Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa  (Luettu 26635 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Kai sitä voi sitten ajaa pikku tuiskeessa sen 200metriä  autollakin?????

Ei voi :)

Aivan. Miks pitäs kakkagodzillalla sitten saada ajaa?????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Mun mielestä toi painojuttu on nyt ihan perus juttuja eikä siinä mitään. Ehkä joku kateellinen on tilannu paskalakit kun ei ollu varaa samanlaiseen koneeseen. Se mikä on seuraa kauhulla on kun ruvetaan puhumaan polttoaineista. Eli onko jollain tietoa  mikä on järjestelmäraktori ihan suomeksi eli esim merkki ja malli ja sitten että rupeeko poliisit pitämään levityskärryä siirtolaitteena jos se kulkee tiellä ja ruvetaanko vaatimaan päivälappuja, diiseliä ja nälkäraameja ym. Kyseessä kait kuitenkin levityslaite eikä näin rajusti ylipainotettu siirtovaunu. Voi meinaan hetkenpäästä urakoitsijat olla vähissä ja hinnat kohdillaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Mun mielestä toi painojuttu on nyt ihan perus juttuja eikä siinä mitään. Ehkä joku kateellinen on tilannu paskalakit kun ei ollu varaa samanlaiseen koneeseen. Se mikä on seuraa kauhulla on kun ruvetaan puhumaan polttoaineista. Eli onko jollain tietoa  mikä on järjestelmäraktori ihan suomeksi eli esim merkki ja malli ja sitten että rupeeko poliisit pitämään levityskärryä siirtolaitteena jos se kulkee tiellä ja ruvetaanko vaatimaan päivälappuja, diiseliä ja nälkäraameja ym. Kyseessä kait kuitenkin levityslaite eikä näin rajusti ylipainotettu siirtovaunu. Voi meinaan hetkenpäästä urakoitsijat olla vähissä ja hinnat kohdillaan.

Jaa häh????????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Jos tuollaiseen virittäisi Hindenburgin kokoisen heliumpallon katolle, niin sitten akselipaino putoaisi sallituksi. Eikä se tallaisi peltoja. Tyhjänä voisi sitten lentää pihaan -> tie ei paskaantuisi  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Mun mielestä toi painojuttu on nyt ihan perus juttuja eikä siinä mitään. Ehkä joku kateellinen on tilannu paskalakit kun ei ollu varaa samanlaiseen koneeseen. Se mikä on seuraa kauhulla on kun ruvetaan puhumaan polttoaineista. Eli onko jollain tietoa  mikä on järjestelmäraktori ihan suomeksi eli esim merkki ja malli ja sitten että rupeeko poliisit pitämään levityskärryä siirtolaitteena jos se kulkee tiellä ja ruvetaanko vaatimaan päivälappuja, diiseliä ja nälkäraameja ym. Kyseessä kait kuitenkin levityslaite eikä näin rajusti ylipainotettu siirtovaunu. Voi meinaan hetkenpäästä urakoitsijat olla vähissä ja hinnat kohdillaan.

Jaa häh????????

Juurikin näin. Mutta osaako joku selittää mikä laite on oikeasti kyseessä ja miksi toi polttoaineasia on sotkettu juttuun. Eli onko jotain pohjaa sille että jossaintapauksessa pitäisi lieteurakoitsijalla olla diiseliä tankissa. Silläkin on merkitystä että tekikö kärry siirtoa kahden säiliön väliä vai veikö se säiliöstä pellolle ja levitti itse. Niin ja skänä niin lue juttu niin voi kommentoida muutakin kuin tä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Minkälainen kone tämä siis oli jos kerran pitäisi vielä olla dieseliä tankissakin maatalouden tuottaman tavaran levityksessä?
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Mun mielestä toi painojuttu on nyt ihan perus juttuja eikä siinä mitään. Ehkä joku kateellinen on tilannu paskalakit kun ei ollu varaa samanlaiseen koneeseen. Se mikä on seuraa kauhulla on kun ruvetaan puhumaan polttoaineista. Eli onko jollain tietoa  mikä on järjestelmäraktori ihan suomeksi eli esim merkki ja malli ja sitten että rupeeko poliisit pitämään levityskärryä siirtolaitteena jos se kulkee tiellä ja ruvetaanko vaatimaan päivälappuja, diiseliä ja nälkäraameja ym. Kyseessä kait kuitenkin levityslaite eikä näin rajusti ylipainotettu siirtovaunu. Voi meinaan hetkenpäästä urakoitsijat olla vähissä ja hinnat kohdillaan.

Jaa häh????????

Juurikin näin. Mutta osaako joku selittää mikä laite on oikeasti kyseessä ja miksi toi polttoaineasia on sotkettu juttuun. Eli onko jotain pohjaa sille että jossaintapauksessa pitäisi lieteurakoitsijalla olla diiseliä tankissa. Silläkin on merkitystä että tekikö kärry siirtoa kahden säiliön väliä vai veikö se säiliöstä pellolle ja levitti itse. Niin ja skänä niin lue juttu niin voi kommentoida muutakin kuin tä.

Mää yritän parhaani mukaan mut ei siitä oikeen saa tolkkua... :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Kai sitä voi sitten ajaa pikku tuiskeessa sen 200metriä  autollakin?????

Ei voi :)

Aivan. Miks pitäs kakkagodzillalla sitten saada ajaa?????

