Älä enään sekota noita moommakumeja tähän.Ja voi se olla yhtä leveä, mutta ei yhtä pitkä. E: Ja lisätään vielä että eihän se vanne "normaali"kumeissakaan voi olla yhtä pitkällä kuin kumi, mutta renkaan halkaisijaan suhteutettuna pitemmällä kyllä.Taisi muuten tulla vahingossa väärällä nimmarilla sulla
Lainaus käyttäjältä: Hese_ - 01.12.14 - klo:12:33Lainaus käyttäjältä: CARINA2 - 01.12.14 - klo:12:03Lainaus käyttäjältä: Hese_ - 01.12.14 - klo:09:59Lainaus käyttäjältä: CARINA2 - 01.12.14 - klo:01:50Jd 6630 on jälillä täsä vanteen halakasija-asiassa. Itellä oli 28.1-26 munkit valmet 805 :ssä. Mieluummin suurihalakasijainen ja mahollisimman leviä vanne, ni ilimapatsas siinä maan ja vanteen välisä on laaja. Pieni pintapaene, iliman että renkaan tarttee olla niin läjäsä.Jaa että ilmapatsas. ihan sama ilmanpaine siellä renkaassa on joka puolella, ei se silloin kanna siitä vanteen alta yhtään enempää. Mikäs helvetin näkymätön seinä tollasen ilmapatsaan sinne luo? Tuolla logiikalla ei renkaan halkaisijalla olisi mitään merkitystä kantavuuteen vanteen ja leveyden pysyessä vakiona. Kokemuksesta sanon että kyllä 710/75r42 omaa pienemmän pintapaineen ja paremman vetopidon kuin 710/70r42. Ainoa ero renkaan halkaisija, joka on luokkaa 10cm.Tottakai tuo jäläkimmäine on parrein, ku se o ulukomitaltaan isompi.Toi ilmapatsas höpötys on ihan täyttä fuulaa joka tapauksessa. Ei oikeastaan ole. Tottakai se on parempi että ilma on kantavan rakenteen alapuolella. Rengas ottaa maan "allensa" eikä ulkopuolelleen. Jos laitat mahdollisimman leveän kumin kapealle vanteelle, niin se ei ole yhtä kantava kuin leveämällä vanteella, koska kumi pullistuu vanteen ulkopuolelle.Skänsänkin pitäisi tunnettuna savitohtorina tietää mitä maalle tapahtuu kun mennään märän saven päälle sotkemaan jäätävillä akselipainoilla leveillä kumeilla jotta ei painuta.Savessa kun on se mururakenne niin se menee helposti perseelleen märkänä.
Lainaus käyttäjältä: CARINA2 - 01.12.14 - klo:12:03Lainaus käyttäjältä: Hese_ - 01.12.14 - klo:09:59Lainaus käyttäjältä: CARINA2 - 01.12.14 - klo:01:50Jd 6630 on jälillä täsä vanteen halakasija-asiassa. Itellä oli 28.1-26 munkit valmet 805 :ssä. Mieluummin suurihalakasijainen ja mahollisimman leviä vanne, ni ilimapatsas siinä maan ja vanteen välisä on laaja. Pieni pintapaene, iliman että renkaan tarttee olla niin läjäsä.Jaa että ilmapatsas. ihan sama ilmanpaine siellä renkaassa on joka puolella, ei se silloin kanna siitä vanteen alta yhtään enempää. Mikäs helvetin näkymätön seinä tollasen ilmapatsaan sinne luo? Tuolla logiikalla ei renkaan halkaisijalla olisi mitään merkitystä kantavuuteen vanteen ja leveyden pysyessä vakiona. Kokemuksesta sanon että kyllä 710/75r42 omaa pienemmän pintapaineen ja paremman vetopidon kuin 710/70r42. Ainoa ero renkaan halkaisija, joka on luokkaa 10cm.Tottakai tuo jäläkimmäine on parrein, ku se o ulukomitaltaan isompi.Toi ilmapatsas höpötys on ihan täyttä fuulaa joka tapauksessa.
Lainaus käyttäjältä: Hese_ - 01.12.14 - klo:09:59Lainaus käyttäjältä: CARINA2 - 01.12.14 - klo:01:50Jd 6630 on jälillä täsä vanteen halakasija-asiassa. Itellä oli 28.1-26 munkit valmet 805 :ssä. Mieluummin suurihalakasijainen ja mahollisimman leviä vanne, ni ilimapatsas siinä maan ja vanteen välisä on laaja. Pieni pintapaene, iliman että renkaan tarttee olla niin läjäsä.Jaa että ilmapatsas. ihan sama ilmanpaine siellä renkaassa on joka puolella, ei se silloin kanna siitä vanteen alta yhtään enempää. Mikäs helvetin näkymätön seinä tollasen ilmapatsaan sinne luo? Tuolla logiikalla ei renkaan halkaisijalla olisi mitään merkitystä kantavuuteen vanteen ja leveyden pysyessä vakiona. Kokemuksesta sanon että kyllä 710/75r42 omaa pienemmän pintapaineen ja paremman vetopidon kuin 710/70r42. Ainoa ero renkaan halkaisija, joka on luokkaa 10cm.Tottakai tuo jäläkimmäine on parrein, ku se o ulukomitaltaan isompi.
Lainaus käyttäjältä: CARINA2 - 01.12.14 - klo:01:50Jd 6630 on jälillä täsä vanteen halakasija-asiassa. Itellä oli 28.1-26 munkit valmet 805 :ssä. Mieluummin suurihalakasijainen ja mahollisimman leviä vanne, ni ilimapatsas siinä maan ja vanteen välisä on laaja. Pieni pintapaene, iliman että renkaan tarttee olla niin läjäsä.Jaa että ilmapatsas. ihan sama ilmanpaine siellä renkaassa on joka puolella, ei se silloin kanna siitä vanteen alta yhtään enempää. Mikäs helvetin näkymätön seinä tollasen ilmapatsaan sinne luo? Tuolla logiikalla ei renkaan halkaisijalla olisi mitään merkitystä kantavuuteen vanteen ja leveyden pysyessä vakiona. Kokemuksesta sanon että kyllä 710/75r42 omaa pienemmän pintapaineen ja paremman vetopidon kuin 710/70r42. Ainoa ero renkaan halkaisija, joka on luokkaa 10cm.
Jd 6630 on jälillä täsä vanteen halakasija-asiassa. Itellä oli 28.1-26 munkit valmet 805 :ssä. Mieluummin suurihalakasijainen ja mahollisimman leviä vanne, ni ilimapatsas siinä maan ja vanteen välisä on laaja. Pieni pintapaene, iliman että renkaan tarttee olla niin läjäsä.