Ylpeys on ensimmäinen kuolemansynti ja sen alaluokkia ovat epäilemättä elvistely ja viisastelu.
Näihin lankeaa "Maidontuottaja" uskonmieheksi kovin usein...

Semmonen juttu, tuossa syytettiin "toisten taskulle" menemisestä. Maksan rehdisti verot, so?
Uskonasioista: En odota, että yksistään veroja maksamalla ratkeaa taivasasiat. Minulla on niissä paljon tekemistä ja saa nähdä miten käy.
Olen ammatistani ja saavutuksistani ylpeä, miksi ei saisi olla? Pitäisikö valittaa koko ajan, niin kuin jotkut näkyvät tekevän?
Sitten, jos menee pieleen, pitää myös tunnustaa virheensä. Minulla on parannettavaa, alkaen eläinten olosuhteista ja työympäristöstä. Ne on "asialliset", mutta niillä ei ole jatkuvuutta.
Nyt kannattaa lyhentää velkaa etupainotteisesti ja kerätä kassaa, varsinkin kun tulevasta ei ole täyttä varmuutta, niin mikä tässä sitten on?
t: Elvis 
Ilmeisesti C-alueella tuotat? Oletko koskaan laskenut mikä olisi tilasi tulos vaikkapa B-alueen maitotuilla? Johtuuko tilasi hyvä tulos siitä että olet niin mainion ammattitaitoinen vai siitä että maantieteellinen sijainti on onnekas?
Tilan taloudelliseen tulokseen vaikuttavia syitä on monta. Tärkein on yrittäjän ammattitaito ja yrittäjäominaisuudet. Toinen on tilan sijainti maantieteellisesti ja siitä johtuvat toimintaolosuhteet. Kolmas merkittävä seikka on onko spv vasta tehty vai mahdollisesti kohta tulossa.
Yhden isännän yrittäjäuran aikana likviditeetti vaihtelee riippuen investoinneista ja niihin sitoutuvasta pääomasta. Jos joutuu heti spv:n jälkeen tekemään isoja investointeja tuotantoon ja lisäksi rakentamaan talon, on rahat tiukalla vaikka kuinka tekisi kaiken oikein. Tälläinen siis joutaa kaatua?
Jos sinulla menee hyvin, se ei ole minulta pois. Onneksi olkoon vaan. Itsekin olen ylpeä omista aikaan saannoksistani, mutta minusta on kaksi eri asiaa olla terveesti ylpeä kuin leuhkia tekemisillään. Luulet ehkä vielä että Teillä tulokseen vaikuttaa vain se kuinka hyvä Sinä olet? Sinusta saa kuvan junttimaisena takametsien miehenä jolla on kymppitonni taskussa niinkuin Andy McCoylla...