Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra T144-T234 ensiesitelty tänään saksassa.  (Luettu 65076 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Joo ja sitten ärsyttää se kopin toimistomaisuus. Pitäisi olla oven vieressä lavuaari ja pala saippuaa, että saa kädet pestyä ennenkuin menet sisälle. Usein tuppaa kuitenkin olemaan kuraa saappaissa ja kädet paskassa. Saa kiinnittää huomiota siihen ettei sotke aivan älyttömästi kuminappeja yms. hienoa. Hiukan voisi miettiä käytettävyyttä kokonaisuuden kannalta. Olosuhteet missä toimitaan ja puhtauden ylläpito. Ei ihan helppo järjestää näin hygieenisiin tiloihin.
nämähän on justiin niitä ominaisuuksia mihin kauppa ratkeaa ja millä naapurin traktori mollataan maan rakoon, samettia, silkkiä ja nykypäivän disainia :o :o :o :o

aivan paskoja nuo megat, ei niillä töitä tee enää muut ko ne jotka työllään joutuu elämään :D :D :D :D
No ne on aika heppui jos työllään elää.. Mä suosin itse ruokaa :P 

Lassukka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Kylmiksen kanssa aika eri linjoilla. Se on toki totta että valtran arm käsinojan autocontrol nappi vaatii totuttelua eikä ole niin hyvä kuin ht.ssa,mutta on kohtuu hyvä käyttää. Se miksi nappulat ovat käsinojassa eikä siellä sivussa johtuu siitä että nappulat liikkuvat penkin/kuskin mukana työssyissä ja ovat samassa paikassa pekin asennosta riippumatta. Ht.n isoilla hydrauliikka vivuilla on helppo tehdä tarkkoja liikkeitä myös töissyissä mutta pienemmillä vipstaakeilla työssy voi tuoda vorheliikkeitä.
Muistakaa vanhukset ;), muutokseen kannattaa tottua. Se on pysyvää.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Minusta kaikille kuskeille traktorin ajo pitäisi aloittaa nuffilla ja majorilla ,siinä oppisi käyttämään vaihteistoa ja muutakin ,nyt klopit pääsee liian hienoihin puikkoihin ja siitä alkaa ainainen marina ja äidin apuun huuto. ;D Tähän varmaan yhtyy moni kokeneempi traktorikuski tälläkin palstalla.Karulla alkuun niin osaa arvostaa myöhemmin helpotuksia. ;D
Ehkä juuri tuo vaihdekeppien kammo johtuu kokemattomuudesta karuimmista koneista,ei yksinkertaisesti osata käyttää manuaali askia
niin kuin pitäisi ja se puute käännetään koneen viaksi.
Portaatonta vaaditaan kuin lapsi kolmipyörää jo ensimmäisten keppikone tuntien jälkeen. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Minusta kaikille kuskeille traktorin ajo pitäisi aloittaa nuffilla ja majorilla ,siinä oppisi käyttämään vaihteistoa ja muutakin ,nyt klopit pääsee liian hienoihin puikkoihin ja siitä alkaa ainainen marina ja äidin apuun huuto. ;D Tähän varmaan yhtyy moni kokeneempi traktorikuski tälläkin palstalla.Karulla alkuun niin osaa arvostaa myöhemmin helpotuksia. ;D
Ehkä juuri tuo vaihdekeppien kammo johtuu kokemattomuudesta karuimmista koneista,ei yksinkertaisesti osata käyttää manuaali askia
niin kuin pitäisi ja se puute käännetään koneen viaksi.
Portaatonta vaaditaan kuin lapsi kolmipyörää jo ensimmäisten keppikone tuntien jälkeen. ;D
Oon samaa mieltä.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Moni  nyt ehkä vain kaipaa toimivaa ja perusvarmaa tehotraktoria töihinsä.....

suopanki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
  • C-alueen maidon tuottaja
Musta tuntuu ettei kassaan kilahda sen enempää vaihto sen vaihteen tietokone tai ihan mekaaninen keppi. Samoin ku hydrauliikassaki.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
 Sama se näkyy olevan autoissakin, kaiken maaliman toimintoja tumpataan ja sitte niitä pahimmillaan korjamolla lauma miehiä koittaa selvittää näytöltä että mikä mahtaa olla vikana. Kokeillaan vaihtaa komponentteja, ja aikaa kuluu ja kello käy. Onneksi vielä saa autoja joissa kuskikin vielä "tarvitaan", on tavallinen kytkin ja vaihteet, jne.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
ja nykyään jeppein mielestä juuri nuo selittämättömät ulosajot ja muut töppäykset johtuu siitä että niitä hiton näyttöjä ja muuta hitisvinkulaa pitää seurata kun säätää.   monessa on toiminnot niiiiiin hitaita että pakko kattoa ettei tee jotain montaa virhettä kerralla, ja sit mennään.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Musta tuntuu ettei kassaan kilahda sen enempää vaihto sen vaihteen tietokone tai ihan mekaaninen keppi. Samoin ku hydrauliikassaki.
Minätaas luulen että noissa kassan kilahduksissa on enemmältikin eroa ::) Meinaan sitä eetä kun sinne vaihdetaan niitä poxseja antureita johtoja sitten edellisten osien aiheuttamasti myös mekaanista puolta. Niin epäilen että keppimies onkin kilistellyt enemmän kassaan. Himmeli mies on kilistelly kanssa kassaa mutta kassa kuuluu huoltomiehelle ja hilavitkutin osien myyjälle >:(
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Musta tuntuu ettei kassaan kilahda sen enempää vaihto sen vaihteen tietokone tai ihan mekaaninen keppi. Samoin ku hydrauliikassaki.
Minätaas luulen että noissa kassan kilahduksissa on enemmältikin eroa ::) Meinaan sitä eetä kun sinne vaihdetaan niitä poxseja antureita johtoja sitten edellisten osien aiheuttamasti myös mekaanista puolta. Niin epäilen että keppimies onkin kilistellyt enemmän kassaan. Himmeli mies on kilistelly kanssa kassaa mutta kassa kuuluu huoltomiehelle ja hilavitkutin osien myyjälle >:(

Se on just sama ku autoissakin, moni poika ostaa kalliin auton mutta ei niin moni pidä sitä kunnossa...