Tietyissä tilanteissa voisi ajaa, missä ei vaaraa muille ja tiet kestää. Pienemmälläkin, 35 tonnin lietekoneella tiet ja sillat huutaa hoosiannaa. Pitää olla pikitiellekin hyvät liittymät eikä saa oikaista yhtään, alkaa kummasti liittymän kohdalta painumaan mikäli päivä rallataan em. kuormilla. Vähän kun kone heilahtaa, akseleita vähän, kuormitus liittymän syrjässä melkoinen.

Ennen taivasteltiin yli 10 kuution lietekärryjä, sittemin yli 15 motin ja nykyään raja ajettavissa ja vähintään 20-25 motin säiliöissä. Toissa kesänä liikkuin näillä nurkilla kone tuolta moommalan nurkilta, se oli oikeasti liian iso kaikkien mielestä ;D

Mä ajatin keväällä "keveällä" ajettavalla kalustolla kun oma aika oli kortilla. Isä meinas ettei kasva mitään lietekaivon lähellä, kasvoi saman kuin muuallakin kun hietaharjannetta. Mutta peltotienpätkällä huomas vaikutuksen, vaikka kaivo levitettävällä pellolla ja vain pieni osa kuormista pellon takanurkalle. Oiskohan ko. koneella kahdella akselilla painoa yhteensä noin 32 tonnia :-X
Sängelle levitys multaimella ja kyntö perään, rapakkokohdissa nousi kyntäessä vielä jääkameja vaikka pellon pinnassa ei näkynyt kunnolla edes ruusun jälkiä. Ihanteellisen kevään hyvä suoritus, huonommissa olosuhteissa jäljet näkynee monta vuotta.

Ajatan jatkossakin tilanteen mukaan. Siirtoajot aina rekalla, talvella. Ei kärsi tiet, ei oo poliiseilla huomauttamista ja kaikki tykkää :) Yo. Nivalan tilanteessa lienee ollut lyhyt siirtomatka, ettei kannata välikonttiin erikseen siirtää. Loppuu ne maksajat hyvin äkkiä ja siirtyminen pienempään/omaan kalustoon, mikäli hinnat karkaa liian ylös "turhan" työn vuoksi.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Lassukka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Kyseessä lienee challegerin ym. 3 akselinen vähän puoliperävaunu yhdistelmää muistuttava lietevehe? Tämän päättelin tuosta 30t maks. kokopainosta joka sopisi tuohon 3 akseliin 10t+10t+10t tai jotenkin vastaavasti. P.öljy vero johtui jonkun ce tyyppisen merkin puutteesta? Minähän mistään mitään tiedä :D

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Kyseessä lienee challegerin ym. 3 akselinen vähän puoliperävaunu yhdistelmää muistuttava lietevehe? Tämän päättelin tuosta 30t maks. kokopainosta joka sopisi tuohon 3 akseliin 10t+10t+10t tai jotenkin vastaavasti. P.öljy vero johtui jonkun ce tyyppisen merkin puutteesta? Minähän mistään mitään tiedä :D

Eiköhän se ollu 25m3 3-akselinen vredo...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8360
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Toi vredokin on holmerin terra variantin kopio.

No niin. Onhan siinä painoa kerrakseen. Laittaa kyllä tasaiseksi maita ja mantuja, vaikka olisikin matalapainerenkaat.

Ennemmin pitäisi olla huolissaan siitä pellosta, kuin tiestöstä.

Holmerikin täydellä säiliöllä reippaalla vauhdilla ajettaessa, tekee sellaisen maaperätsunamin että matoa harmittaa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Pitää olla peltoteitten rungot kunnossa että tuollaista konetta kestää. Itsellä painavin kärry on suht pieni noukinvaunu. Silti useamman kuorman jälkeen huomaa monessa kohti selviä painaumia. Ennen kuivan paskan sai sentään talvella aumata pellolle ja keväällä ralli jäi tiellä vähäiseksi.Nykyisin kaikki on toisin ja paska lastataan ja kuljetetaan moneen kertaan. Tässäkö se luonto säästyy?

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
https://www.youtube.com/watch?v=ysKUZ9sb63w

Paino pelottaa, mutta onhan tuolla tullu monet vuojet ajatettua. Märälle pellolle ei kyllä...
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
https://www.youtube.com/watch?v=ysKUZ9sb63w

Paino pelottaa, mutta onhan tuolla tullu monet vuojet ajatettua. Märälle pellolle ei kyllä...

Onko tällä Vredolla mitään muuta yhteneväisyyttä peltomörköön kuin nimi?

https://www.youtube.com/watch?v=oGVKsb5_41k

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
En tiedä mikä kone nivalassa on ajellut, enkä tiedä miksikä nämä nelipyöräohjatut vredot lasketaan, mutta runko-ohjattu kone lasketaan joksikin muuksi (vrt dumpperi tai metsäkone) kuin traktori, ja niillä ei saa kuljettaa kuormaa yleisellä tiellä ilman erillislupaa pööllä. Ja todennäköisesti tämä on johtanut myös tähän akselipainojen mittaukseen ja sakotukseen. Muistelen, että koneviestissä oli joitakin vuosia sitten pitkä juttu akselipainoista liittyen traktoriurakointiin ja viimeisenä lauseena oli, että nämä eivät koske maatalousajoa (traktori). Mutta nämä runko-ohjatut vehkeet voi olla oma lukunsa.

Ei kai tuo 48 t kokonaispaino ole mikään ihme sinällään, kun eikös tämä kolme akselinen puoliperävaunu-tyyppinen 27 kuution Challenger paina viitisen kymmentä tonnia lasti päällä. Riippuen tietysti vähän millainen multain perässä on lisäpainona.