Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  • Tavallinen aihe

Aihe Tehokkaat traktorit  (Luettu 28846 kertaa)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Tehokkaat traktorit
Niin muuten mikä sitten on mielestänne tehokas traktori? Omanäkemys on että kun ruvetaan puhumaan noin 300hv vakiona luokasta. Niin silloin voidaan jo varovasti sanoa että koneessa on jo hieman voimaa.

Punavanteinen, se on aina ylivoimaisin, niin työssä kun takaisinmaksussakin... ;D
No seontosi hinta on aina melkosuuri vaikka kone oliskin pieni ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65754
Vs: Tehokkaat traktorit
mitä varten noita 300 hepon mopoja voimakoneiksi tartteis kutsua kun kerran on noita isojakin koneita?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tehokkaat traktorit
Niin muuten mikä sitten on mielestänne tehokas traktori? Omanäkemys on että kun ruvetaan puhumaan noin 300hv vakiona luokasta. Niin silloin voidaan jo varovasti sanoa että koneessa on jo hieman voimaa.

Punavanteinen, se on aina ylivoimaisin, niin työssä kun takaisinmaksussakin... ;D
No seontosi hinta on aina melkosuuri vaikka kone oliskin pieni ;D

Mitäs sellanen 502:n kokonen minijatke maksaa??
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Tehokkaat traktorit
mitä varten noita 300 hepon mopoja voimakoneiksi tartteis kutsua kun kerran on noita isojakin koneita?
Niin meinasinkin että on jo hieman voimakkaampi trakvaattori tommonen ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

AaPee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Tehokkaat traktorit
Kehitys on tosiaan mennyt vähän vinoon siinä, että moottorit tulee kyllä tehokkaammiksi, mutta vaihteistot taas tuntuvat hävittävän tehoa aina vaan enemmän.. Nykymoottorin kun löisi vanhaan "suoraan" vaihdelaatikkoon niin voisi kone olla melkoisesti "vahvempi" kun uudella nappivaihteistolla.

Toisaalta, voisi 80-90 -luvun  n.120hv kutosturbokin (vaikka vahvempia hevosia pitisikin oleman) olla ihmeissään 4m suorakylvimen edessä.


Nimim. 170 lastutettua nykyhevosta 3m kylvimen edessä...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tehokkaat traktorit
Moottori poikittain?? Mitä sää taas ajattelet?  ;D

Ilmavirrat voisi kääntää niin että ne kulkisi välillä vasemmalta oikealle ja sitten toiseen suuntaan mikä olisi hyvä pölyisissä  paikoissa...

Tälle korkealentoiselle ajatukselle kuulisin oikein mielelläni perusteluita ja hyötyjä...  ;D Kun itsellä ei oikein raksuta.


Siis jos ja kun eri kennot olisi sijoitettu vaikka molemmille puolille konetta ja sitten esimerkiksi John-teerestä tutut suodatinlevyt ennen kennoja niin kun tasaisin väliajoin vaihdettaisi ilmavirtaussuuntaa niin tulleet moskat lentäisi tiehensä

Eri päissä olevissa kennoissa on semmoinnen suunnitteluvirhe, että osa saa moottorin kylkeä pitkin kulkenutta esilämmitettyä ilmaa ellei ilmanotto ole ulospäin puhallettaessa ihan siinä kennojen takana. Eikä kaikkein suurmmat roskat edes pääse jäähdyttimiin asti vaan jäävät konepellin säleikköön. Sen saisi halutessaan puhtaaksi vauhdissakin jos traktorissa olisi paineilmalaitteet, sopiva putkitus ja suuttimet säleikölle.

Tässä asiassa on paljon muttia. Ensiksikin kaikki tietää että konepeiton säleikköön ei jää läheskään kaikki roskat vaan hyvin äkkiä on itte syylärikin täynnä tukkivaa moskaa. Toinen mielenkiintoinen asia on että monessa koneessa vedetään varsin onnistuneesti jäähdytysilmat koneen puolelta ja puhalletaan syylärin läpi sitten maailmalle. Näin esim joissain avanteissa, metsäkoneissa, agregaateissa jne. Mutta sitten ehkä isoin ongelma eli kun kennoja pistetään tarpeeksi peräkkäin niin jäähdytysteho ei riitäkään loppuun asti. Itselläkin taitaa olla keulalla kuulerin, ilmastoinnin, peräöljyn ja normaali jäähdytimen kennot. Ainakin tuntuu että kun öljyä käyttää tarpeeksi niin sitten ei riitä enää ilmastoinnille jäähdyttävää ilmaa. Tämä siis silloin kun ulkolämpötila näyttää päälle 25 ja polttoainekulutus melkein 30l/h. Lämpöä syntyy vaan liikaa. Jos nämä kennot olisi ripoteltu molemmille puolille konetta niin ilmavirtauksien ohjaamiseen olisi enemmän vaihtoehtoja ja raitista ilmaa voisi ottaa vaikka kennojen välistä. Tämähän on vaan mahdollista jos moottori on toisella lailla sijoitettu kuin nykyään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Tehokkaat traktorit
Kehitys on tosiaan mennyt vähän vinoon siinä, että moottorit tulee kyllä tehokkaammiksi, mutta vaihteistot taas tuntuvat hävittävän tehoa aina vaan enemmän.. Nykymoottorin kun löisi vanhaan "suoraan" vaihdelaatikkoon niin voisi kone olla melkoisesti "vahvempi" kun uudella nappivaihteistolla.

