Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra T144-T234 ensiesitelty tänään saksassa.  (Luettu 65387 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
On se....


Onko nuo vaihdekeppiä jotka tuosta sivuikkunasta näkyy ;D
Onko tässäkin mallissa sellainen vaihdettava viiksi :-\
Tuo on teline niille varaviiksille
Tähän on varmaankin juuri viiksi vaihdettu,kun ajovalot palaa :-\

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7117
  • karkki vai keppana?
On se....


Onko nuo vaihdekeppiä jotka tuosta sivuikkunasta näkyy ;D
Onko tässäkin mallissa sellainen vaihdettava viiksi :-\
Ei, ristus notta se on pohojalaasille tarkoitettu malli. Heillä on oltava vähintään yks vintta mille kiukutella jos oikein ottaa hietahan.
pessimisti ei pety!

Lassukka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Hyvältä näyttää. Ihan fiksuja hommia, kuten työkalupakki tuolla ja tuon pallojen telineen siirto vasempaan lokariin kun sitä puolta enempi käytetään. Sitten 10v päästä vaihtokoneista 8)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Kesällähän tuolla jo ajeltiin. ;D
Mä olin jo keväällä tuommosessa  ;) 

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Mielenkiintoinen kuva on se, jossa näkyy taakseajolaitteet käytössä...eli rattipylväs on kyllä pitkä ja pois tieltä kääntyvä, mutta miten penkki kääntyy? Nimittäin penkin sivuilla ei tilaa hirveästi ole.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Tuonne pakoputken juurella olevaan kaappiin on kerätty akku, työkalupakki ja säilytystilaa muutenkin. Tämän peräänhän täällä just haikailtiin.

Apumiehen istuin on vihdoin viimein samanlainen kuin kaikilla muillakin. Ei montaa vuotta odotettu tätäkään...

Hyvät ei hätäile...... Vai miten se ny olikaa  ;D ;D
Tuommonen loota.. https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10514310_10152820229069717_5865399032076816055_o.jpg 

Tää sama vanha käsinoja vituttaa oikeen kun traktori olis muuten jo varsin hyvännäköinen mut käsinoja on sama vanha missä nappulat on alapuolella.. http://www.xtremeshack.com/photos/20141105141522210157106.jpg
Kun odotin että oli jo siirrytty kunnolliseen monitoimikahvaan.. https://patentimages.storage.googleapis.com/EP2460681B1/imgf0001.png

Mitkä nappulat siellä on muka alapuolella? Ei ainakaan siinä yksilössä jolla ajoin kesällä ja kuvassa näkyis olevan samanlainen käsinoja millä ajoin. Vaikka etpä sinä kyllä muutenkaan tuollaista ole ostamassa
Hydrauliikkanappulat on siellä sivussa alla.. No en tosiaan ostais mutta kuskina kun tulee oltua monilla eri merkeillä niin kyllä siinä äkkiä monta parannusta tulee aina mieleen mikä sopeis kuskille paremmin..  Mielellään noita kertoilis mutta eipä niillä kuskin neuvoille anneta arvoa kun todetaan vaan ettet kuitenkaan tuollaista osta.. Mutta en myöskään aja siitä pidän huolen ;) 

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Mielenkiintoinen kuva on se, jossa näkyy taakseajolaitteet käytössä...eli rattipylväs on kyllä pitkä ja pois tieltä kääntyvä, mutta miten penkki kääntyy? Nimittäin penkin sivuilla ei tilaa hirveästi ole.
Huomattavasti paremmin kääntyy kuin vanhassa ohjaamossa. Takahallinan ratin paikkaa voi myös säätää mieleisekseen sivuttais suunnassa.

Viimeksi muokattu: 08.11.14 - klo:22:56 kirjoittanut JayZ

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Onkohan se edelleen mahdottomuus laittaa esim 6 mek hydr lohkoa vivut yhteen riviin? ettei ole tyyliin kaks sielä toiset kaks täälä ja loput kaks saa vaihtokatkaasialla käyttöön.. vahvasti olen sitä mieltä että vanha ässä olis hyvä aihio kun siihen tekis ite sen hydrauliikan.

Parivuotta sitte harkittin kovasti sellaastan hydrauliikka vikaista ässää hankittavaksi, varsinki kun mun käytös riittäis toimiva ls hydrauliikka ja koukku, no nykyään toki toimivien sellaisten saattelemana muutama hydelohko on plussaa..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Mutta pitää muistaa, että kilpailijoilta on kopioitu niin paljon kuin on kehdattu... ;D
Se on suomalaisen laatutyön peruslähtökohta 8)

Onhan tuon punaisen koneen sivulasin vieressä neljän vivun paketti. En tiedä onko tuokaan käytännöllistä, kun ne ovat kaukana kuljettajasta ja ilmeisesti aika korkealla.

