Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe elho vai pötskä  (Luettu 11504 kertaa)

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Vs: elho vai pötskä
Pötillä oli paremmat tarjoilut joo mutta oliko Suomalaista ruokaa kysyn vaan.
Ajat on kireet ja kiristyvät vielä ,on ensi arvoisen tärkeää että kone hankinnoissa myös kotimainen vaihtoehto on aina ykkösenä,sen sanoo jo järkikin.Täällä tuulee pian kylmästi jos aina ulkolaista ostetaan,pian ruokakin tuodaan ja siihen se loru loppuu.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Elhoon ei saa pikavaihtoisia teriä.
Mystinen kesälaatumies

JD6630

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eikö niissä nykyään ole joku uusi pikavaihtosysteemi.

Vai sekotinko nyt vain siihen lautasten lukitsijaan :-[

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ei pääsuunnittelija ainakaan viimetalvena sellaisia luvannut ollenkaan. Kuulemma liian vaarallisia, he eivät uskalla ottaa riskiä. Taarupissa ja Pöttissä on mulla ollu käytössä vuodesta 2007. Ei oikein enää pulttisulkeiset kiinnosta. Taarup joskus kunnon kiveenajossa kadotti teriä, saattoivat kylläkin katketa reiän kohdalta. Myös muutama teränpitimen tappi katosi. Pöttingereistä ei oo irronnut yhtään terää.
Mystinen kesälaatumies

lynx700500

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Ei pääsuunnittelija ainakaan viimetalvena sellaisia luvannut ollenkaan. Kuulemma liian vaarallisia, he eivät uskalla ottaa riskiä. Taarupissa ja Pöttissä on mulla ollu käytössä vuodesta 2007. Ei oikein enää pulttisulkeiset kiinnosta. Taarup joskus kunnon kiveenajossa kadotti teriä, saattoivat kylläkin katketa reiän kohdalta. Myös muutama teränpitimen tappi katosi. Pöttingereistä ei oo irronnut yhtään terää.
Kuinka paljon teidän pitää niitä teriä vaihtaa. Jos päivän niittä niin maksimissaan 1 terä pitää vaihtaa. Aikaa menee räikkäavaimella varmaan se 2minuuttia. Ei minun minun mielestä ole kynnys kysymys. Itse olen ainakin ollut elhoon tyytyväinen. Tosin ei minulla ole mitään erikoista kasvustoa.

kyntaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Aasi vs. Peura
Kuinka paljon teidän pitää niitä teriä vaihtaa. Jos päivän niittä niin maksimissaan 1 terä pitää vaihtaa. Aikaa menee räikkäavaimella varmaan se 2minuuttia. Ei minun minun mielestä ole kynnys kysymys. Itse olen ainakin ollut elhoon tyytyväinen. Tosin ei minulla ole mitään erikoista kasvustoa.
joo vaan kun tuolla pikavaihto menetelmällä oot vaihtanu 5-6 terää tuohon... koko palkkikin olis kierretty mut yleensä aika tärvääntyy vanhojen terien lonimiseen/ uusien katseluun telineestä/laatikosta...
Nii se on...

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Usein oli mutterit siipeensä saaneita, ei hylsy tahtonut sopia.
Mystinen kesälaatumies

mää vai

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • 2015-ostajan markkinat
Meillä on reilun 300 ha aikana vaihdettu vasta 1-terä arrowiin. Pulttimopo on kyllä varoiksi mukana, niin ei tarvii edes sitä lukituspalikkaa käyttää. Käyttö nyt on tällaista "kotitarvekäyttöä" ja tutuilla pelloilla ajelua. Tiedä sitten onko se Elhon hydrobalance joka teriä suojelee? :o
Oon vaatimaton!

lynx700500

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
joo vaan kun tuolla pikavaihto menetelmällä oot vaihtanu 5-6 terää tuohon... koko palkkikin olis kierretty mut yleensä aika tärvääntyy vanhojen terien lonimiseen/ uusien katseluun telineestä/laatikosta...
No et sinä sit voi elhoa ostaa kun sun elämä on tuosta minuutti 30 sekuntista kiinni

mää vai

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • 2015-ostajan markkinat
Pötillä oli paremmat tarjoilut joo mutta oliko Suomalaista ruokaa kysyn vaan.
Ajat on kireet ja kiristyvät vielä ,on ensi arvoisen tärkeää että kone hankinnoissa myös kotimainen vaihtoehto on aina ykkösenä,sen sanoo jo järkikin.Täällä tuulee pian kylmästi jos aina ulkolaista ostetaan,pian ruokakin tuodaan ja siihen se loru loppuu.

Eikait sitä nyt Itävaltaan lähetä hk:n sinistä mutustamaan, maassa maan tavalla ja oli kyllä hienot tarjoilut. 8)
Elholla ei yrityksen koko huomioiden jääty tarjoiluissa sen huonommaksi. Tiiä sitten oliko kaikki Elhollakaan kotimaista, mutta ainakin Valion maitoa oli ::)
Molemmista firmoista sai kotiinviemisiä tavallisten propagandalehdyköiden lisäksi. Elholta kunnon nahkakantinen kalenteri kynällä ja Pöttingeriltä lippalakki.
Oon vaatimaton!

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pöttillä oli olutta ruokajuomana.
Aamuhuollossa ku 30 terää kääntää tai vaihtaa arvostaa pikavaihtoa.
Mystinen kesälaatumies

kyntaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Aasi vs. Peura
No et sinä sit voi elhoa ostaa kun sun elämä on tuosta minuutti 30 sekuntista kiinni

Ja sieltä tuli itku potku raivari :D 
Ei iteltäkään katkennut yhtään terää viime kaudella, tulee vaan pyöriteltyä terävää särmää esille aina. Mut ei todellakaan ole pultti sulkeiseen takaisin paluuta... Samakai se 100ha kesään nittäjälle on vaikka rälläkällä terät vaihtaa mut entäs urakoitsija joka pyyhkii vieraita vesiä 100ha vuorokauteen!!! Terän vaihtoa tiedossa jokapäivälle.
Nii se on...

lynx700500

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Ihmetyttää vaan ihmisten laiskuus. Ite joutuu käymään kuntosalilla ja lenkilläkin kun ei muuten saa tarpeeksi liikuntaa. Koneetkin tankkaan vielä manuaali pumpulla että vähän hartiat saa liikuntaa.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Kottikärryillä on mukava tehdä töitä, mutta sitten kun syystä tai toisesta erehtyy päivittämään jonkun laitteiston uudempaan, tajuaa kuinka tyhmä ja puuduttava se vanha systeemi oli.

kyntaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Aasi vs. Peura
Kottikärryillä on mukava tehdä töitä, mutta sitten kun syystä tai toisesta erehtyy päivittämään jonkun laitteiston uudempaan, tajuaa kuinka tyhmä ja puuduttava se vanha systeemi oli.

Joo.. kannetaan vesi taloon,käydään ulkohuussissa,ei sähköjä tarte....
Sais lunxi vielä enempi liikuntaa niin sustahan tulis oikea atleetti...
Nii se on...