Toisaalta, voisi 80-90 -luvun  n.120hv kutosturbokin (vaikka vahvempia hevosia pitisikin oleman) olla ihmeissään 4m suorakylvimen edessä.


Nimim. 170 lastutettua nykyhevosta 3m kylvimen edessä...
Niinpä välillä unohtuu tuo trakvaatoriin kytkettävien työkoneiden järeytyminen. Mulla esim on 3m sivupyörä hinattava kylvin. Eräällä isännällä tuossa on nykyaikainen versio 3m hinattavasta. Siihen mahtuu jo 3 kertaa enemmän tavaraa sisälle vaikka työleveys on sama. Joten voimaa liikkumiseen tarvitaan enemmän.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tehokkaat traktorit
Moottori poikittain?? Mitä sää taas ajattelet?  ;D

Ilmavirrat voisi kääntää niin että ne kulkisi välillä vasemmalta oikealle ja sitten toiseen suuntaan mikä olisi hyvä pölyisissä  paikoissa...

Tälle korkealentoiselle ajatukselle kuulisin oikein mielelläni perusteluita ja hyötyjä...  ;D Kun itsellä ei oikein raksuta.


Siis jos ja kun eri kennot olisi sijoitettu vaikka molemmille puolille konetta ja sitten esimerkiksi John-teerestä tutut suodatinlevyt ennen kennoja niin kun tasaisin väliajoin vaihdettaisi ilmavirtaussuuntaa niin tulleet moskat lentäisi tiehensä

Eri päissä olevissa kennoissa on semmoinnen suunnitteluvirhe, että osa saa moottorin kylkeä pitkin kulkenutta esilämmitettyä ilmaa ellei ilmanotto ole ulospäin puhallettaessa ihan siinä kennojen takana. Eikä kaikkein suurmmat roskat edes pääse jäähdyttimiin asti vaan jäävät konepellin säleikköön. Sen saisi halutessaan puhtaaksi vauhdissakin jos traktorissa olisi paineilmalaitteet, sopiva putkitus ja suuttimet säleikölle.

Tässä asiassa on paljon muttia. Ensiksikin kaikki tietää että konepeiton säleikköön ei jää läheskään kaikki roskat vaan hyvin äkkiä on itte syylärikin täynnä tukkivaa moskaa. Toinen mielenkiintoinen asia on että monessa koneessa vedetään varsin onnistuneesti jäähdytysilmat koneen puolelta ja puhalletaan syylärin läpi sitten maailmalle. Näin esim joissain avanteissa, metsäkoneissa, agregaateissa jne. Mutta sitten ehkä isoin ongelma eli kun kennoja pistetään tarpeeksi peräkkäin niin jäähdytysteho ei riitäkään loppuun asti. Itselläkin taitaa olla keulalla kuulerin, ilmastoinnin, peräöljyn ja normaali jäähdytimen kennot. Ainakin tuntuu että kun öljyä käyttää tarpeeksi niin sitten ei riitä enää ilmastoinnille jäähdyttävää ilmaa. Tämä siis silloin kun ulkolämpötila näyttää päälle 25 ja polttoainekulutus melkein 30l/h. Lämpöä syntyy vaan liikaa. Jos nämä kennot olisi ripoteltu molemmille puolille konetta niin ilmavirtauksien ohjaamiseen olisi enemmän vaihtoehtoja ja raitista ilmaa voisi ottaa vaikka kennojen välistä. Tämähän on vaan mahdollista jos moottori on toisella lailla sijoitettu kuin nykyään.

Jaaha, ja valvomossa on saatu taas iso aivopieru.

Sun on pakko olla insinööri, toi setti kuulostaa just sellaselta. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Tehokkaat traktorit
Niin muuten mikä sitten on mielestänne tehokas traktori? Omanäkemys on että kun ruvetaan puhumaan noin 300hv vakiona luokasta. Niin silloin voidaan jo varovasti sanoa että koneessa on jo hieman voimaa.

Punavanteinen, se on aina ylivoimaisin, niin työssä kun takaisinmaksussakin... ;D
No seontosi hinta on aina melkosuuri vaikka kone oliskin pieni ;D

Mitäs sellanen 502:n kokonen minijatke maksaa??
Sellaaset 80k€ alvillista jos maltillisesti varustelee.

