Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kesantomurskain tmv.  (Luettu 17278 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kesantomurskain tmv.
Täälläki päin on karjatiloja jotka kärvistelee lannanlevitysalan puutteessa, ja te apinat ette ees asu niitä maitanne. Tuommoset höpöhöpöt ei kuulu viljelykiertoon, sato korjataan puimirilla, paalaajalla ja silppurilla :-X

 ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kesantomurskain tmv.
Täälläki päin on karjatiloja jotka kärvistelee lannanlevitysalan puutteessa, ja te apinat ette ees asu niitä maitanne. Tuommoset höpöhöpöt ei kuulu viljelykiertoon, sato korjataan puimirilla, paalaajalla ja silppurilla :-X
Siellä on hutkittu ja sitten vasta tutkittu. Itse ovat muroihinsa kusseet.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Kesantomurskain tmv.
Itellä 2,8 levee lautaskone. Jos pakko murskata, ostopalvelu. Vln apila saa kukkia elokuuhun asti, eikö se silloin antaa eniten typpee? Riitävästi siemeniä kun perustaa ja suojaviljaan. Glyfoa en ole aina käyttänyt jos kynnän. Suurin murhe on timotei.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kesantomurskain tmv.
Täälläki päin on karjatiloja jotka kärvistelee lannanlevitysalan puutteessa, ja te apinat ette ees asu niitä maitanne. Tuommoset höpöhöpöt ei kuulu viljelykiertoon, sato korjataan puimirilla, paalaajalla ja silppurilla :-X
Siellä on hutkittu ja sitten vasta tutkittu. Itse ovat muroihinsa kusseet.
No joo tuo on kyllä totta. Mulla ei oo ollu ongelmaa mutta muutamalla suuremmalla tilalla on vaikeuksia.
Siltikään en ymmärrä noita höpöhöpö-heiniä, jos ei viitti viljellä eikä myydä/vuokrata niin miksei laittas heti männyntaimia...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kesantomurskain tmv.
Täälläki päin on karjatiloja jotka kärvistelee lannanlevitysalan puutteessa, ja te apinat ette ees asu niitä maitanne. Tuommoset höpöhöpöt ei kuulu viljelykiertoon, sato korjataan puimirilla, paalaajalla ja silppurilla :-X
Siellä on hutkittu ja sitten vasta tutkittu. Itse ovat muroihinsa kusseet.
No joo tuo on kyllä totta. Mulla ei oo ollu ongelmaa mutta muutamalla suuremmalla tilalla on vaikeuksia.
Siltikään en ymmärrä noita höpöhöpö-heiniä, jos ei viitti viljellä eikä myydä/vuokrata niin miksei laittas heti männyntaimia...
Ei ole muitakaan ottajia ja onnea vaan peltomaan metsittämiseen.
Tuet kuitenkin tulee joka vuosi, näillä seuduilla puutili kerran vuosisadassa ::)

Ehkäpä se on juurikin varautumista tulevaisuuteen, ei peltoa koskaan varsinaisesti liikaa voi olla.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Vs: Kesantomurskain tmv.
Klapikasalle: Minulle on väitetty, että apila vähentää typentuoton pieneksi, kun alkaa kukkia. Saamani ohje typentuotannon maksimoimiseksi on niittää apila kun alkaa kukkia.
TDK: Ottaisin mieluusti enemmän lantaa vastaan, jos sitä olisi saatavilla täällä. Samoin nurmea voisi korjata nimelliseen hintaan tai jopa ilman, mutta ei täälläpäin tunnu olevan kysyntää. Tuo luomu kutenkin vaatii nurmen kiertoon. Pellon käytön tehostamista pitää kyllä miettiä.
Don Essex

Karel

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Kesantomurskain tmv.
Itse ajettu luomutilan udistus- ym nurmia Nobilin kesantomurskaimella. Siinä on lähinnä Y malliset terät ja kulkee kevyesti vasarateriin verrattuna. Murskaa hyvin ja myös lannoittaa se murske varmaankin paremmin kuin niittokoneella ajettu. Samoin rikka ongelmista päästy luomussa eroon kesantomurskaimen avulla , apilaa kun viljellään. Mielestäni ehdoton kone luomussa.