Valmetin hallintalaitteissa olisi vaikka kuinka paljon kehittämistä. Ensinnäkin nostolaitteille on paras ratkaisu se vanha perinteinen rulla+käyttökytkin, joka on siellä alemmalla tasolla. Nostolaitteen kytkin täytyy olla siten, että käden saa laskettua siihen päälle kuin tietokoneen hiirelle. Silloin käyttö on sormille luontevaa. Toi command armin kytkin on aivan kauhea, kun sitä joutuu sormen päät edelle tökkimään. Tässäkin on todennäköisesti ne normaalit nostolaitteen lukitukset, joten lisätökkejä saa tehdä vielä lisäksi:(

Command armista huonompi vaihtoehto on vain monitoimikahva, josta saa koko ajan tunnustella minkä napin alla se haluttu juttu taas olikaan. Tämmöisissä nappulaviidakoissa on aina jonkinlainen vahinkoriski olemassa ja eikä se käytettävyys ole paras mahdollinen, kun jotain tunnottomia kuminappuloita tumpun kanssa käytetään.

Paras ratkaisu on sellainen, että oikealla puolella on perinteinen käsinoja, jolla saa röhnöttää vapaasti, ilman vaaraa siitä, että tökkää jotain toimintoa päälle. Oikeanpuoleisen kurakaaren etureunalla olisi rajattomasti tilaa tehdä kaarevaan tasoon hallintalaitteille työpöytä. Voisi tinkiä sen etuoven kulkukäytöstä, koska nykyiselläänkin siitä on mahdoton kulkea. Vaihteiston hallintaan Hitec-5:n käsikahva ei ole ihan huono vaihtoehto. Jos sen toisi lähemäksi penkkiä, niin olisi paremmin käsillä. Vaihteiston käyttö tuosta kahvasta on loogista ja nappulat osuu hyvin sormiin. Pikkuisen noissakin tuntuu olevan jäykkyyttä, mutta kokonaisuutena ihan ok. Hydrauliikkavivut ovat aina olleet hiukan luonnottomassa paikassa käden liikettä ajatellen. Nekin toimisivat paremmin jos ne olisivat enemmän etuviistossa.

Tämä hytin asettelu olisi pitänyt saada jo Ännä-sarjaan kuntoon, mutta tuntuu siltä, että ei ole kehitystä tullut yhtään. :(

Viimeksi muokattu: 09.11.14 - klo:09:43 kirjoittanut kylmis

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Kun teitä kuuntelee niin meinaa samalla itkettää ja naurattaa. Siinä on liikaa ruumiillista työtä jos pari kertaa päivässä pitää kättä 10cm liikuttaa. Tärkein olis että vivut olis selkeät ja niistä joka kerta tapahtuu se mitä pitää tapahtua. Ei olis kuittaulua jne. Pikkuhommat edelleen mieluiten tekee koneella missä ei ole sähköllä mitään muuta kuin valot ja startti. Korvatulpat pudottaa desipelit mukavaksi.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Siinä on liikaa ruumiillista työtä jos pari kertaa päivässä pitää kättä 10cm liikuttaa.
Tossa salaojatyömaalla, kun puoli kesää teperteli ja hommat oli vaihtelevia, niin mielellään sitä sammutti koneen siksi aikaa, kun ei sitä käyttänyt. Kun saattoi mennä 15-30 minuuttia ettei sitä tarvinnut. Mun mielestäni turhaa tuntimittarin lallatusta. Sitten tulet takaisin hyttiin ja käynnistät koneen. Aha, etukuormaajassa soraa, mutta kauha ei liiku, kun taas pitää kuitata täältä takaa tämä kuormaaja käyttöön. Tökkäänpä perälevyllä, jaa niin, mutta tässä vaaditaan taas tuplaklikkiä..

Mun mielestäni tota pölvästelyä ei tarvitse ikinä hyväksyä. 2000-luvun alun Valmetissa nostolaitteet pelaa ilman ylimääräisiä naksuja, vai onko se rikki, en tiedä. Joka tapauksessa näistä turvatoiminnoista on koko ajan enemmän haittaa kuin hyötyä. Kyllähän tossa etukuormaajassa saa olla se lukitus, mutta se pitäisi olla sellainen, että normaalisti pois päältä.

