Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Arla <-> Valio  (Luettu 10840 kertaa)

maidontuottaja

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • 250k
Vs: Arla <-> Valio
Noo mitäs se bresley täällä taas leveilee ;D Sillain kai sitä rahaa jää kun jättää sen kaivurin ostamatta. Niin voisitte lyhentää lainaa. Vai ostiksää sen sillon kun sulla oli se kauhee kaivuri kuume?
[/quote]
Se meni ohi sillon, kun se Jaakkola varotteli MT:ssa, eli otin varoituksen todesta. Ja sitten oli yksi peltokauppa, mihin tuli laitettua omaakin rahaa likoon. Saisin kyllä kaivurin ostettua vaikka huomenna, mut annetaan nyt olla toistaiseksi.

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

mymmy

• Vieras
On tiloja,joissa on miljoonavelka,eikä siinä kärsi minkäänlaisia hinnan pudotuksia,kaikki on laskettu niin tarkkaan.

Siis ihan kaikkiko ?  ;D ;D ;D ;D Olen Maidontuottajan linjoilla.

--en minä sitä meitin entistä tilaa tarkoittanu,ei siellä oo ees isua navettaa.Lehestä luin.

JiiPee42

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014110618813732_uu.shtml

Sovitaanko ettei valiolaiset mainitse sanaa markkinatalous, koska eivät edes tiedä mitä sana tarkoittaa.

Sie voit kuule miun puolesta sopia ihan mitä itse haluat......ei miul oo mitään tekemistä valion kanssa....ai niin....kaffekerma...

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014110618813732_uu.shtml

Sovitaanko ettei valiolaiset mainitse sanaa markkinatalous, koska eivät edes tiedä mitä sana tarkoittaa.

Sie voit kuule miun puolesta sopia ihan mitä itse haluat......ei miul oo mitään tekemistä valion kanssa....ai niin....kaffekerma...

60 vuoden kokemuksella sanoisin ,että Valiolaisilla tuottajilla on aina kassakriisi. Tämän kassakriisin syy on niissä tuottajissa jotka ei myy maitoa Valiolle. Todella sailasta.  ;D

Viimeksi muokattu: 07.11.14 - klo:17:17 kirjoittanut Sepeteus

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
On tämä maailma mennyt kummaksi, jos ei pärjää kilpailussa, niin voi haastaa kilpailijan oikeuteen ja vaatia siltä korvauksia  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Maidontuottaja se vaan veronmaksajien rahoilla lainojaan lyhentelee.Helppo leuhkia.

arveletko jotta pankissa sotkeneet maidontuottajan ja jonkun toisen rahat. een usko. kyllä minä luulen, jotta se ihan omilla rahoillaan maksaa.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
On tämä maailma mennyt kummaksi, jos ei pärjää kilpailussa, niin voi haastaa kilpailijan oikeuteen ja vaatia siltä korvauksia  ;D

Jospa Valio löysi arvoisensa vastustajan. Aito-maidosta ei siihen ollut.  ;)

Shrek

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Ylpeys on ensimmäinen kuolemansynti ja sen alaluokkia ovat epäilemättä elvistely ja viisastelu.
Näihin lankeaa "Maidontuottaja" uskonmieheksi kovin usein...  :o ::)
Semmonen juttu, tuossa syytettiin "toisten taskulle" menemisestä. Maksan rehdisti verot, so?

Uskonasioista:  En odota, että yksistään veroja maksamalla ratkeaa taivasasiat. Minulla on niissä paljon tekemistä ja saa nähdä miten käy.

Olen ammatistani ja saavutuksistani ylpeä, miksi ei saisi olla? Pitäisikö valittaa koko ajan, niin kuin jotkut näkyvät tekevän?

Sitten, jos menee pieleen, pitää myös tunnustaa virheensä. Minulla on parannettavaa, alkaen eläinten olosuhteista ja työympäristöstä. Ne on "asialliset", mutta niillä ei ole jatkuvuutta.

Nyt kannattaa lyhentää velkaa etupainotteisesti ja kerätä kassaa, varsinkin kun tulevasta ei ole täyttä varmuutta, niin mikä tässä sitten on?

t: Elvis ;)
Ilmeisesti C-alueella tuotat? Oletko koskaan laskenut mikä olisi tilasi tulos vaikkapa B-alueen maitotuilla? Johtuuko tilasi hyvä tulos siitä että olet niin mainion ammattitaitoinen vai siitä että maantieteellinen sijainti on onnekas?

Tilan taloudelliseen tulokseen vaikuttavia syitä on monta. Tärkein on yrittäjän ammattitaito ja yrittäjäominaisuudet. Toinen on tilan sijainti maantieteellisesti ja siitä johtuvat toimintaolosuhteet. Kolmas merkittävä seikka on onko spv vasta tehty vai mahdollisesti kohta tulossa.

Yhden isännän yrittäjäuran aikana likviditeetti vaihtelee riippuen investoinneista ja niihin sitoutuvasta pääomasta. Jos joutuu heti spv:n jälkeen tekemään isoja investointeja tuotantoon ja lisäksi rakentamaan talon, on rahat tiukalla vaikka kuinka tekisi kaiken oikein. Tälläinen siis joutaa kaatua?

