieajoa juuri ollenkaan, pääasiassa mettäsä ja pellolla. Mutta jonkuverran sykeharvesterin pyöritystä että painoa on... Oli nuo özkat jonkuverran alliancea halvemmat. Tuli samasa kaupasa uudet umpivanteetki nii oli jo sopivan hintanen kasa. Vielä pitäs nesteyttää nuo nii josko se alkas pysymään neljällä rattaalla. Ei sekään huuhaata ollu ku joskus sanoit että nosturin alla ois hyvä olla 6-koneinen raktori. Aika selvää kumpi vie kumpaa hakkuuhommisa.