Täälläpäin yli 200hv vakiotehoa on tosi iso traktori, en oikeastaan tiedä kuin yhden sellaisen ja siinäkin on ne punavanteet.

E: Ja mökkiläisiltä kyllä löytyy noita uusia puutarhajysimiä, kovimmat kuuleman mukaan vaihtaa vuoden parin välein 50h ajettuna eri merkkien välillä ::)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tehokkaat traktorit
Niin muuten mikä sitten on mielestänne tehokas traktori? Omanäkemys on että kun ruvetaan puhumaan noin 300hv vakiona luokasta. Niin silloin voidaan jo varovasti sanoa että koneessa on jo hieman voimaa.

Punavanteinen, se on aina ylivoimaisin, niin työssä kun takaisinmaksussakin... ;D
No seontosi hinta on aina melkosuuri vaikka kone oliskin pieni ;D

Mitäs sellanen 502:n kokonen minijatke maksaa??
Sellaaset 80k€ alvillista jos maltillisesti varustelee.

Täälläpäin yli 200hv vakiotehoa on tosi iso traktori, en oikeastaan tiedä kuin yhden sellaisen ja siinäkin on ne punavanteet.

Poronhoitoalueen ainoa pienimunanen lappalainen??? ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Tehokkaat traktorit
Niin muuten mikä sitten on mielestänne tehokas traktori? Omanäkemys on että kun ruvetaan puhumaan noin 300hv vakiona luokasta. Niin silloin voidaan jo varovasti sanoa että koneessa on jo hieman voimaa.

Punavanteinen, se on aina ylivoimaisin, niin työssä kun takaisinmaksussakin... ;D
No seontosi hinta on aina melkosuuri vaikka kone oliskin pieni ;D

Mitäs sellanen 502:n kokonen minijatke maksaa??
Sellaaset 80k€ alvillista jos maltillisesti varustelee.

Täälläpäin yli 200hv vakiotehoa on tosi iso traktori, en oikeastaan tiedä kuin yhden sellaisen ja siinäkin on ne punavanteet.

Sknööpeli on tainnut lukea täpinöintiuutisista millainen viljatilan kalusto tulee olla. ;D
It ain't over till the fat lady sings

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Tehokkaat traktorit
Niin muuten mikä sitten on mielestänne tehokas traktori? Omanäkemys on että kun ruvetaan puhumaan noin 300hv vakiona luokasta. Niin silloin voidaan jo varovasti sanoa että koneessa on jo hieman voimaa.

Punavanteinen, se on aina ylivoimaisin, niin työssä kun takaisinmaksussakin... ;D
No seontosi hinta on aina melkosuuri vaikka kone oliskin pieni ;D

Mitäs sellanen 502:n kokonen minijatke maksaa??
Sellaaset 80k€ alvillista jos maltillisesti varustelee.

Täälläpäin yli 200hv vakiotehoa on tosi iso traktori, en oikeastaan tiedä kuin yhden sellaisen ja siinäkin on ne punavanteet.

Poronhoitoalueen ainoa pienimunanen lappalainen??? ;D
Ei oo tullu tutkittua mutta maitoparoni se ei ainakaan ole ::)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Tehokkaat traktorit
Niin insinööriä ei pitäis koskaan  päästää suunnitteleen mitään ilman normaali ihmisiä. Toisin sanoen käyttäjiä ja maalaisjärkeä pitäisi olla aina mukana kun jotain kehitellään ::)
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tehokkaat traktorit
Niin muuten mikä sitten on mielestänne tehokas traktori? Omanäkemys on että kun ruvetaan puhumaan noin 300hv vakiona luokasta. Niin silloin voidaan jo varovasti sanoa että koneessa on jo hieman voimaa.

Punavanteinen, se on aina ylivoimaisin, niin työssä kun takaisinmaksussakin... ;D
No seontosi hinta on aina melkosuuri vaikka kone oliskin pieni ;D

Mitäs sellanen 502:n kokonen minijatke maksaa??
Sellaaset 80k€ alvillista jos maltillisesti varustelee.

Täälläpäin yli 200hv vakiotehoa on tosi iso traktori, en oikeastaan tiedä kuin yhden sellaisen ja siinäkin on ne punavanteet.

Poronhoitoalueen ainoa pienimunanen lappalainen??? ;D
Ei oo tullu tutkittua mutta maitoparoni se ei ainakaan ole ::)

Älä nyt sitä maitoo tähän ujuta, pienestä munasta kärsii jokaisessa ammattiryhmässä joku. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tehokkaat traktorit
Niin insinööriä ei pitäis koskaan  päästää suunnitteleen mitään ilman normaali ihmisiä. Toisin sanoen käyttäjiä ja maalaisjärkeä pitäisi olla aina mukana kun jotain kehitellään ::)

Ei kyl se moottori olis hyvä poikittain...

Sää et nyt bonjaa... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9