Nyt on tosin valoa näkyvissä, kun huoltomies tilasi jenkeistä uuden matolaatikon, jolla päästään tutkimaan softan sielunelämää syvällisemmin. Luulenpa, että parin kytkimen toimintaan tullaan tekemään hieman muutosta... ;D

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Sama kuittaulu se on uusissa massikoissakin. Tympäsee äärettömästi varsinkin talvella kun yrittää vaikka kärryä saada perään. Öljyt niin jäykät että nostolaite ei liiku mihinkään ja sitten miettii onko vika kuittailussa vai missä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Mutta pitää muistaa, että kilpailijoilta on kopioitu niin paljon kuin on kehdattu... ;D
Se on suomalaisen laatutyön peruslähtökohta 8)

Onhan tuon punaisen koneen sivulasin vieressä neljän vivun paketti. En tiedä onko tuokaan käytännöllistä, kun ne ovat kaukana kuljettajasta ja ilmeisesti aika korkealla.

Valmetin hallintalaitteissa olisi vaikka kuinka paljon kehittämistä. Ensinnäkin nostolaitteille on paras ratkaisu se vanha perinteinen rulla+käyttökytkin, joka on siellä alemmalla tasolla. Nostolaitteen kytkin täytyy olla siten, että käden saa laskettua siihen päälle kuin tietokoneen hiirelle. Silloin käyttö on sormille luontevaa. Toi command armin kytkin on aivan kauhea, kun sitä joutuu sormen päät edelle tökkimään. Tässäkin on todennäköisesti ne normaalit nostolaitteen lukitukset, joten lisätökkejä saa tehdä vielä lisäksi:(

Command armista huonompi vaihtoehto on vain monitoimikahva, josta saa koko ajan tunnustella minkä napin alla se haluttu juttu taas olikaan. Tämmöisissä nappulaviidakoissa on aina jonkinlainen vahinkoriski olemassa ja eikä se käytettävyys ole paras mahdollinen, kun jotain tunnottomia kuminappuloita tumpun kanssa käytetään.

Paras ratkaisu on sellainen, että oikealla puolella on perinteinen käsinoja, jolla saa röhnöttää vapaasti, ilman vaaraa siitä, että tökkää jotain toimintoa päälle. Oikeanpuoleisen kurakaaren etureunalla olisi rajattomasti tilaa tehdä kaarevaan tasoon hallintalaitteille työpöytä. Voisi tinkiä vaikka vasemman etuoven kulkukäytöstä, koska nykyiselläänkin siitä on mahdoton kulkea. Vaihteiston hallintaan Hitec-5:n käsikahva ei ole ihan huono vaihtoehto. Jos sen toisi lähemäksi penkkiä, niin olisi paremmin käsillä. Vaihteiston käyttö tuosta kahvasta on loogista ja nappulat osuu hyvin sormiin. Pikkuisen noissakin tuntuu olevan jäykkyyttä, mutta kokonaisuutena ihan ok. Hydrauliikkavivut ovat aina olleet hiukan luonnottomassa paikassa käden liikettä ajatellen. Nekin toimisivat paremmin jos ne olisivat enemmän etuviistossa.

Tämä hytin asettelu olisi pitänyt saada jo Ännä-sarjaan kuntoon, mutta tuntuu siltä, että ei ole kehitystä tullut yhtään. :(
Ootko joskus kunnollista fendtin, casen tai deutsin monitoimikahvaa joskus käyttänyt?  En mää ainakaan oo niitä toimintoja etsinyt enää päivän jälkeen.. Mutta jos on niin seniili että ne unohtaa voi olla joku perus hitech valtra parempi vaihtoehto.. Joskus voisivat enemmän kopioida muilta noita juttuja  :P

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7117
  • karkki vai keppana?
Oikeanpuoleisen kurakaaren etureunalla olisi rajattomasti tilaa tehdä kaarevaan tasoon hallintalaitteille työpöytä. Voisi tinkiä vaikka vasemman etuoven kulkukäytöstä, koska nykyiselläänkin siitä on mahdoton kulkea.
Kulkisko Kylmis takalasista :o
pessimisti ei pety!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Joo ja sitten ärsyttää se kopin toimistomaisuus. Pitäisi olla oven vieressä lavuaari ja pala saippuaa, että saa kädet pestyä ennenkuin menet sisälle. Usein tuppaa kuitenkin olemaan kuraa saappaissa ja kädet paskassa. Saa kiinnittää huomiota siihen ettei sotke aivan älyttömästi kuminappeja yms. hienoa. Hiukan voisi miettiä käytettävyyttä kokonaisuuden kannalta. Olosuhteet missä toimitaan ja puhtauden ylläpito. Ei ihan helppo järjestää näin hygieenisiin tiloihin.