Tänäänkin tuli laskeskeltua, vaihdoin harrasteautolla henkilöauton ja myin suoralla kaupalla vanhan henkilöauton. Vanhan auton arvo ei oo riittänyt uuden auton pikku fiksailuihin ja renkaisiin :-X Jo renkaat maksaa niin prkleesti, ja tää on just sama traktoreissakin. Vanhemman "ison" traktorin 20.8R38 rengas irtoaa lähes taskusta tippuvilla seteleillä, uusien koneiden 710 xeobibit maksaa hunajaa ja kuluu todennäköisesti nopeammin kuin nuo vanhan koneen renkaat.

Miettinyt, että missä tulee se kipupiste, ettei kertakaikkiaan uusia koneita mene kaupaksi kuin isoon käyttöön. Asenteet ainakin muuttuneet kun ei oo rahaa, nykyään ihan jees ostella rahoituksella kone kuin kone. Ennen ostettiin tulorahoituksella kun tiedettiin mihin on varaa, nykyään ostetaan jos uskotaan olevan varaa. Siis maksaa ne lyhennykset joskus :-X

Tuollainen uus teekkari ois tosi jees, kun tässä traktoria katellut. Mutta mä en saa siitä millään muotoa kannattavaa, en sitte mitenkään. Kattelen jotain vanhoja koneita maailmalta ja sieltä kone, ja se ei hyvin suurella todennäköisyydellä ole kotimainen.

Kylmis meinas ettei vuosituhannen vaihteen koneissa tarttis kuitata nostolaitetta, ainakin mun Hitecissa nostolaite kuitattava nostonapilla ylöspäin. Ja se perkelehän lähtee ylöspäin sillä kuittauksella, ja ellei ole nopea sorminen eikä tuota huomaa, takana saattaa paukkua... >:( :o Muissa merkeissä kuitataan nostolaite henkiin useimmin samalla napilla, mutta ei siitä mitään tapahdu kuittauksen yhteydessä. Tuo Valtran kuittaus itseasiassa vähintäänkin vaarallinen, tai sitten mulla jotain hämminkiä tuossa napissa. TAAS :-X
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Valtra T144-T234 ensiesitelty tänään saksassa.
Minusta kaikille kuskeille traktorin ajo pitäisi aloittaa nuffilla ja majorilla ,siinä oppisi käyttämään vaihteistoa ja muutakin ,nyt klopit pääsee liian hienoihin puikkoihin ja siitä alkaa ainainen marina ja äidin apuun huuto. ;D Tähän varmaan yhtyy moni kokeneempi traktorikuski tälläkin palstalla.Karulla alkuun niin osaa arvostaa myöhemmin helpotuksia. ;D
Ehkä juuri tuo vaihdekeppien kammo johtuu kokemattomuudesta karuimmista koneista,ei yksinkertaisesti osata käyttää manuaali askia
niin kuin pitäisi ja se puute käännetään koneen viaksi.
Portaatonta vaaditaan kuin lapsi kolmipyörää jo ensimmäisten keppikone tuntien jälkeen. ;D
Oon samaa mieltä.
Se vai kun toistoja alkaa olla riittävästi,niin autopoweri ja sähkölohkot pelastaa tenniskyynärpäältä 8)
Ja minkävuoksi nykynuorten kuuluis opetella museokoneiden käyttö? En minäkään ole opetellu kunnollista vakkakylvöä,tai navetallisen lypsämistä käsin.
Edit. Nykynuorten kuuluisi opetella suoraan käyttään kaikki nykykoneiden gta3 ja commandcentterit niin hyvin,että osaavat ohjelmoida kaikki mahdolliset hienoudet päälle 8)

Viimeksi muokattu: 09.11.14 - klo:18:14 kirjoittanut +200

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Valtra T144-T234 ensiesitelty tänään saksassa.
 Nykynuorten ois hyvä opetella, ettei kaikki hyvä tule kuten mopen illallinen, niin kehittys sitä kärsivällisyyttä enemmän. Viime vuosituhannen koneille pystyi tekemään remonttiakin vielä kansakoulupohjalta, moottori remontit ym, mutta tänpäivän koneet on eri planeetalta.

noloo_itte

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Valtra T144-T234 ensiesitelty tänään saksassa.
Pitääs olla turkishattu versiot tavallisille käyttäjille.Hytraulinen suunnanvaihto,
muutama pikavaihde ja sähkönostolaite.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Valtra T144-T234 ensiesitelty tänään saksassa.
Nykynuorten ois hyvä opetella, ettei kaikki hyvä tule kuten mopen illallinen, niin kehittys sitä kärsivällisyyttä enemmän. Viime vuosituhannen koneille pystyi tekemään remonttiakin vielä kansakoulupohjalta, moottori remontit ym, mutta tänpäivän koneet on eri planeetalta.
Jaa että tuos olis kyllä kengätki,mutta sä menet paljain jaloin.Että opit ja karaistut.Saakelin pullamössö :o ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra T144-T234 ensiesitelty tänään saksassa.
Aina näistä ketjuista tulee tälläinen vanhojen "hyvien" aikojen haihattelujaarittelu.