Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe varmolift  (Luettu 17485 kertaa)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5305
Vs: varmolift
Kuinkas varmon mäennousukyky,  miten jyrkkään nousee perä edellä ettei jää sutimaan ?
Perä edellä en ole testannut, meillä on eteenpäin ajaessa 65 cm nousua 6 metrin matkalla ja siitä nousee kyllä hyvin. Viime vuonna tuli pieni virhe ajopöytää kasatessa ja kolmen metrin matkalla oli 45 cm nousua ja se oli märillä paaleilla "hiinä ja hiinä". Ja meillä niitä RC46:n "paaleja". Kovilla pakkasilla saattaa filmivaneripintainen käytävä olla joskus vähän kuurassa, mutta pienellä annoksella hiekkaa on selvitty hyvin. Karhennusteipit on toki siinä vetorattaan kohdalla.

Se poikkikuljettimen ketju on tosissaan vasemmalle purettaessa vähän kun hammastahnan työntäminen takaisin tuubiin. Tosin näin 2000 paalin kokemuksella ei ole vielä kertakaan katkennut, olisinkohan kerran vai kaksi kiristänyt tänä aikana. Nyt vähän helisee, kun vasemmalle työntää isompaa mälliä, eli ensi viikolla herätellään CRC:llä taas ne pultit säätökuntoon.

Petri

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: varmolift
Kuinkas varmon mäennousukyky,  miten jyrkkään nousee perä edellä ettei jää sutimaan ?
Perä edellä en ole testannut, meillä on eteenpäin ajaessa 65 cm nousua 6 metrin matkalla ja siitä nousee kyllä hyvin. Viime vuonna tuli pieni virhe ajopöytää kasatessa ja kolmen metrin matkalla oli 45 cm nousua ja se oli märillä paaleilla "hiinä ja hiinä". Ja meillä niitä RC46:n "paaleja". Kovilla pakkasilla saattaa filmivaneripintainen käytävä olla joskus vähän kuurassa, mutta pienellä annoksella hiekkaa on selvitty hyvin. Karhennusteipit on toki siinä vetorattaan kohdalla.

Se poikkikuljettimen ketju on tosissaan vasemmalle purettaessa vähän kun hammastahnan työntäminen takaisin tuubiin. Tosin näin 2000 paalin kokemuksella ei ole vielä kertakaan katkennut, olisinkohan kerran vai kaksi kiristänyt tänä aikana. Nyt vähän helisee, kun vasemmalle työntää isompaa mälliä, eli ensi viikolla herätellään CRC:llä taas ne pultit säätökuntoon.

Petri

Ota vaan ne ketjun kiristimet suosiolla pois ja heitä niillä vesilintua. Rautakangilla vaan ketju niin kireälle kun menee ja tarvittaessa ota paloja välistä pois.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5305
Vs: varmolift
Oikeastaan yksi ongelma on: koneen alla pitäisi olla pelti, joka ohjaa niiden paalipiikkien hydrauliletkun sievästi sen takapyörän "kääntökehän" päälle. Se on omassani ratkennut hitsauksistaan jo edellisellä omistajalla. Näyttää olevan monella muullakin samaa ongelmaa. Kerran koetin pulttailla jonkun pellin, mutta ei kestänyt kauaa. Nyt voimistelen joka paalin kanssa niin, että sopivasti paali terää vasten letkun voi nostaa sieltä kuljettimen välistä sen kehän päälle. Ei iso kiusa, mutta jos monta kertaa unohtaa tehdä, niin kohta on taas asiaa hydrauliletkukauppiaalle. Onko siihen vain hitsattava tarpeeksi paksu plootu vai onko muita ideoita ko. ongelmaan?

Petri

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: varmolift
Ostaa takuu letkun ja toivoo että katkiaa ennen takuun päättymistä. ;D

Mulla lähti se pelti pois ja vedin vaan letkutuksen sen verran kireälle että ei pääse tippumaan liian alas. Sehän suojaa vain sen että ei letku sotkeudu poikittaiskuljettimeen.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

bauer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 77
Vs: varmolift
Ei siellä tarvi olla umpinainen pelti. Mulla on kaksi pitkää lattarautaa pitkittäin koneen alla jotka ajaa saman asian. Joskus ongelmia tulee teleskooppisylinterin päästessä pyörähtämään itsekseen. Silloin letku pääsee mutkalle.

ketjuihin kannattaa ehdottomasti hitsata lenkkeihin lukot ettei pääse irtoamaan.

Lisäksi ketjun poishyppimistä helpottaa ratkaisevasti kun hitsaa kuljettimen takaseinää vasten 20x40 mm neliöpalkin pystyyn - silloin kelkan työntämä rehumassa ei pääse väännättämään ketjua ohi vetorattaan linjasta.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: varmolift
Ootteko vaihtanu varmoon erilaisia renkaita? Nykyään on tuo 3 vetoinen ja kaikki renkaat on siis vetävällä vanteella. Niitä menee ihan liian paljon, vaikka konetta ei edes parkiteta täysi paali päällä.

Menisikö vaikka jotkin trukin renkaat? Maastokelpoisuudella ei ole väliä kun ei betonilta poistuta.