Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Caben terät  (Luettu 9136 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Caben terät
jospa hitsais sile toiselle puolele kunnolla palkoa vieri viereen ja hetken päästä olisi oikia palkki.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Caben terät
jospa hitsais sile toiselle puolele kunnolla palkoa vieri viereen ja hetken päästä olisi oikia palkki.

Saanko mää tulla hitsaamaan??????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Caben terät
jospa hitsais sile toiselle puolele kunnolla palkoa vieri viereen ja hetken päästä olisi oikia palkki.

Saanko mää tulla hitsaamaan??????

No ei kai täs ny propellia olla tekemässä?  :o
It ain't over till the fat lady sings

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Caben terät
onko joku muuten oikassa tuollasen värkin terätukkia?     kuulin yhen hyvän konstin eräältä käyttäjältä.
lämmittää ja jäähyttää lämmittää ja jäähyttää niinmonta kertaa että on suora näin tehtiin niittomurskaimessa ja hyvä tuli.
Jäähdytitkö ihan vedellä?
ihan vedellä.suoruuden mittaamista pähkäiltiin kunnes keksittiin laittaa laser vähänmatkan etäisyydelle akselista niin pystyi mittaamaan kiinnikkeistä huolimatta.

Viimeksi muokattu: 28.10.14 - klo:21:39 kirjoittanut piki1

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Caben terät
onko joku muuten oikassa tuollasen värkin terätukkia?     kuulin yhen hyvän konstin eräältä käyttäjältä.
lämmittää ja jäähyttää lämmittää ja jäähyttää niinmonta kertaa että on suora näin tehtiin niittomurskaimessa ja hyvä tuli.
Jäähdytitkö ihan vedellä?
ihan vedellä.

Ootko kivennäisvettä tai lähdevettä koittanu ton ihan veden sijasta?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Caben terät
Pitäis terät uusia.Paikallisessa Agrissa oli muita kuin Pirttisen teriä.Oletteko ostaneet Partsonin vasaroita?
Mikä on niiden kestävyys kivikossa verrattuna orkkiksiin?
Just nuo partsonin y-terät kiinnostais.
Ikh vasaroita menee kuin leipää :(

jos otat ikh:lta terän pulttejaki niin sitte 10,9..
Eiku 8.8. Ainaki tuosta meijän kaapesta lähtee terän korvakkoki kiviosumasta lentoon jos vankemmat pultit. Tai vähintään vääntyy tuhannen vituralleen. Kaikkia caben omistajia suosittelen työntämään ko keksinnön välittömästi kuusakoskelle.

ikh 10,9 vastaa pulttikaupan 8,8.. on koitettu..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Caben terät
onko porukka noita vasaroita muuten terottanu?  kaveri manas että kun uusia on siellä täällä niin jälki on epätasaista.
Tuanoin mulla on tommonen Giraffa. Olen ihan rälläkällä hionu pärsät pois lamelilaikalla. Tokihan pitää hiukan kattella että terät olis suurinpiirtein saman kokoisia. Niin siinä hionnassa kannattaa sitte kattoa ettei paljoo pääse sinistyyn ::) Yksi Vasara-terä vasta porsinu Italian ihmeestä, vaikka on nähnyt jos jonkinmoista skeidanraadosta kiviin ja piikkilankaan niin ja puita ja kantoja myös :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Caben terät
onko porukka noita vasaroita muuten terottanu?  kaveri manas että kun uusia on siellä täällä niin jälki on epätasaista.

on teroitettu, pitäs yrittää terottaa yhtä paljo kaikkia, teroitukses pitää huomioida terän riippuminen, eli kun terä kuluu, samoin painopiste muuttuu, pitää terottaa jyrkemmässä kulmassa. vie voimaa paljon vähemmän kun on oikias kulumas ja on jälki parempi.


pienissä terärummun kiemuroissa piisaa rummun tasapainoitus ilman teriä ja remmejä.

jos vippaa pahasti, kannattaa katsoa onko aksilalaipat kunnolla kiinni, ainakin alakupään koneis ne on vain yhdellä laipalla ja pari kertaa on hitsattu takas..


meillä 11v ajettu kones, tehty kerran uusiksi ja ajettu on aika paljon urakkaaki aikoinaan..

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Caben terät
ja terootus oikeen hiomalaikalla rällykällä, virsikirja vain lämmittää turhia ja tekee turhan pyöriän pinnan..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

mx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 484
Vs: Caben terät
onko porukka noita vasaroita muuten terottanu?  kaveri manas että kun uusia on siellä täällä niin jälki on epätasaista.
Kuparilatan päällä oon hitsannu vasaraan uutta kärkeä.
Hitsauspalko ei ota kiinni kupariin, joten kärjestä tulee terävä.
Puikkona olen käyttäny iskusta kovettuvaa puikkoa.
Lisäksi olen terottanu rälläkällä aina välillä.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Caben terät
onko porukka noita vasaroita muuten terottanu?  kaveri manas että kun uusia on siellä täällä niin jälki on epätasaista.
Kuparilatan päällä oon hitsannu vasaraan uutta kärkeä.
Hitsauspalko ei ota kiinni kupariin, joten kärjestä tulee terävä.
Puikkona olen käyttäny iskusta kovettuvaa puikkoa.
Lisäksi olen terottanu rälläkällä aina välillä.

pysyykö kiven iskun jälkeenki viä palako kii? teheny mieli koittaa joskus mutta laskeskelin sillon ettei kannata.. toki nuo terän hinnat on tuplaantunu harrastajamäärän mukana..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Caben terät
ja terootus oikeen hiomalaikalla rällykällä, virsikirja vain lämmittää turhia ja tekee turhan pyöriän pinnan..
Elä helvatassa mää oon aina jynssänny ihan tolla lamelilla. Ihan on pelannu. Joskus kun oikein hifistelin niin ajoin karakoneela. Tuli toki hyvä mutta laikalla ihan ok tulos myös.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

mx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 484
Vs: Caben terät
onko porukka noita vasaroita muuten terottanu?  kaveri manas että kun uusia on siellä täällä niin jälki on epätasaista.
Kuparilatan päällä oon hitsannu vasaraan uutta kärkeä.
Hitsauspalko ei ota kiinni kupariin, joten kärjestä tulee terävä.
Puikkona olen käyttäny iskusta kovettuvaa puikkoa.
Lisäksi olen terottanu rälläkällä aina välillä.

pysyykö kiven iskun jälkeenki viä palako kii? teheny mieli koittaa joskus mutta laskeskelin sillon ettei kannata.. toki nuo terän hinnat on tuplaantunu harrastajamäärän mukana..

Ei ole lohjennu irti, tosin terrien hinnat on tippunu. Pirttisen alkuperäinen, ei kiinalainen, maksaa 10€+alv

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Caben terät
jaa nykkö son puronnu? urakointi lopetettiin niin ei oo nyt hetkeen kyselty teriä, johan se hinnois kerkes olehenki..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Partson

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Caben terät
Pitäis terät uusia.Paikallisessa Agrissa oli muita kuin Pirttisen teriä.Oletteko ostaneet Partsonin vasaroita?
Mikä on niiden kestävyys kivikossa verrattuna orkkiksiin?
On niitä teriä minulta joku jo ostanut.
Nämä minun myymät terät on ihan yhtä huonoja kuin alkuperäiset, koska ovat alkuperäisosia. Tulevat samasta tehtaasta kuin Caben, Elhon, Agrimasterin, Bertin ja monen muun originaaliterät, eli ovatten alkuperäisosia ja -laatua.