Jos sinulla menee hyvin, se ei ole minulta pois. Onneksi olkoon vaan. Itsekin olen ylpeä omista aikaan saannoksistani, mutta minusta on kaksi eri asiaa olla terveesti ylpeä kuin leuhkia tekemisillään. Luulet ehkä vielä että Teillä tulokseen vaikuttaa vain se kuinka hyvä Sinä olet? Sinusta saa kuvan junttimaisena takametsien miehenä jolla on kymppitonni taskussa niinkuin Andy McCoylla...  :-\
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

Varjo79

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Ylpeys on ensimmäinen kuolemansynti ja sen alaluokkia ovat epäilemättä elvistely ja viisastelu.
Näihin lankeaa "Maidontuottaja" uskonmieheksi kovin usein...  :o ::)
Semmonen juttu, tuossa syytettiin "toisten taskulle" menemisestä. Maksan rehdisti verot, so?

Uskonasioista:  En odota, että yksistään veroja maksamalla ratkeaa taivasasiat. Minulla on niissä paljon tekemistä ja saa nähdä miten käy.

Olen ammatistani ja saavutuksistani ylpeä, miksi ei saisi olla? Pitäisikö valittaa koko ajan, niin kuin jotkut näkyvät tekevän?

Sitten, jos menee pieleen, pitää myös tunnustaa virheensä. Minulla on parannettavaa, alkaen eläinten olosuhteista ja työympäristöstä. Ne on "asialliset", mutta niillä ei ole jatkuvuutta.

Nyt kannattaa lyhentää velkaa etupainotteisesti ja kerätä kassaa, varsinkin kun tulevasta ei ole täyttä varmuutta, niin mikä tässä sitten on?

t: Elvis ;)
Ilmeisesti C-alueella tuotat? Oletko koskaan laskenut mikä olisi tilasi tulos vaikkapa B-alueen maitotuilla? Johtuuko tilasi hyvä tulos siitä että olet niin mainion ammattitaitoinen vai siitä että maantieteellinen sijainti on onnekas?

Tilan taloudelliseen tulokseen vaikuttavia syitä on monta. Tärkein on yrittäjän ammattitaito ja yrittäjäominaisuudet. Toinen on tilan sijainti maantieteellisesti ja siitä johtuvat toimintaolosuhteet. Kolmas merkittävä seikka on onko spv vasta tehty vai mahdollisesti kohta tulossa.

Yhden isännän yrittäjäuran aikana likviditeetti vaihtelee riippuen investoinneista ja niihin sitoutuvasta pääomasta. Jos joutuu heti spv:n jälkeen tekemään isoja investointeja tuotantoon ja lisäksi rakentamaan talon, on rahat tiukalla vaikka kuinka tekisi kaiken oikein. Tälläinen siis joutaa kaatua?

Jos sinulla menee hyvin, se ei ole minulta pois. Onneksi olkoon vaan. Itsekin olen ylpeä omista aikaan saannoksistani, mutta minusta on kaksi eri asiaa olla terveesti ylpeä kuin leuhkia tekemisillään. Luulet ehkä vielä että Teillä tulokseen vaikuttaa vain se kuinka hyvä Sinä olet? Sinusta saa kuvan junttimaisena takametsien miehenä jolla on kymppitonni taskussa niinkuin Andy McCoylla...  :-\
Eimuuten huono kommentti ;) Vaikkakin en kyllä ole kade koska en ainakaan haluaisi yhtään paskahäntää enempää. T:Andy
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

maidontuottaja

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • 250k
Ihan Ok :) vaikka siinä hieman virheellisesti kuvainnollistettiin.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

jylperö

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllä ensi vuonna alkaa pudotuspelit ei voi mitään, maidon hinnan lasku yhdistettynä tuki leikkauksiin on vaan monelle tilalle liikaa..
Taitaa pieneltäkin tilalta ensi vuonna lähteä tilipussista 20k€  isoilta sitten enemmän.

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllä ensi vuonna alkaa pudotuspelit ei voi mitään, maidon hinnan lasku yhdistettynä tuki leikkauksiin on vaan monelle tilalle liikaa..
Taitaa pieneltäkin tilalta ensi vuonna lähteä tilipussista 20k€  isoilta sitten enemmän.
Syys-lokakuullla näyttäis kuukausibudjetti -50000€ tähän vuoteen nähden.  ::)
Mystinen kesälaatumies

Varjo79

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllähän tuo nyt laskusuunta on vähän joka ukolla ehkäpä myös akalla :(

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
 Jos joku luule, että EU:n pakotteet loppuu just kohta, niin on kyllä täysi hölmö. Parempi tulla vaan toimeen nyt näillä.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288763558123.html

Pakotteiden poistaminen vaatii yksimielisyyden. Tuskin löytyy aivan heito Virosta, Latviasta, Liettuasta.

Viimeksi muokattu: 07.11.14 - klo:22:54 kirjoittanut Sepeteus

Varjo79

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jos joku luule, että EU:n pakotteet loppuu just kohta, niin on kyllä täysi hölmö. Parempi tulla vaan toimeen nyt näillä.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288763558123.html

Pakotteiden poistaminen vaatii yksimielisyyden. Tuskin löytyy aivan heito Virosta, Latviasta, Liettuasta.
Ja tämähän on vasta alkunylkyä sano.